oordopjes

storm

Juni 27, 2006, 00:21:46
edit2Rapporteer  
Ben een vriend van me aan het leren kiten. Gaat goed. Hij heeft alleen veel last van zijn oren na  het kiten.
Bestaan er oordopjes of iets dergelijks om dit tegen te gaan. Wie heeft er ervaring mee?
Arnie26736

Antwoord #1 Juni 27, 2006, 00:33:51
edit2Rapporteer  
Je kan van die oordingen op maat laten maken. Deed ik vroeger altyd en toen k had der geen last meer van. Maar nu is het compleet over.
aap
Gast
Antwoord #2 Juni 27, 2006, 00:36:22
edit2Rapporteer  
Yep en ze werken goed. drogist of surfshop loser
aap
Gast
Antwoord #3 Juni 27, 2006, 00:42:29
edit2Rapporteer  
Na wat oefenen lig je niet meer zoveel in het water en heb je ze waarschijnlijk niet meer nodig dus probeer eerst met wat goedkopere en bllijf je last hebben dan aan laten meten
Erwin

Antwoord #4 Juni 27, 2006, 00:44:37
edit2Rapporteer  
iik zit op waterpolo dat is veel zwemmen ik kreeg ook oor ontstekingen enzo veel dokters zijden niet zwemmen maar ik had 1 goede dokter die hielp die zij je krijgt zure oordruppels ik had oordopjes op maat laten maken ze zij gooi die weg doe paar druppels in je oor en binne een maand is het goed en jah het was idd goed nu heb ik soms last van maar dan druppel ik weer ff en het is weer weg ik zou vragen aan de dokter voor zure oordruppels owja als ie dat nit wil zou ik vragen of ie een kweek wil laten maken en die opsturen naar ziekenhuis ziekenhuis heeft kno art dat is keel neus en oren die zijn ook goed ik zou geen oordoppen nemen! want die bactirien die komen de 1ste x op je doppen en dat word steets erger kan je het wel schoon maken maar er blijft altijd wel wat op zitten maar mijn adviesgeen oordoppen!!maar moet je zelf maar ff beslissen en nit veel in je oren zitten na het zwemmen
KiteKoe®t

Antwoord #5 Juni 27, 2006, 00:47:05
edit2Rapporteer  
Erwin, met waterpolo heb je geen last van de wind he... met kiten komt er dus vocht in je oor én wind! Dit veroorzaakt dus veel en veel sneller oorontsteking..

Ik ben geen dokter maar het lijken mij persoonlijk 2 verschillende situaties, kiten en waterpolo..
Erwin

Antwoord #6 Juni 27, 2006, 00:55:12
edit2Rapporteer  
maar kijk het gaat nit om het water dat er in komt maar om die bactierien die steets er in blijfen heeft ie geen pak ofzo gwwn ff voro de kouw dan oordopjes raad ik echt af oke ik ben geen dokter maar jah
Erwin

Antwoord #7 Juni 27, 2006, 01:01:35
edit2Rapporteer  
dat is moeilijk als je het al zo lang doed dan loop je op het strand zie je ze en dan ga je automatich ook maar er is geen reden om te stoppen jah als hij bij je trommel vlies ligt dan zou ik wel stoppe (tong_kitesmiley)
aap
Gast
Antwoord #8 Juni 27, 2006, 01:33:54
edit2Rapporteer  
Ik heb ze lang gebruikt en het werkte goed. Het water in je oren is juist klote als je daar niet tegen kunt.
Naish........what else???

Antwoord #9 Juni 27, 2006, 02:16:28
edit2Rapporteer  
Das toevallig, ik heb momenteel zwaar last van oorontsteking, zowel midden als buitenoorontsteking, geloof me je wordt gek van de pijn.

Midden-oorontsteking is een ontsteking die meestal ontstaat door een virus, je hebt ook meestal last van een verstopte neus, achter je trommelvlies bevind zich rommel, wanneer je ook koorts hebt krijg je peneceline, geen koorts is afwachten(2 tot 3 weken).

Buiten-oorontstekking is een ontsteking of irritatie in de oorgang (buitenzijde van je trommelvlies) meestal veroorzaakt door bacterieen, bv vies water, zure oordruppels zijn de oplossing, GEBRUIK GEEN WATTESTAAFJES, droog je oor heel voorzichtig met een puntje van een zachte tissue. Een"surfersoor" is een constante buiten-oorontsteking.

Bron: mijn huisartsbezoek van vandaag!
efgeha

Antwoord #10 Juni 27, 2006, 02:23:40
edit2Rapporteer  
Ga toevallig morgenochtend maar weer eens naar de huisarts voor een oor-ontsteking.

