Kiten in Rosas SPANJE

Tjok
Gast
November 20, 2006, 22:14:56
edit2Rapporteer  
Beste kitemannen

Ik zit er met een paar vrienden over te denken om in de kerstvakantie (voor mij van 22 december tot 5 januari) naar spanje (Rosas) te gaan om te kiten!
Kan iemand mij iets vertellen over de windzekerheid in deze periode.
Ik heb er afgelopen zomer gekite en toen was het top!
Maar ik vraag mij af hoe het in de maanden december/januari is.... hoeveel knopen gemiddeld...
Als iemand hier ervaring mee heeft of iets over weet hoor ik het graag!

Groet j. Joepie

Mike_salou

Antwoord #1 November 20, 2006, 22:22:55
edit2Rapporteer  
Het is in iig niet heel warm Grin
andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #2 November 20, 2006, 22:23:16
edit2Rapporteer  
In de winter heb je dezelfde soort wind als in Nederland, dus geen thermische wind zoals in het voorjaar en zomer. Je kan beter richting Tarifa gaan, is wat windzekerder.
hifly

Antwoord #3 November 21, 2006, 00:14:15
edit2Rapporteer  
Jochem ..wanneer ben je geweest ? Ben er ook geweest was echt super .. Welke camping zat je toen ?
Jolien.

Antwoord #4 November 21, 2006, 00:41:18
edit2Rapporteer  
ik zat vorig jaar in L'escala, daarvlakbij ging ik kiten. ik zat vlakbij camping La balena(??) (ingeschreven bij ANWB). ligt direct aant strand, je stapt je caravan uit, en je hoeft max. 100 meter te lopen en je staat met je tenen int zand! je mag daar ook kiten, dus helemaal top! het ligt tussen Rosas en L'escala in, hoe het daar precies heette weet ik niet meer.  hoe het weer daar rond deze tijd is weet ik niet, was er in de zomer.
JO'Neill

Antwoord #5 November 21, 2006, 00:54:24
edit2Rapporteer  
la balena alegre en las dunas! idd vet relaxed daar (H) pal aan t strand
Tjok
Gast
Antwoord #6 November 21, 2006, 01:03:38
edit2Rapporteer  
bedankt voor alle reacties tot nu!
maar ik wil ook graag weten hoe het er in december/januari is....
dus als mensen er in die periode zijn geweest hoor ik het graag:)

Maurits

Antwoord #7 November 21, 2006, 01:21:42
edit2Rapporteer  
ik zat vorig jaar in L'escala, daarvlakbij ging ik kiten. ik zat vlakbij camping La balena(??) (ingeschreven bij ANWB). ligt direct aant strand, je stapt je caravan uit, en je hoeft max. 100 meter te lopen en je staat met je tenen int zand! je mag daar ook kiten, dus helemaal top! het ligt tussen Rosas en L'escala in, hoe het daar precies heette weet ik niet meer.  hoe het weer daar rond deze tijd is weet ik niet, was er in de zomer.
Is dat niet L'estartit ?? Want daar zat ik van de zomer, met de tramontana winden..
Bluecupra

Antwoord #8 November 21, 2006, 01:32:10
edit2Rapporteer  
Camping La Ballena Allegre 2 ligt in het plaatsje San Pere Pescador. Kom er zelf al enkele jaren op rij. Weet alleen niet hoe het hier rond december / januari zal zijn. Denk omdat je geen thermische wind meer hebt niet hoeft te rekenen op wind. In de zomer maanden merk je ook duidelijk verschil wanneer het goed en minder weer is.
e_surf

Antwoord #9 November 21, 2006, 02:19:54
edit2Rapporteer  
http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_sant_pere_pescador.htm

Vergeet ook Bretagne niet.
Door de warme golfstroom is de watertemperatuur absoluut niet koud.
En 's winters, door de vele depressie, een grote kans op wind.
En daarbij niet eens zo verschrikkelijk ver rijden.

check:
http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_lorient.htm

Quiberon:
http://maps.google.fr/maps?oi=eu_map&q=Quiberon&hl=nl
Thetheo

Geen avatar

Antwoord #10 November 21, 2006, 03:29:57
edit2Rapporteer  
is daar gewoon koud rond die tijd denk ik...10 graden...lijkt me weinig fun... de kwallen zijn wel weg ;-)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.