naish23
Geen avatar
|
dus ik denk dat ik het gewoon maar een keer ga proberen. de meeste kraken me wel erg af. dus niet lullen maar uitproberen.
Tuurlijk Gabe, gewoon doen! jij komt hier om advies vragen, iedereen raadt je met klem af om zulke domme stunts uit te halen en dan toch doorzetten... waarom vraag je het dan in de eerste plaats? Kites zijn niet gemaakt om het korte lijnen te varen!! Als jij zoiets stoms toch wilt proberen, moet dat inderdaad maar lekker in je eigen achtertuin doen, dan krijgen wij geen gezeik in de media als weer iemand zijn nek gebroken heeft met kiten!
|
|
|
plaaggeest

|
hahaha egt te lomp als je dit gaat proberen.. kite in de achtertuin oplaten kom op.. hoelang kite je al dude?.. mja zolang wij er geen gezeik van krijgen dat het kiten het zoveelste slachtoffer heeft opgeleverd.. ga je gang maar jonge. neem wel een verbanddoos mee
|
|
|
Frits

|
Probeer een speedbootje te regelen als je achter je eigen huis fun wilt hebben! Om te kiten heb je ruimte nodig...
|
|
|
Jobsie
Gast
|
hoe wil je weer in je achtertuin terug komen dan? je bent egt niet goed in je kop gast. ^ ^ ^
|
|
|
plaaggeest

|
hahah tja sommige mensen mja als ie omkomt zijn wij er weer de dupe van.. omdat er weer een mongool was die weer niet nadacht met ze lompe verstand... Gabe ga naar zee of pak een windsurfsetje en ga dan lekker beulen met je surfsetje
|
|
|
huib

|
Hoezo is kiten vanuit je achtertuin een domme actie. Het lijkt me wel erg gaaf om vanuit mijn achtertuin zo het meer of de zee op te varen. Het enige probleem wat ik, en de meeste mensen, hebben is dat de achtertuin te klein is en het water net iets te ver. Maar voor een 3-tal Meuro kan ik hier verderop best wat leuks kopen dat aan de voorwaarden voldoet. Iemand een donatie?
Wat puntje veiligheid betreft, ook met een normale uitrusting op zee zijn er al genoeg sukkels die het onveilig maken. Maar als je het toch wilt proberen, jij kent de situatie in jouw achtertuin het beste. Zorg dat je verdomd goed weet waar je mee bezig bent en bij twijfel gewoon de fiets naar het strand pakken.
|
|
|
kootsie

|
Ik wil ook vanuit mijn achtertuin starten, heeft er iemand ervaring met lijnen van 800m?
|
|
|
|
woon je in een weiland dan?
|
|
|
b.v.o

|
neem lessen dan word er eerst een uur tegen je gelult of veiligheid en wat wel en niet kan en je krijgt een soort van pasje met op welk level je zit want je kan gelijk door na 2 en dat is op board proberen als je 1 heb moet je nog een lesje nemen want dan heb je board nog niet gehad of je let helemaal niet op de veiligheid dus denk ff na over of je een lesje neemt of niet maar naast jou wil k ni het water op
|
|
|
b.v.o

|
800 meter lijnen wat wou je doen eerst een meter van je kite aan trekken dat die in de lucht komt en dan rustig je lijnen door je handen laten glijden nou veel succes met brandwonden
|
|
|
actie
Gast
|
maakt het nog verschil met de lengte van lijnen op een 10m2 of een 14m2???
|
|
|
naish23
Geen avatar
|
maakt het nog verschil met de lengte van lijnen op een 10m2 of een 14m2???
Hoe kleiner je kite, hoe sneller. Hoe korter je lijnen, hoe sneller. Ja dus.
|
|
|
Moza

|
Ik had deze post nog niet gelezen, maar jongens jongens...ik snap best dat als je water achter je huis hebt dat je op sommige momenten met de gedachte speelt, maar je moet wel realistisch blijven!
BEhalve nadelige stuureigenschappen van hele korte lijnen zijn er tal van zaken die jij niet noemt....en die als je ze noemt waarschijnlijk alleen maar meer weerstand op roepen.....en daarom noem je ze waarschijnlijk ook niet!
Geef dus even antwoord op deze vragen en dan pratemn we verder:
staan er obstakels downwind van je? Start je vanaf gras of steen? Welke ondergrond? Is je tuin de enige plek waar je weer terug kunt komen? Wat is je niveau na 5 keer op zee? Hoe diep is het? Is het er vlagerig? Heb je hulp als er iets gebeurd? MAW zien mensen je? Zitten er krokodillen? enzovoorts.....vul dat maar in...tot die tijd blijft het echt een hele stomme vraag!
|
|
|
gabe