Heb ik zeker één keer in het jaar last van, nu trouwens al de tweede keer, in maart al een keer door snorkelen in Egypte (had ik maar boven water moeten blijven, maar het waaide die dag niet (cry_kitesmiley) )

Krijg altijd Sofradex tegen de ontsteking (op recept) en inderdaad tegenwoordig ook preventief al zure druppels om het milieu te neutraliseren.

Over het algemeen helpt het wel en ben ik er weer een klein jaartje vanaf, maar als je het eenmaal een keertje hebt gehad komt het naar mijn ervaring wel steeds terug.

Is erg klote dat gevoel, je oor zit dicht, je bent dus doof aan één kant, en je hebt continu de neiging om je hoofd scheef te houden omdat er water in je oor lijkt te zitten ThumpDown

Amputeren is ook geen optie  (grinnik_kitesmiley)

Ga na overleg met de huisarts maar eens overwegen om dopjes te gebruiken, bijvoorbeeld deze http://www.proplugs.com/
J D
Gast
Antwoord #11 Juni 27, 2006, 02:24:43
edit2Rapporteer  
Geen oordopjes kopen ... hubba bubba werkt het beste. Even kauwen (sealedlips_kitesmiley) voordat je het water ingaat ... goedkoopste oplossing zeker als het maar voor even is ...  loser
WIMPIII

Antwoord #12 Juni 27, 2006, 02:50:48
edit2Rapporteer  
Een"surfersoor" is een constante buiten-oorontsteking.

Bron: mijn huisartsbezoek van vandaag!
Een surfersoor of surfersear is bij mijn weten een aandoening in het oor veroorzaakt door langdurig liggen in koud water (<10 graden) Er wordt dan extra kraakbeen aangemaakt waardoor het oor dicht gaat zitten en je uiteindelijk zelfs doof kan worden omdat je oor dan dicht groeit.
Mijn bron, een makker die hier voor zijn studie onderzoek naar deed. Ik kan me wel voorstellen dat je hierdoor steeds oorontstekingen krijgt.
Hiervoor kun je je inderdaad beschermen met speciale earplugs. Plugs kunnen volgens mij geen kwaad. Mocht je toch water in je oren krijgen zou ik de boel gewoon goed uitspoelen.
semen

Antwoord #13 Juni 27, 2006, 03:55:15
edit2Rapporteer  
Inderdaad

http://www.xs4all.nl/~hansjess/surfoor.html

Best wel een serieus probleem in de winter en noordzee. Ik gebruik altijd een cap, helpt ook iets en als het echt koud is rubberen oordoppen.
Ik denk alleen dat het probleem van storm niet een surfoor is aangezien we niet echt meer koud water hebben en een surfoor ook een geleidelijk optredend probleem is wat je initieel niet echt merkt, pas als je dovig wordt.

Pas wel op met duiken met doppen in want dat werkt ook niet
surf

Geen avatar

Antwoord #14 Juni 27, 2006, 03:59:46
edit2Rapporteer  
Ik heb dus dopjes laten maken. Heb door diverse oorontstekingen een gaatje in mijn trommelvlies...... Nu dus een dopje laten maken. Top, nergens meer last van. Kost 30 euro om te laten maken. Nergens meer last van.
Mark-Fizzer

Antwoord #15 Juni 27, 2006, 04:20:26
edit2Rapporteer  
Van tennis-arm tot surf-oor, waar gaat het heen??

Wie nog meer?

hockey-muts?!
narcotic

Geen avatar

Antwoord #16 Juni 27, 2006, 04:35:11
edit2Rapporteer  
erwin, komma , punt , en andere leesteken-toetsen kapot op je klavier? man dat moet lastig zijn.
Erwin

Antwoord #17 Juni 27, 2006, 15:08:19
edit2Rapporteer  
erwin, komma , punt , en andere leesteken-toetsen kapot op je klavier? man dat moet lastig zijn.
jah sorry maar dat vergeet ik meestal.
maar kijk ff terug op surf als je het zelde als hem heb dan zou ik wel oordopjes nemen, want dat is veel erger als je dan in het water gaat dan heb je kans dat je doof word.
Jappy

Antwoord #18 Juni 27, 2006, 16:40:46
edit2Rapporteer  
Na jaren constant met oorontstekingen te hebben rondgelopen, ben ik eens flink onder handen genomen.
Resultaat: een tumor uit mijn oor verwijderd alsmede de helft van de binnenkant en mijn trommelvlies. Hierdoor heb ik constant een open verbinding.

Bij mij, en bij surf, mag er eigenlijk absoluut geen water in het oor komen. Mijn arts (ik kom alleen maar bij de KNO) heeft mij verboden om normale oordopjes te gebruiken (deze willen niet altijd waterdicht afsluiten en worden vies door bacterien). Ik gebruik (niet altijd) was bolletjes, deze vormen zich perfect naar je oor en na gebruik gooi je ze gewoon weg.

