Spoon
|
Ik kom zelf uit schiedam en heb kiteles gehad op de brouwersdam! bij natural high www.kitesurf-events.nlbeviel me prima, maar harry staat ook hoog aangeschreven. succes met de keuze!
|
|
|
Hieronymus
|
Neem altijd les bij een school met een certificering, bijv. IKO!
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Ik ken de scholen niet (alleen van naam)
de warroo is een goede, veilige les kite. Maar of het nu een positief punt is dat ze alléén met warroo les geven?
IkO is inderdaad leuk meegenomen, maar persoonlijk: als het veel geld scheelt zou het mij niet veel uitmaken.
Succes en veel plezier
|
|
|
Johan01
|
Wat voor kite ga je straks zelf vliegen? Is het niet handig om daar dan ook mee te lessen?
Groeten,
Johan
|
|
|
Merc
Gast
|
Wat voor kite ga je straks zelf vliegen? Is het niet handig om daar dan ook mee te lessen?
Groeten,
Johan
Goed punt!! Wat voor soort kite wil je zelf aanschaffen? De bow vliegt anders dan een c-shape.
|
|
|
adrenalin
|
Sinds ik een Waroo heb ben ik heel snel nieuwe dingen gaan leren. Dit komt omdat je bij dit type kites(bow-kites dus) de kracht heel goed kunt doseren, en zelfs tot bijna 0% kunt reduceren.
Maar, als je na je lessen een tweedehands C-Type kite neemt, is het misschien wel weer even wennen omdat je hierbij niet alle kracht kunt lozen.
Al met al zou ik zeggen dat het goed is om met een bowkite te lessen. Je spendeert dan tijdens de les minder tijd aan het op je bek gaan, en over je board heen getrokken worden. En je kunt meer oefenen met echt varen!!!
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Al met al zou ik zeggen dat het goed is om met een bowkite te lessen. Je spendeert dan tijdens de les minder tijd aan het op je bek gaan, en over je board heen getrokken worden. En je kunt meer oefenen met echt varen!!!
Maar aan de andere kant, als je dan toch een c shaped kite zou kopen valt het NA de lessen wel weer tegen... daarom vraag ik me af of het een voordeel is als ze alleen met warroos lessen Ik denk zelf dat het niet veel uitmaakt met de kitescholen tip: bel ze even alledrie op en vraag om wat info. Je zal vanzelf merken dat je bij de ene school een beter gevoel krijgt dan bij de andere. Als de prijs dan nog veel uitmaakt kijk je daar nog even naar en kies je er zo eentje uit. Ze zijn alledrie echt niet slecht denk ik dus erg veel tegenvallen zal het niet en bij kiten is gevoel erg belangrijk!!
|
|
|
adrenalin
|
Pech hebben als je iemand met net een slechte dag hebt (angry_kitesmiley). Daar gaat je gevoel (tong_kitesmiley)
|
|
|
rEwd
|
Bel sowieso even of ze nog plaats hebben...
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Pech hebben als je iemand met net een slechte dag hebt (angry_kitesmiley). Daar gaat je gevoel (tong_kitesmiley)
ja, maar dan zegt dat wel genoeg
|
|
|
ErikB
|
Zijn alle drie goede kitesurfscholen. En er word les gegeven door iko knwv erkende instructeurs.
Als je les krijgt met een bow kite en je koop later zelf een c kite zal de kitesurfschoolhouder je best wel helpen en advies bijbrengen hoe te waterherstarten met een c kite.
En andersom geld dit ook als je met een c kite les en koop zelf later een bow kite.
Je zou het kunnen vragen bij alle drie. Ik verwacht niet dat er word gezegd zoek het maar uit.
|
|
|
KiteDemon
|
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Het leertraject met een bow is stukken korter en je staat eerder op je board in vergelijking met C-shapes. Met een bow is het gewoonweg allemaal veel makkelijker. Dat betekent dus eerder fun. Bows zijn zo wie zo aan te raden voor beginners. Er zal dan ook echt geen reden meer zijn waarom een beginner nog een C-shaped zou nemen. Misschien later als deze wat meer gevorderd is.
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
We zeggen ook niet dat het BETER is ZONDER BOW....
Het maakt niet zo heel veel uit het heeft voor en nadelen. En je hebt gelijk hoor, het begin is zeker makkelijker met een bow, zeker als je bow blijft varen.
