Idefixe
Berichten: 8241
|
als je je recon2 safety gebruikt hebt moet je onheroepelijk naar de kant om de boel weer inelkaar te klussen. Zelfs op ondiep water is het "lastig"om de boel ( met wind in je vlieger) weer in elkaar te zetten. Zelf heb ik achterop m'n trapeze 2 karabijn haakjes met een stukkie dyneema ertussen hangen. Dit gebruik ik dan om de boel tijdelijk in elkaar te klussen om vervolgens naar de kant te gaan. het herstartsysteem van recon 2 werkt echter ( bij voldoende wind) super: ff een ruk aan een stuurlijn en je vlieger knalt de lucht in. Je moet er dan wel rekening mee houden dat als je dat doet je kite ter plekke ( dwars door de powerzone) omhoog knalt, iets wat ik persoonlijk eigenlijk wel lekker vind => gewoon met je flappers in je board voor je met een leuke lancering wegvaren (grinnik_kitesmiley)
Ik kan mij trouwens voorstellen dat als je met een getrokken safety in de branding ligt, je er niet echt gelukkig van wordt maar daar heb ik ( nog) geen ervaring mee..........
de "activeringsknop"van het safetysysteem kent overigens 2 standen : ride en launch. Launch gebruik je tijdens het starten van de kite onder, zeg maar, tricky omstandigheden. VERGEET NIET om tijdens het varen dan die knop weer op ride te zetten anders wordt tijdens een lekkere sprong je safety geactiveert en dat wil je dus ECHT NIET meemaken!!!!!!!
|
|
|
chizz
Gast
|
heel simpel staat ook in de handleiding...
Nadat je je recon gereleasd heb kan je hem bijna niet meer in elkaar krijgen op de normale manier. Maar.....................
Je pakt dan die haak en die bevestig je om je depowerkoord weer in het oog (dat ding met dat foam eromheen) vaar dan naar de kant en zet het weer normaal in elkaar.
Is wat klote maar moet niet moeilijk zijn..
|
|
|
Idefixe
Berichten: 8241
|
heel simpel staat ook in de handleiding...
Nadat je je recon gereleasd heb kan je hem bijna niet meer in elkaar krijgen op de normale manier. Maar.....................
Je pakt dan die haak en die bevestig je om je depowerkoord weer in het oog (dat ding met dat foam eromheen) vaar dan naar de kant en zet het weer normaal in elkaar.
Is wat klote maar moet niet moeilijk zijn..
Met een beetje koude vingertjes lukt dat dus ( mij in ieder geval) niet!
|
|
|
Matjas the scissor-kid
Berichten: 3460
|
VERGEET NIET om tijdens het varen dan die knop weer op ride te zetten anders wordt tijdens een lekkere sprong je safety geactiveert en dat wil je dus ECHT NIET meemaken!!!!!!! Ervaring...??? (grinnik_kitesmiley) Maar dat is dus minder aan het RECON2 systeem...of geldt dit alleen voor de recon 1 systemen? Mzzsl
|
|
|
Idefixe
Berichten: 8241
|
YEP da's dus uit eigen ervaring: Als deze knop op LAUNCH staat, wordt de safety geactiveerd door de bar van je af te schuiven. Door de druk van de bar tegen deze knop wordt dan de safety geactiveerd: powerlijnen schieten weg en kite verliest terplekke alle kracht en valt naar beneden. Als je dus een beetje springt en er komt nog ff een vlaagje overheen geef je vaak ( automatisch) mee met je bar. In geval van standje LAUNCH hang je dan lekker in de lucht terwijl dan je kite als een natte krant uit de lucht flikkerd. Het heet natuurlijk ook niet voor niets RIDE en LAUNCH
|
|
|
|
Idefixe
Berichten: 8241
|
Ik heb het dus over het recon 2 systeem. Recon1 heb ik geen ervaring. Die bar hangt op zolder dus (grinnik_kitesmiley) afgezien van het voorgaande ben ik overigens DIK tevreden over m'n vliegertjes hoor! Ga dit jaar gewoon weer voor de Nitro!
|
|
|
Emielkruisdijk
Berichten: 808
|
Hoe vaak gebruik je nou je safety... Vind het niet echt een nadeel, als je je safety trekt zit je in de problemen, waarbij je je kite vaak toch niet meer wil herstarten. Voor de rest is met genoeg wind het recon 2 systeem bijna net zo makkelijk als gewoon een 5de lijn bij het herstarten. Met minder wind wil het nog wel is moeite kosten (vooral met wat grotere kites), maar daar moet je gewoon beetje gevoel voor krijgen. Ik heb het wel over recon2, recon1 heb ik geen idee van.