Verder ben ik zo stom om regelmatig zonder dopjes te kiten, eindresultaat: een oorontsteking sinds januari (gelukkig mis ik mijn trommelvlies waardoor ik geen last heb).
Als ik zonder dopjes onder water kom wordt ik dusdanig duizelig dat ik soms echt niet meer weet waar ik ben.

Mijn tip is dus: gebruik was bolletjes (verkrijgbaar bij elke apotheek) of watjes met vaseline (werkt echt geniaal goed).
gercopyterholkema
Gast
Antwoord #19 Juni 27, 2006, 21:06:56
edit2Rapporteer  
Ik zelf doe altijd mijn oordopjes eerst in de kont is die tenminste water dicht

Huh (ohoh_kitesmiley)Is dit normaal Huh Huh
GJ1
Gast
Antwoord #20 Juni 27, 2006, 22:16:39
edit2Rapporteer  
Het enige zinnige wat ik hier gehoord heb is

1) Vraag het je dokter, daar het voor iedereen verschillend is. (gezien dat het ook via je neus kan komen, etc)
2) gebruik zure oordruppels. (lees even de gebruiksaanwijzing ;-))  en dat raad ik sowieso iedereen aan die wel eens in zout/zoet water ligt, daar het oor dan gevet wordt. Buitenoorontsteking ontstaan namelijk door uitdrogen van de gehoorgang.

Enne wie nog meer info wil, check even de duiksites, duikers hebben vaak last van hun oren om allerlei redenen.

Jappy

Antwoord #21 Juni 27, 2006, 22:57:26
edit2Rapporteer  
Zure oordruppels zijn wel relaxed, maar als er een open verbinding is met je binnenoor is dit zeker niet aan te raden...hierdoor kan je binnenoor beschadigd raken, waardoor er gehoorverlies kan optreden.
Zelf ben ik al 60% van mijn gehoor kwijt (aan het linker oor) en dit is echt heel veel.

Ook zit er in je binnenoor nog je evenwichts orgaan en je smaak, beide organen ben ik links kwijt.
Let daarom goed op je oren, ze zijn belangrijker dan de meeste mensen denken.

Check je KNO-arts, een gewone huisarts is hier niet voldoende van op de hoogte.
Roderick

Geen avatar

Antwoord #22 Juni 28, 2006, 19:38:07
edit2Rapporteer  
Die zure oordruppels had ik ook al wel eens gehoord van een duikinstructeur. Een andere die ook werkt is juist vette druppels. (Zonnebloem of olijf olie dus!) Houdt het water buiten en lost oorsmeer op. En ja als je oorsmeer weg is kunnen er ook geen bacterien in gaan zitten. Ik heb het wel eens nagevraagd aan mijn huisarts die vertelde mij dat als je dit preventief doet 1 keer in de week wel ok is. Voor mij werkt dit goed. (Ik heb dan ook geen open verbinding tussen mijn buitenoor en middenoor)
En ja die zure oordruppels: Die duikinstructeur deed dat gewoon met azijn.

Dan rest natuurlijk de vraag: Hoe goed werkt sla-dressing Smiley (Zal wel niet zo'n succes zijn...)

Nog wel een kleine opmerking over oordoppen: Met duiken zijn ivm drukverschillen oordoppen nogal afgeraden. Het schijnt dat ze naar binnen kunnen schieten. Dan ben je natuurlijk echt ver van huis. Lijkt me voor kiten ook wel link. Oordoppen lijken mij persoonlijk dus iets wat je echt alleen moet doen als je dat goed overlegd hebt met een arts die er van op de hoogte is dat je met kiten nogal hard op het water kunt klappen. (Heb al twee 30m waterdichte horloges op die manier gesloopt.)
Joost

Antwoord #23 Juli 20, 2006, 17:40:34
edit2Rapporteer  
Ik had ook oorontsteking en heb daar nu otrivin neusverkoudheid spray voor dit zorgt ervoor dat je via je neus de rommel achter je trommelvlies kan bestrijden. Daarnaast zure oordruppels voor de ontsteking in je oor (voor je trommelvlies). De otrivin kan je gewoon halen zonder recept bij de apotheek, de zure oordruppels weet ik niet zeker want die had ik in een apotheek gehaald in cabarete (gaat allemaal wat makkelijker daar). Ik kon overigens niet meer kite met oorontsteking doordat de wind er de hele tijd in suiste en erg veel pijn deed. Wat je kan gebruiken tegen water in je oren zijn vette oorwatten. Einde van dit medische bericht. Succes ermee.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.