Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
pop up is een nieuw venster dat opent. Ik denk dat je poppen bedoelt. Dat is het afzetten met je board, zonder de kite in te sturen.
|
|
|
Hieronymus
|
Nu we dan toch zo'n topic hebben.... Hoe creeer je de beste pop? Ik doe het zelf eigenlijk net als bij het skateboarden een olly (hoe je het ook mag schrijven..?) te maken, maar om nou te zeggen dat ik hier hoog me kom. Of zit ik er compleet naast? Ik hoor het graag?
|
|
|
snip niet ingelogd
Gast
|
volgens mij is het een kwestie van heel hard aankanten en dan in 1 keer je board helemaal blokeren. dan word je de lucht ingeslingerd
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
eerst naar je kite toevaren, je kite zakt dan iets verder terug in het venster, vervolgens rogressief snoeihard aankanten.. hierdoor breng je in 1 keer extreem veel spanning op je lijnen, laat je die spanning op het juiste moment los (gevoel) knal je de lucht in.
kite hoog zetten zorgt ervoor dat je hoger gaat, maar meestal wil je een agressieve, lage versnelling creeeren.
op deze manier kun je hoger springen, even over een golfje heen open, etc.
de techniek is niet moeilijk, maar opent nieuwe wegen.
|
|
|
Hieronymus
|
Maar nu is de vraag hoe laat je die spanning los? Wat voor beweging maak je met je board? Want gewoon agressief trappen levert bij mij een complete stilstand op.
|
|
|
tom_beul
Gast
|
een popup zijn van die k.u.t.t venstertjes ...
Nee, je zet je kite op 11/1 (Als je het eenmaal goed kan tussen 10/2 uur) uur afhankelijk van je vaarpositie, dan vaar je een stukje voor de wind, dan haak je uit en probeer je zoveel mogelijk druk op je rail te zetten, als je goeie druk heb dan duw je je board als het ware naar boven
|
|
|
Bluecupra
|
Als de druk genoeg is op de lijnen trek je het board naar achteren weg (zorg dat je wel goed in je voetbanden zit)
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
als je stilstaat wacht je dus te lang... voornaamste idee is iets ruime wind varen en vervolgens weer aankanten, ga dit proberen en probeer op het hoogste spanningspunt omhoog te springen en laat je met je kite meesleuren. een gevoelskwestie, gewoon doen dus
|
|
|