matman

|
Slechte actie ^ ^ ^ ^ Maar helaas zijn er altijd dwazen die met alcohol achter het stuur kruipen  Jammer dat alleen zijn schouder uit de kom was :-X
|
|
|
robster
Gast
|
Maar als je dronken achter het stuur kruipt van een lesauto gok ik dat de les niet door gaat, Wat denk je zelf?
|
|
|
KiteDemon

|
Goeie aktie van........ ???
Sukkels ^
|
|
|
THEGREEN

|
Getuigd niet van enige intelligentie.....
|
|
|
Marc de Munnik

|
Hoe kon dit gebeuren, Hier hadden ze de cursisten nooit toestemming voor mogen geven!
|
|
|
kiteron
Geen avatar
|
Hmmmm...
Uiteraard had dit niet mogen gebeuren, maar wil e.e.a. toch wel even nuanceren.
Zelf heb ik vrij lang ervaring als (gediplomeerd) snowboard instructeur op diverse banen. Ook daar krijg je de onvermijdelijke vrijgezellen-parties over de vloer met mensen die al enige alcoholische versnaperingen achter de kiezen hebben.
Op dat moment zou je eigenlijk keihard moeten zeggen: Sorry, jullie zijn dronken, ik vind het niet verantwoord om jullie les te geven! Met als gevolg dat je in no-time je baas aan de telefoon hangen die in niet mis te verstane bewoording je haarfijn uitlegt wat "commercieel belang" nou precies betekent.
Een goede baas zou blind op het oordeel van zijn instructeurs moeten vertrouwen, maar helaas zijn niet alle bazen goede bazen...
De praktische oplossing die vaak in deze gevallen gekozen werd: ga met die gasten (of dames) een uur lang ergens aan het randje van de piste sleetje rijden op hun snowboard. Waarbij je er voor zorgt dat ze geen gevaar zijn voor zichzelf EN voor anderen. Mocht de hoeveelheid alcolhol dusdanig zijn dat zelfs dat niet gaat, dan zal je echt moeten weigeren om les te geven.
Maar dit alles heeft natuurlijk een glijdende schaal: per slot van rekening mag je ook met twee biertjes op nog autorijden...
My two cents...
|
|
|
kentyman

|
dronken kiten?! Da's niet zo slim heh, we mogen van geluk spreken dat 't bij een schouder uit de kom is gebleven en niet veel erger. Goeie PR voor kiten dit! Nee echt! >  Dat je als kite-school geld wilt verdienen dat snap ik, maar op deze manier hou je uiteindelijk geen klanten meer over. Je zou die lui misschien hooguit aan een 1 m foil met 15m lijnen kunnen hangen ofzo, nadat je ze met schuimrubber hebt ingepakt! Ik vind 't echt storend dat een kite-school (die eigenlijk het goede voorbeeld zou moeten geven) zo losjes omspringt met safety...
|
|
|
Silversurfer1

|
het is een beetje hetzelfde als de politie je in de auto helpt als je dronken bent...
misschien is buggy-en minder gevaarlijk dan kiteboarden maar ik denk dat de school ze niet aan een vlieger had mogen laten hangen. dat kan namelijk ook dodelijk aflopen!
|
|
|
Ricardo

|
Als je iemand met windkracht 2 met een klein vliegertje zet is er op zich geen sprake van gevaar en geef je de dronken cursisten toch wat ze willen, belangrijk is als je kritiek geeft op deze actie dat je wel weet hoe hard het waaide!!
|
|
|
~Sjors RE-CO2