|
ik ben weer terug uit Lake district. en ik zie dat jullie nog steeds niet mee in stemmen. dus ik ga dit eerst wel eens op een grote plek proberen (denk aan het strand of zo) voordat ik het ga doen in mijn achtertuin. voor de rest vul ik het lijsje in dat Moza naar vroeg. om jullie iets meer info te geven.
Moza Ik had deze post nog niet gelezen, maar jongens jongens...ik snap best dat als je water achter je huis hebt dat je op sommige momenten met de gedachte speelt, maar je moet wel realistisch blijven!
BEhalve nadelige stuureigenschappen van hele korte lijnen zijn er tal van zaken die jij niet noemt....en die als je ze noemt waarschijnlijk alleen maar meer weerstand op roepen.....en daarom noem je ze waarschijnlijk ook niet!
staan er obstakels downwind van je? als ik uit de kom vaar. niet meer. maar in de kom staat een enkele stijger waar ik langs moet. dat is dus wel een min puntje Start je vanaf gras of steen? Welke ondergrond? de ondergrond is gras. dit is echter wel droog. Is je tuin de enige plek waar je weer terug kunt komen? er zijn wel meer plekken waar ik kan terug komen (aardige buren). anders moet ik mijn kite vlak voor het terug komen in het water laten vallen. en dan een beetje zwemmen. Wat is je niveau na 5 keer op zee? redelijk. ik kan redelijk cruisen. en kleine sprongen maken. Hoe diep is het? 1.5meter Is het er vlagerig? het is een beetje vlagerig Heb je hulp als er iets gebeurd? MAW zien mensen je? er zijn altijd mensen die je kunnen zien (ik wou niet varen als ik alleen thuis ben). een kite trekt altijd wel belangstelling, zeker op het meer waar ik vaar. Zitten er krokodillen? nee, nog nooit gezien. wel ringslangen, maar die doen geen mensen kwaad. enzovoorts.....vul dat maar in...tot die tijd blijft het echt een hele stomme vraag!
|
|
|
walker

|
En jij woont 25 km van de zee? En dan wil je in je achtertuin gaan klooien met extreem korte lijnen? Komop, op die fiets surf kar erachter en trappen, wat gaan we nu krijgen zeg?! Ik wou dat ik zo dicht op zee zat, jij bent gewoon bevoorrecht  en dan nog klagen over 25 lousy km fietsen. De tijd die fietst zit ik dubbel in de auto om bij de zee te komen 
|
|
|
Bazaki Louis
Gast
|
Gabe, gewoon doen man! Laat ze maar lullen dat het slecht voor de sport is, das dom gelul !
Als je voorzichtig doet en je pakt een niet te grote kite dan kan je best eens testen met 8m lijnen ofzo !
Go for it en laat maar weten ik ben benieuwd !
|
|
|
niels

|
filmen die handel
|
|
|
niels

|
kunnen we allemaal lachen
|
|
|
gabe

|
En jij woont 25 km van de zee? En dan wil je in je achtertuin gaan klooien met extreem korte lijnen? Komop, op die fiets surf kar erachter en trappen, wat gaan we nu krijgen zeg?! Ik wou dat ik zo dicht op zee zat, jij bent gewoon bevoorrecht  en dan nog klagen over 25 lousy km fietsen. De tijd die fietst zit ik dubbel in de auto om bij de zee te komen  waar woon je? 25 kilometer fietsen is ongeveer 1,5 uur fietsen (en je moet met ook nog met de pont)!
|
|
|
gabe

|
kunnen we allemaal lachen
als het niet lukt zul je er waarschijnlijk nooit een film van vinden niels!
|
|
|
|
thedude
Geen avatar
|
@#$ dude zoek een vriend met boot en vaarbewijs en ga met je kite board achter de boot hangen @#$
|
|
|
dimitri
Gast
|
Ik had deze post nog niet gelezen, maar jongens jongens...ik snap best dat als je water achter je huis hebt dat je op sommige momenten met de gedachte speelt, maar je moet wel realistisch blijven!
staan er obstakels downwind van je? Start je vanaf gras of steen? Welke ondergrond? Is je tuin de enige plek waar je weer terug kunt komen? Wat is je niveau na 5 keer op zee? Hoe diep is het? Is het er vlagerig? Heb je hulp als er iets gebeurd? MAW zien mensen je? Zitten er krokodillen? enzovoorts.....vul dat maar in...tot die tijd blijft het echt een hele stomme vraag!
vergeet de pijpvis ook niet kan je nog ruzie met je vriendin door krijgen als ze ziet dat je door een krok en pijpvis gesnokt wordt op het ozomooie meer in de achtertuin ff ontopic blijf idd ff normaal nadenken met wat er alemaal kan of gaat gebeuren als je zoiets doet al heb je 100 jaar ervaring een ongeluk zit in een klein tuintje eh hoekje bedoel ik hoe verleidelijk het ook is rij dan die 25 km op je fiets of probeer met mensen mee te rijden voordat je nooit meer kan kiten door ................... vul zelf maar in NADENKEN MET WAT JE DOET
|
|
|
kitemafkees

|
Ik zie niet in waarom je het niet zou proberen gabe  Gewoon doen ben het met louis eens dat als je verantwoord en gecotroleerd met niet al te gek veel wind gaat proberen er weinig kan gebeuren. Wel veel ruimte natuurlijk!!!! En doe eerst een 15m lijnen, dan 10m ofzo waarom meteen 8????? Ik heb zelf veel in de buggy gezeten met 12m lijnen en regelmatig gekite met 18m lijnen.... 18m speciaal voor het extreme kiteloopen en als je precies weet wat je kite doet kan er weinig gebeuren..... Dus eerst kite op die korte lijnen leren kennen en dan pas iets doen! Verder succes! Greets, Jeroen
|
|
|