|
|
|
drifter
Berichten: 1757
|
Ik heb ook geen ervaring met activeren van je recon op het water. Ik kan me voorstellen dat het misschien lastig is om weer in elkaar te zetten als je niet kunt staan. Daar hebben ze wel een oplossing voor: De elastiekjes vanaf de depowerstrap naar je zijlijnen zorgen ervoor dat na activatie je lijnen niet door de war raken. Vervolgens kun je de boel snel in elkaar zetten. Trek de depowerstrap terug naar je toe, doe dat pinnetje door je depowerlijn en door het ringetje. Nu kun je terugvaren naar de kant om je recon systeem weer goed in elkaar te zetten. Als je het op video ziet, snap je het meteen. http://pr.cabrinhakites.com/videos/recon_gen_2_m.mov
|
|
|
wouterb
Berichten: 2759
|
Om kort te gaan: Zogauw je released is je sessie ff over! Als je in diep water ligt dan is het met een gereleasde Cabrinha wachten tot je aanspoeld. Volgens mij is dat met de F-one niet anders. Die heb ik ooit in middeldiepwater in elkaar moeten prutsen, da's niet lachen maar het kan wel.
|
|
|
Thetheo
Geen avatar
Berichten: 52
|
heb veel met recon 2 gevaren. herstarten is altijd supersimpel, op de recon manier of op de traditionele c-kites manier (omklappen). Nadeel is idd dat als je released de kans groot is dat je de boel niet meer kunt opbouwen en de kite dus niet meer uit het water krijgt. Maar ja hoevaak release je nu (is een noodstop in mijn ogen)...goeie kites dus...maar het releasen opzich in noodsituaties vind ik erg lastig/zwaar (is me al 1 keer niet gelukt toen het wel had gemoeten...das een groot nadeel...de safety van dat systeem...maar de herstart met of zonder recon als je niet gereleased hebt gaat prima....
|
|
|
Patrick..!
Berichten: 394
|
Als je nou af en toe op het water beetje bij de kant (bv waar je kan staan) je safety trekt, en je oefent gewoon wat met het in elkaar zetten. Zou het dan voordeel hebben als je echt ver op zee ligt met je safety getrokken ?
|
|
|
Davidov
Berichten: 896
Logs: 0 | 27 uur
|
een beetje voordeel wel,
maar ja gaat automatisch willen rechtstaan. Bij ondiep water gaat dit dus en ben je meer zelfverzekerd. In dieper water is er automatisch een klein beetje paniek + je moet je boardje in de gaten houden.
|
|
|
CHRIZZZZ
Berichten: 1090
|
volgens mij is elke quikrelease weer klote om in elkaar te zetten... nadeel van diep water is gewoon dat je bar niet goed op het water drijft...
maar recon op zun normale manier terug zetten is zwaaaar klote
|
|
|
Patrick..!
Berichten: 394
|
Ja, idd.. Ik heb het ook een paar keer mogen doen, maare daar wordt je niet vrolijk van. Maar als je in nood op zee ligt met je kite in het water kan je denk ik het beste dit toepassen: http://www.natural-high.nl/selfrescueca.htmlEn dat geldt bij elke kite toch ?
|
|
|
Olaf Pasker
Berichten: 283
|
ik vaar oowk recon maare heb het nog niet meegemaakt in diep water maar dat filmpje rory heeft neer gezet heb ik ook een paar keer gekeken en dan snap je wel hoe je het moet doen met dat pinnetje dor je depowerkoord en dan door het ringetje moet steken
|
|
|
patricks
Berichten: 392
|
die safety heb je zo weer inelkaar.. Gewoon op stand launch zetten knietje(lukt misschien ook wel met de hand) tegen de bar, en de bar na voren drukken tegen de safety en dat ding erdoor...
Heb je hem zo weer vast (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Idefixe
Berichten: 8241
|
Da's een goeie Patrick !!!! had ik nog niet aan gedacht. Standje launch / met je knieën tegen de bar en dan heb je 2 handen om de boel in elkaar te zetten. Ga ik de volgende keer meteen ff uitproberen. goeie tip
|
|
|
patricks
Berichten: 392
|
Da's een goeie Patrick !!!! had ik nog niet aan gedacht. Standje launch / met je knieën tegen de bar en dan heb je 2 handen om de boel in elkaar te zetten. Ga ik de volgende keer meteen ff uitproberen. goeie tip haha, geen dank hoor. Wel oppassen dat je niet verzuipt (tong_kitesmiley)
|
|
|