Toen ik op HL ging kijken wist ik niet wat ik zag. Een video 8 camera uit 1980 geeft nog beter beeld
Tja, een niet al te lichtsterke minilens en dito mini-CCD sensor, wat verwacht je er nog meer van? Die GoPro heeft een grotere, lichtsterkere lens en wie weet ook een iets minder kleine sensor. Erg belangrijk voor scherpe beelden en mooi beeld.
De sensors lijken beide cam's gelijk: 1/2.5" CMOS met precies dezelfde functies.
Wat de gopro wel heeft en de kodak niet is dat de gropro nogal groothoek (vandaar ook de grote bolle lens, of er meer licht binnenkomt betwijfel ik) en de kodak een standaard bereik heeft.
Het beeld van de gopro dus opneemt is wijder.
« Laatste verandering: Mei 31, 2010, 11:45:43 door Henning »
Beide camera's hebben een vast brandpunt, alleen zit het voornaamste verschil in de kijkhoek van de aanwezige lens die gebruikt wordt, voor de rest zien de spec's er voornamelijk hetzelfde uit, alleen denk ik dat de Playsport net wat lichter van bouw is.
Mijn zoon heeft ook de Kodak ..Hij heeft hem net weer opgehaalt bij de Dixons ,hij bleek tijdens de vakantie op de Domenicaanse Replubliek niet geheel waterdicht ,hij heeft er mee gesnorkeld en er was wat vocht in de camera gekomen..maar de beeld kwaliteit vind ik goed ..