|
Totdat hij met die lijnen zichzelf of iemand anders bezeerd. Dan is de school... en de instructeur verantwoordelijk en bovendien aansprakelijk (GEEN verzekering die je dan dekt!). Dan is meteen commercieel belang GELUL, omdat je dan je levenlang uit ej eigen zak kan gaan betalen.
En als je baas zegt toch lesgeven en je doet het ook nog.... nou lekkere ballen heb je dan! Succes in deze maatschappij.
ben benieuwd of Natural High zelf nog zijn kant van het verhaal gaat vertellen.....
|
|
|
robster
Gast
|
Ricardo er stond ongeveer een knoop of 12, maar dat is niet relevant. Als het rustig op de weg is mag je ook niet in beschonken toestand rijden.
Wil je de slechte reputatie die het kiten nu aan het krijgen s moet we met z'n allen vooral zo doorgaan.
Er zijn helaas meer scholen die het commerciele preferen boven veiligheid.
Het is dus zaak dat er onaangekondigde controles gaan plaatsvinden en bij onvoldoende genomen veiligheidsmaatregelen meteen sluiten die handel.
|
|
|
Ricardo

|
12 knopen is inderdaad wel redelijk veel ja voor een dronken cursist
|
|
|
robster
Gast
|
Ricardo ik beweer absoluut niet dat het door die paar biertjes komt integendeel alleen je maakt het voor de kitehaters op deze wereld wel heel makkelijk om het tot een algeheel verbod te laten komen.
|
|
|
Ricardo

|
Dat ben ik met je eens
|
|
|
huib

|
Absoluut fout om dan toch les te geven. Afgezien van die biertjes is het vaak de hele instelling op zo'n vrijgezellenfeest al. Van enig serieus lesgeven is vaak geen sprake meer. Maar wanneer je nu als kiteschool moet zeggen dat de les niet doorgaat. Een lallende groep mensen met bier in de hand lijkt me duidelijk, direkt doorverwijzen naar de kroeg!
Maar wat doen jullie nu zelf als je dit weekend eerst lekker in de zon hebt gezeten en een paar biertjes hebt gedronken en opeens blijkt het 's avonds toch te gaan waaien. Zouden jullie met één biertje op gaan kiten. Ik wel. Maar met drie, of vier of ....
|
|
|
G.J

|
Belachelijk!!!! in een woord belachelijk! Is een instructeur niet gewoon verantwoordelijk voor zijn cursisten?? Laat staan voor omstanders.
Met een biertje of 2 ok maar meer lijkt me onverstandig (zowiezo met alcohol kite lijkt met niet slim).
Hoe zit dat trouwens met de pleziervaart? hoeveel promile mogen die tegenwoordig hebben. Geld dit dan ook niet voor kiters?? Hmmm, het ging hier om buggy'ers natuurlijk. Maar toch.!
Belachelijk
|
|
|
ARC-Rider

|
Wat mij opvalt is dat het gros van de bezoekers van dit forum altijd meteen een oordeel vellen / conclusie trekken op basis van 1 minder positief bericht zonder de feiten te kennen.
MAW als iemand een scheet laat wordt hij zoals gewoonlijk hier tot op de grond toe afgebrand.
Napraten kan iedereen, een bijdrage leveren vaak slechts enkelen!!!
|
|
|
Stephanb

|
Beste Robbert,
even reagerend op jouw stukje dat je op KITEHIGH hebt geplaatst over het schouder uit de kom verhaal. Ik ben, in jouw woorden sprekend, één van de prutsers geweest die dat evenement geleid heeft.
Voor alle duidelijkheid, die vrijgezellen, hadden inderdaad een biertje op maar dronken is zwaar overtrokken, sterker nog aangeschoten is al zwaar overtrokken, wanneer bij mij de indruk bestaat dat het onverantwoord kan worden zal zo'n evenement nooit doorgang vinden.
Het incident met de schouder had niets met een biertje op te maken. Die jongen stuurde de nasa-wing in de buggy van rechts naar links en liet de bar niet met beide handen maar slechts met één hand los, hierdoor kreeg zijn schouder een tik en schoot die er uit.
Buiten dit vind ik de manier waarop jij dit naar buiten brengt niet getuigen van enige stijl. Iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar waarom ben je zaterdag niet mans genoeg geweest en ben je naar mij toegestapt en toen je verhaal gedaan. Dit lijkt meer op bewust iemand zwart maken i.p.v. een serieus gesprek over veiligheid te voeren.
Ik zie graag je reactie tegemoet en je kan ook altijd bellen of langs komen bij Natural High.
groet,
Stephan Borsboom 0641257077
|
|
|
FLOF