Maar Marielle vroeg naar de beste kitesurfleerjongens..
En de conclusie daarop:
Bel ze en ga op je gevoel af want ze zijn allemaal goed en betrouwbaar!
|
|
|
Molliebollie
|
Ik heb gelest bij een IKO (omdat k nog nooit op zee was geweest met mn kite en in Tarifa was ) en daarvoor bij een school die KNWV (oid) gecertificeerd was. Moet zeggen dat ze laatste me beter beviel.
|
|
|
JER
Gast
|
Daar gaan we weer!! Scholen behoefen geen IKO of KNWV te hebben, je moet gewoon geluk hebben met een instructeur, er zijn er teveel die even de snelle jongen willen uithangen.
En lessen op Oostvoorne???
|
|
|
dimitri
Gast
|
Sinds ik een Waroo heb ben ik heel snel nieuwe dingen gaan leren. Dit komt omdat je bij dit type kites(bow-kites dus) de kracht heel goed kunt doseren, en zelfs tot bijna 0% kunt reduceren.
Maar, als je na je lessen een tweedehands C-Type kite neemt, is het misschien wel weer even wennen omdat je hierbij niet alle kracht kunt lozen.
Een trick zonder power in je doek vind ik knap, ik krijg er met m`n 16 mtr c-schape zonder druk in toch echt geen trick uit
|
|
|
CHRIZZZZ
|
k was bij Harry en dat beviel egt super!!
1 les gehad toen waren we al dik aan het waterstarten enzo... 2de les was het ff weer inkomen en daarna ging ik mun eigen gang met mun eige spul en dat koste me nix.
Verder is het korte maar goeie uitleg en lekker lang het water op met goeie nieuwe kites. Harry en de insturcteurs zijn zelf ook relaxte gasten, kom ze nog vaak zat tegen en maak ff een praatje...
Dat is mijn ervaring dan.. de rest ken ik niet
|
|
|
KITE ANGEL
|
@chris dan heb jij echt geluk gehad dat het een normale relaxte wind/lesdag voor jou was want ik ben al een tijd niet op playa geweest maar ik heb ze daar zien lessen (vogelpoep) met windsnelheden die echt te onverantwoord waren en dan nog mogen lesgeven daar kan ik niet echt bij met mijn volle verstand en dan nog andere mensen lastigvallen die staan te filmen zo ik heb mijn gal gespuugd @ marielle had al eerder gelezen bel ze allemaal op en check die info in ieder geval veel kiteplezier en tot op het water GGGRRRTTTZZZ Eddy
|
|
|
m@rielle
Geen avatar
|
ok thanx voor jullie reacties
ga ze morgen idd maar ff bellen kijken waar er nog plaats is en ik denk toch dat het iets kortere lestraject met een bow wel een voordeel is....
jullie horen het nog wel!
ps ik heb al vlieger ervaring met powerkites (4 lijns), maakt dit nog wat uit mbt leren kitesurfen???
|
|
|
TtHoM@s
|
ps ik heb al vlieger ervaring met powerkites (4 lijns), maakt dit nog wat uit mbt leren kitesurfen???
ja zeker je heb al kite controle en dat scheelt een hoop je zie vaak lessers die nog helemaaal niet kunne vliegeren dan zijn ze halve les bezig met leren vlieger als je dat al kan scheelt een hoop
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Sluit me volledig aan bij thomas, alleen maar voordelen als je al iets kunt met een vlieger
|
|
|
T]-[0/\/\@S
|
Indd leer eerst vliegeren maakt je les een stuk plezanter, ik heb les gehad bij surf-n-soul is ook erg goed en ze hebben een hele mooie spot. Maar alsnog gwoon ff bellen
|
|
|
Kitewinder
|
@chriz, Zelfstandig lijnen vastknopen? weersinvloeden? wind effecten?
Ik weet bijna zeker dat er niet 1 van deze belangrijke onderdelen in dit soort lessen voorkomen.(ik kan het mishebben natuurlijk ;-)
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Ja, zijn inderdaad ook wel redelijk belangrijke dingen... heb ze zelf ook niet echt gehad, maar is wel goed om eens iets over te horen en wanneer is dat beter dan tijdens de les?
|
|
|