Scheveningse boulevard wordt mediterraan

jeroendezwart
Gast
Juni 28, 2006, 21:01:08
edit2Rapporteer  
Bericht heb ik van www.jumpteam.nl :

Bezoekers van Scheveningen moeten er rekening mee houden de komende jaren tussen de bulldozers te moeten pootjebaden, omdat strand en boulevard drie jaar lang op de schop gaan. De ingrijpende werkzaamheden in de populaire badplaats hebben ook grote gevolgen voor de lokale ondernemers. Vijftien strandtenthouders hebben inmiddels te horen gekregen dat er voor hun uitspanning in die jaren geen plek is op de huidige locatie.
De Scheveningse ondernemers en strandexploitanten maken zich bovendien zorgen over hun bereikbaarheid in die jaren.

Overstromingen
De grootschalige werkzaamheden aan het strand en de boulevard tussen het noordelijk havenhoofd en de Scheveningse Pier zijn nodig om de kust te versterken zodat het achterland de komende vijftig jaar weer bestand is tegen overstromingen bij superstormen.
Wij begrijpen het nut van de aanpassingen aan het strand en de boulevard zegt Cees Pluimgraaff die namens de strandexploitanten het woord voert. En we hopen dat wethouder Norder, die gezegd heeft dat de boulevard na de ingrijpende veranderingen een fraaier en mediterraner karakter heeft dan nu het geval is, gelijk krijgt. Maar voor ons is het ook van belang dat we in die drie jaren van overlast onze klanten kunnen blijven houden.?

Behalve de strandexploitanten zijn ook de winkeliers in de Keizersstraat zeer ongerust. Volgens de kamer van koophandel vrezen de ondernemers die vinden dat ze het nu al niet makkelijk hebben, dat ze tijdens de bouwwerkzaamheden aan de boulevard helemaal onbereikbaar worden.
En daar ligt een mooie taak voor de gemeente: communicatie meent Pluimgraaff. De meeste mensen zullen het prima vinden, als ze maar weten waar ze aan toe zijn.

Strand hoger
De Scheveningse boulevard wordt vanaf begin 2008 gedurende drie jaren opnieuw ingericht naar het ontwerp van de Spaanse architect De Sol?orales. De werkzaamheden gaan het hele jaar door, behalve in het najaar als het stormseizoen begint. Tijdens de zomermaanden wordt echter op volle toeren doorgewerkt.
Het strand wordt iets breder en een stuk hoger. Waar nu nog via een trappetje van de boulevard moet worden afgedaald naar het strand, komt het zandpak op het huidige straatniveau te liggen.

Door Timoteus Waarsenburg Telegraaf
3rikj3
Gast
Antwoord #1 Juni 28, 2006, 21:05:37
edit2Rapporteer  
Dit had ik ook eerst in een tijdschrift gelezen, met foto's erbij hoe het
zou worden. Ik vond het persoonlijk niet zo heel mooi..

Dus het word 3jaar lang niet kitesurfen..? (geschokt_kitesmiley)
jeroendezwart
Gast
Antwoord #2 Juni 28, 2006, 21:34:55
edit2Rapporteer  
Ik hoop echt wel dat er gekitesurft mag blijven worden...
Erik de Berik

Antwoord #3 Juni 29, 2006, 00:03:21
edit2Rapporteer  
Dus geen aflopend strand meer maar 1 meter de zee in lopen en dan steil naar beneden! (shame_kitesmiley)Leuk voor de kleine kinderen.Inderdaad a la spanje!
Nicolas

Antwoord #4 Juni 29, 2006, 00:15:17
edit2Rapporteer  
oh nee meen je dat nu, ik ging net in Delft studeren   Huh
benjamin
Gast
Antwoord #5 Juni 29, 2006, 00:30:32
edit2Rapporteer  
het is niet alleen in scheveningen ze spuiten de hele kustlijn op van hoek van holland tot scheveningen de duinen worden versterkt en er komt een breder strand @erik wees maar niet bang ze spuiten ieder jaar het strand op en het wordt er alleen maar beter van niet a la spanje
Pbter

Geen avatar

Antwoord #6 Juni 29, 2006, 01:44:35
edit2Rapporteer  
en wat zijn de gevolgen voor swell?
Joost

Antwoord #7 Juni 29, 2006, 02:05:33
edit2Rapporteer  
Was de andere oplossing niet om een dijk onderwater neer te leggen voor de swell? Gaat dit dan nog door?
Remco_1

Antwoord #8 Juni 29, 2006, 03:22:19
edit2Rapporteer  
ja dat zou ik ook wel willen:D
zagy

Antwoord #9 Juni 29, 2006, 04:30:24
edit2Rapporteer  
met een beetje geluk wordt het kitegedeelte in de winter gedaan. Kunnen we in de zomer weer lekker varen
Tom

Antwoord #10 Juni 29, 2006, 17:37:17
edit2Rapporteer  
en wat zijn de gevolgen voor swell?

Ik oorde dat bij ons (s gravenzande) het t zelfde blijft alleen 180 meter verderweg . bij monster het zwakste stukje gaan ze een kunst rif aanleggen , dus 2 brandingen , lijkt me echt ideaal gewoon!
Erik de Berik

Antwoord #11 Juni 30, 2006, 18:28:40
edit2Rapporteer  
Ik heb t nog eens nader bekeken maar het wordt idd erg mooi. Hier de link voor de geinteresseerden  http://www.denhaag.nl/Pics/dso/ScheveningenBoulevard.pdf  .Ik neem mijn snelle oordeel terug.Hoop alleen dat wij kite en golfsurfers nog wat ruimte hebben tijdens de werkzaamheden. Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.