|
Wat mij opvalt is dat het gros van de bezoekers van dit forum altijd meteen een oordeel vellen / conclusie trekken op basis van 1 minder positief bericht zonder de feiten te kennen.
MAW als iemand een scheet laat wordt hij zoals gewoonlijk hier tot op de grond toe afgebrand.
Napraten kan iedereen, een bijdrage leveren vaak slechts enkelen!!!
Je hebt natuurlijk wel een beetje gelijk ACR, maar goed, het zijn eerste reacties van mensen. Overigens moeilijk een oordeel te vellen als je het hele verhaal niet kent en ook nog eens te maken hebt met eenzijdige verslaggeving. Hoop dat Natural High wat van zich laat horen. Zou wel een vreemd verhaal zijn, want probeer met een dronken groep maar eens te gaan karten, NO WAY dat dat lukt..  @huib...als de wind opsteekt en je hebt bier in je mik, dan heb je dus pech. Zou zelf nooit met drank op aan mijn kite gaan hangen, hoe zeer ik me ook op mijn gemak voel onder zo'n ding, met alcohol op word ik te overmoedig. %proost% Don't drink and kite...
|
|
|
FLOF

|
Beste Robbert,
even reagerend op jouw stukje dat je op KITEHIGH hebt geplaatst over het schouder uit de kom verhaal. Ik ben, in jouw woorden sprekend, één van de prutsers geweest die dat evenement geleid heeft.
Voor alle duidelijkheid, die vrijgezellen, hadden inderdaad een biertje op maar dronken is zwaar overtrokken, sterker nog aangeschoten is al zwaar overtrokken, wanneer bij mij de indruk bestaat dat het onverantwoord kan worden zal zo'n evenement nooit doorgang vinden.
Het incident met de schouder had niets met een biertje op te maken. Die jongen stuurde de nasa-wing in de buggy van rechts naar links en liet de bar niet met beide handen maar slechts met één hand los, hierdoor kreeg zijn schouder een tik en schoot die er uit.
Buiten dit vind ik de manier waarop jij dit naar buiten brengt niet getuigen van enige stijl. Iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar waarom ben je zaterdag niet mans genoeg geweest en ben je naar mij toegestapt en toen je verhaal gedaan. Dit lijkt meer op bewust iemand zwart maken i.p.v. een serieus gesprek over veiligheid te voeren.
Ik zie graag je reactie tegemoet en je kan ook altijd bellen of langs komen bij Natural High.
groet,
Stephan Borsboom 0641257077
...kijk dat bedoel ik nou...weer een spreekwoordelijke storm in een glas water..... 
|
|
|
Garmt

|
Op dat moment zou je eigenlijk keihard moeten zeggen: Sorry, jullie zijn dronken, ik vind het niet verantwoord om jullie les te geven! Met als gevolg dat je in no-time je baas aan de telefoon hangen die in niet mis te verstane bewoording je haarfijn uitlegt wat "commercieel belang" nou precies betekent.
Een goede baas zou blind op het oordeel van zijn instructeurs moeten vertrouwen, maar helaas zijn niet alle bazen goede bazen...
My two cents...
Ik vind het wel interessant hier even op in te gaan... want, los van de balans tussen 'commercieel belang' en 'verantwoord ondernemen', en los van hoe het nu precies afgelopen zaterdag gegaan is, zijn er ook nog de volgende vragen: 1. Kun je de verantwoordelijkheid van een dergelijke beslissing echt op je baas afschuiven? Wie is er wettelijk aansprakelijk als de 'arme' dronken cursist schade oploopt of schade aan een ander toebrengt? Of, sterker nog - wiens geweten is het meest belast als de 'arme' dronken cursist in een rolstoel belandt? (Natuurlijk, ik maak de voorbeelden extreem - dat doe ik om het principe van de beslissing duidelijker te maken) 2. Kan jouw baas die beslissing om wel of niet door te gaan wel nemen over de telefoon? Is het verantwoord een instructeur aan de slag te sturen met een groep mensen waar hij eigenlijk niet voor in wilt staan? 3. Ietwat principieler: Zou je willen werken voor een baas die kennelijk dat soort risico's wilt nemen? Zolang je werkt bij een bedrijf dat willens en wetens risico's neemt om schade te doen aan cursisten, de reputatie van de instructeur en zelfs het imago van de hele sport? Als je het daar niet mee eens bent, moet je er niet werken! Anders leen je je voor (en draag je dus bij aan) het helpen afbreken van de sport.
|
|
|
Garmt

