GJ
Gast
|
Perfecte bar, ik heb die nog van 2004, die is iets langer qua setup op de depowerlijn. Maar het is een prima system, simpel en doeltreffend, niet al te veel poespas. Enige nadeel als beginner is dat je geen leash hebt dus als de kickenloop los schiet gaat je kite er van tussen. (suicide doet de truck). Weet niet of je veel goedkoper een compleet nieuwe set kan krijgen.
Lijnen kan je gaan voor 23 meter (die gebruik ik op de Yarga, 7. 11 en 16,5) of de 27 meter.
|
|
|
kevinkite

|
voor lijnen gaat is kijken in de betere vliegerzaken de zelfde lijnen alleen merkloos
|
|
|
Marc@school
Gast
|
En wat zijn de prijzen daar kevin? Hoeveel m lijnen wil je precies GreenHolmet? Vaar zelf het liefst met 20 of 27 en dan af en toe met 23! .^
|
|
|
|
Lord of the Boards

|
Kiteloose swivel bar. Nooit de boel opgedraaid en toch een leash. De leash loopt door de bar en door je draaiende chickenloop.Je kan je leash overal vastzetten waar je maar wil, dus ook achter aan je trapeze. Hij zal nooit opdraaien. Complete swivel bar met lijnen kost je 200 euro, maar daarvoor heb je wel het beste systeem met leash.
|
|
|
huib

|
Ik heb laatst de 2005 Y13 gevaren met een 45cm bar en 25m lijnen. Met die kleine bar stuurt de kite ook snel genoeg. Zelf vaar ik een Y13.5 (2004 model) met een 55cm bar en 27m lijnen. Dan moet ik wel zeggen dat de 2004 Yarga meer kracht vraagt om te sturen.
Ik zou een Y13 kopen met 27m lijnen en een 45cm bar. Barlengte hangt er vanaf wat je prettig vindt. 55cm kan ook prima.
Wat de safety betreft. Bij de swivelbar kan je gewoon de leash aan de chickenloop bevestigen.
Of je zet er een 5de lijn op. Op de Best site staat dat ze halverwege dit jaar de Yarga nog gaan wijzigen en dat het een 5th line only kite wordt. Weet iemand daar wat van?
|
|
|
Eddy Hangtime

|
Yo, bedankt voor de reacties,
Ik wil in principe 27m lijnen want daar vaar ik nu ook mee... Hmmmm 45cm bar scheelt wel weer een paar euro's, maar ik heb ook nog een North 17m2 sleurhut, die ik ook met deze baar moet gaan besturen, dan kom ik misschien in de problemen....
|
|
|
huib

|
ik heb ook nog een North 17m2 sleurhut, die ik ook met deze baar moet gaan besturen, dan kom ik misschien in de problemen....
Dan gewoon een 55cm bar kopen met 27m lijnen. Mijn Yarga 13.5 vaart prima met die 55cm bar. Gisteren zelfs die bar op mijn Y9 gebruikt maar toen de stuurlijnen op de kite wat naar binnen gezet.
|
|
|
Emiel

|
jep, de 55 bar is top! ik heb em ook en vaar er me 5 11 en 16 mee. gaat goed, al zou de 5 wel een kleinere bar kunnen hebben:Plijnen van best zijn vrij goedkoop dus zal je niet snel veel schelen. je kan bij www.boarsports.nl of www.xworxkiteboarding.com bestellen. xworx is meestal iets sneller omdat die het al op voorraad heeft liggen.
|
|
|
Marc de Munnik

|
55cm bar niet een beetje groot? Ik vaar een 45cm bar op al m`n kites al zou die 17 best een grotere mogen hebben!
|
|
|
Rich

|
Ik heb laatst de 2005 Y13 gevaren met een 45cm bar en 25m lijnen. Met die kleine bar stuurt de kite ook snel genoeg. Zelf vaar ik een Y13.5 (2004 model) met een 55cm bar en 27m lijnen. Dan moet ik wel zeggen dat de 2004 Yarga meer kracht vraagt om te sturen.
Ik zou een Y13 kopen met 27m lijnen en een 45cm bar. Barlengte hangt er vanaf wat je prettig vindt. 55cm kan ook prima.
Wat de safety betreft. Bij de swivelbar kan je gewoon de leash aan de chickenloop bevestigen.
Of je zet er een 5de lijn op. Op de Best site staat dat ze halverwege dit jaar de Yarga nog gaan wijzigen en dat het een 5th line only kite wordt. Weet iemand daar wat van?
De eerste Yarga's van dit jaar hebben dezelfde LE als vorig jaar, dus doorlopend tot en met de tips. De latere modellen hebben aparte tips, net als de Nemi.
|
|
|
Rich

|
Klikte dubbel dus deze verwijderen ???
|
|
|