fransie
|
ik heb het filmpje wel is eerder voor bij zien komen super lange lijnen heeft die maar ik moet het gewoon een keer in het echt zien
|
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
En het laatste filmpje zie je dat er een redelijke wind staat maar hij krijgt de Wind-X (thunder) niet aan het planeren ,dus de low-end is niet echt indrukwekkend ..
|
|
|
kitaholic
|
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat de eerste "ongekeerde" bows uitkomen waarvan de 5e lijn dus de kortste lijn is, dat is aerodynamisch nog voordeliger. Heb je ook geen last meer van inverten :
|
|
|
drifter
|
Die hoge aspect ratio bowkites zijn schijnbaar superefficient. Het probleem was om die kites goed te laten vliegen zonder inverten. Bruno L. is daarmee bezig geweest. Ik geloof dat Bruno zover is dat hij het concept doorverkoopt/ al verkoopt heeft aan fabrikanten die het verder gaan uitwerken.
|
|
|
|
Olaf Pasker
|
ik ben benieuw of dat wel egt haal baar is
|
|
|
randy-v
Geen avatar
|
ik denk wel dat dit haalbaar is laat maar eens een c-quad 6.3 op met 15 knoppe dan zijn die vliegers beina niet te houden ik heb een blade 4.9 en kan deze houden tot 22 knope
|
|
|
¦Tim¦
|
kulere 4,5 weetje hoe relaxt!!!!!!!!
veel goedkoper omdat je enit zoveel doek gebruikt... ennn je hebt minder doek om te verzorgen:D
geef mij maar zo'n ding:D
|
|
|
sjorsmaster
|
is het duur of ni wanneer is ie in de winkel en waar ??
|
|
|
arjanschip
|
het lijkt met alleen dat hij totaal niet meer te herstarten is alsie in het water komt.
|
|
|
Hessel
|
is het duur of ni wanneer is ie in de winkel en waar ??
Denk dat de kosten die worden bespaard in materiaal wel worden omgezet in kosten voor ontwikkeling, aangezien ie nog lang niet in de winkels verschijnt, mss in de zomer.
|
|
|
FrankP
|
7m flysurfer speed gaat met een 128 board bij 12/13 knopen, ook een heerlijk efficiënt kiteje. En ja die is ook vlak ;-)
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Hij is wel plat maar zou die nu zoveel platter zijn als een crossbow of nova of zoiets?
|
|
|
vinnie
|
Hetzelfde trucje als met de Cabrinha Contra toenertijds... bredere vorm, dus meer projected m2. Gaat wel een beetje meer op de flysurfer kites lijken zo... afgaande op de foto's en het filmpje lijkt me trouwens niet dat deze veel hangtime heeft?!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
De meeste power per m2 hebben de hybride (tussen foil en enkeldoeks kites met stokken) kites zoals de Peter Lynn C-Quad. Hiermee is gesurft voordat de S-Arcs uitkwamen. 2 Nederlanders hebben de C-Quad nog verder doorontwikkeld ineen kite genaamd de Bean ( www.stuntvliegers.nl). Testen met een opblaasbaar frame ipv van fiberglas/carbon waren teleurstellend, anders hadden we deze wel meer gezien denk ik. Echt bizar om te zien hoe hard je kunt gaan met maar 4,5m2 en een AR van 5.0
|
|
|
|
|
jessevdam
Geen avatar
|
Ik heb vroeger nog met 4.2 m^2 c-quad gekite op workum met windkracht 4
|
|
|
wasbeer
|
uhu terug naar de c quad tijd (tong_kitesmiley) wilik eigenlijk wel eens proberen heb hier nog de 6.3
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Zou een stuk goedkoper kunnen gaan worden als kites inderdaad kleiner worden..
maar ik zie er niet echt veel lift in zitten of wel?
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
De meeste power per m2 hebben de hybride (tussen foil en enkeldoeks kites met stokken) kites zoals de Peter Lynn C-Quad. Hiermee is gesurft voordat de S-Arcs uitkwamen.
Hier heb ik ook nog ooit mee gekite. Ik had een cquad 6.3 en dat ding was echt maar tot windkracht 5 te houden. Vanaf windkracht 3 kon je varen. Is 1 brok power.
|
|
|
|
Azrael
Gast
|
Heheh, ik denk dat ik met mijn quad 4.2 vanaf windkracht 5 al echt niet meer comfortabel powerkite. Moet makkelijk mee te kitesurfen vanaf die wind zijn.
(om de een of andere achterlijke reden ga ik het toch ooit een keer ermee bodydraggen als ik een wetsuit heb gekcht)
Maar leuk he dat zo'n kleine kite zo lekker kan varen? Zie maar dat je met een effeciente kite niet zoveel nodig hebt.
|
|
|