|
...kijk dat bedoel ik nou...weer een spreekwoordelijke storm in een glas water.....  Nou... da's beetje voorbarig  Het is nu 'het ene woord tegen het andere' -> iemand die zegt dat er dronken ransapen over het strand buitelden en iemand die zegt dat ze amper hun eerste biertje achter de kiezen hadden en dat het een 'normaal' incident betrof. Waren er nog andere kitehigh-ers aanwezig op het strand die hun visie kunnen geven? Daarnaast is het van robster inderdaad nogal makkelijk om te zeggen 'ik hoop dat er actie op volgt'... als je het dit weekend zag gebeuren had je ze er ook direct op kunnen aanspreken, en zo helpen de gevaarlijke situatie te voorkomen, toch?
|
|
|
robster
Gast
|
Ik beweer absoluut niet dat er ongelukken gebeuren door een paar pilsjes, Wanneer er cursisten met een pils in de hand worden ingeschreven lijkt het me wel duidelijk dat je ze doorstuurd naar de kroeg en niet eff snel die centen pakken. En een kwestie van het niet mans genoeg zijn dat is hier niet relevant want de buitenwereld ,die cursisten zien met een pils in de hand zullen die ene conclusie trekken. En dat is niet de conclusie die je wil dat ze trekken. Hoe het komt boeit ook niet al breekt iemand zijn poten met het aantrekken van zijn pak als er drank in het spel is zal er door de buitenwereld dezelde conclusie getrokken worden.
Ik maak niemand zwart, do'nt shoot the messenger!
|
|
|
Jörgen
Gast
|
Ik Jörgen Borsboom, eigenaar Natural High heb de desbetreffende persoon gevraagd even de feiten op tafel te leggen. Verders weet ik hoe wij opereren en durf een ieder uit te nodigen om een kijkje in onze keuken te nemen.
Groet,
Jörgen Borsboom 06-12335667
Hoi Jörgen, Hier mijn verhaal. Bij deze reageer ik op het berichtje. Ik ben degene bij wie het ongeluk is gebeurt. Bij deze kan ik vertellen dat ik niet dronken of zelfs aangeschoten was. Voor we begonnen hebben we 1 biertje op en toen is ons verteld dat wij niet meer mochten drinken omdat het anders onverantwoord was, logisch!! Voor we begonnen hebben we instructies gehad en konden we aan de slag. Het hele ongeluk is gekomen doordat ik de vlieger tijdens het draaien van mijn kite te laat los liet en daardoor nog extra wind ving en er veel kracht op kwam te staan. Door de rare beweging schoot mijn arm uit de kom en is inderdaad in het ziekenhuis weer terug gezet. Aan dit hele voorval kon niemand iets doen, het is gewoon vette pech. Dus mijnheer crashrob als je niet precies weet hoe het is gebeurt kan je beter je mond houden. Er komen van die rare praatjes in de wereld op deze manier. Wij zijn zeer te spreken over kiteschool Natural high. (het gaat inmiddels gelukkig weer een stuk beter met me) Groeten Freek Gelderblom 06-28845206
|
|
|