Dangerfield
Berichten: 380
|
Denk dat je er weinig aan doet. Persoonlijk vind ik het wel prettig, een beetje gevoel bij mn kite.
mss dat het verplaatsen van de pigtails helpt, maar zou denken dat hoe verder je naar achter gaat, hoe meer druk je krijgt.
|
|
|
wouterb
Berichten: 2759
|
..., maar zou denken dat hoe verder je naar achter gaat, hoe meer druk je krijgt.
Of het de oplossing is weet ik niet maar deze redenatie klopt niet. Door de acterste pigtails te gebruiken krijg je een grotere hefboom en in principe minder bardruk.
|
|
|
|
huib
Berichten: 453
|
Ik heb de kite testgevaren in Zuid Afrika en had precies dezelfde ervaring. Voor mij was de oplossing stuurlijnen op de buitenkant van de bar (lekker snel draaien) en de pigtails op de buitenste (achterste) bevestiging zetten voor minder bardruk. Hoeveelste knoopje weet ik niet meer.
|
|
|
-Cedric-
Berichten: 92
|
Als je eens gaat zoeken op www.kiteforum.com, daar zijn verschillende topics geweest over het juist afstellen van de 9 Rebel. Er moet daar ook ergens een link naar een handige website. Kzal m eve zoeken voor je.
|
|
|
|
Azrael
Gast
|
Train je lekker je armspieren mee joh!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
achterste bevestigingspunten van je kite gebruiken, verste van LE af. Dat reduceert de bardruk (en kleine toename stuursnelheid, maar ik kon er goed mee overweg)
|
|
|
Leukstethuis
Gast
|
Gewoon een andere kiten kopen, beste oplossing
|
|
|
turbojerre
Berichten: 94
|
idd doe dit en je rebel vliegt als een droom... echt!
|
|
|
Marijn alias Vos
Berichten: 502
|
idd doe dit en je rebel vliegt als een droom... echt! Lees ik het nou goed dat ie de pigtails van de powerlijnen op de kite korter maakt met een sxtra knoop en dan de stuurlijnen ook verkort?! Dat maakt dan toch geen nix uit? Dat je de lengte controleert link en recht snap ik wel ja, das logies. Vaar hem zelf in de 9m en vaar de stuurlijnen op de 2e knoop van de bar kant afgerekend. Het enige wat ik veranderd heb op de bar is die klemcleat was verschoven, zodat ik een kortere depower heb. Nu stort de kite niet meer als een dooie vogel uit de lucht als je da bar los laat.
|
|
|
doehetzelfer
Gast
|
Rebel 9 gevaren met lichte wind en een eenvoudig kopie van de originele North Bar 50 cm en +/- 33 cm depower in de bar. Voorste pigtails. Werkt super snel en fijne bardruk, je weet precies waar de kite uithangt! Behoorlijk overpowered de Rebel 9 ook gevaren met 21 meter lijnen en de 5th vanaf de clamcleat. Alle 5 lijnen exact even lang ook 33 cm depower in bar. ioorste pigtails. Heb het idee dat de controle in de harde vlagen dan nog beter is. Natuurlijk een tikkeltje sneller en ruim voldoende lift en airtime. Kok deze bar van oude onderdelen in elkaar gefabriceerd!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
..Het enige wat ik veranderd heb op de bar is die klemcleat was verschoven, zodat ik een kortere depower heb. Nu stort de kite niet meer als een dooie vogel uit de lucht als je da bar los laat. Zo vaar ik hem ook, nix geen aan/uit meer, en met de clamcleat kun je gewoon de extra dewpower regelen. Veel fijner (meer C-shape) varen. En door de achterste pigtails te gebruiken wordt het aan/uit effect nog minder. Maar dat is persoonlijk.
|
|
|
Neerlandicus
Gast
|
nix geen = wel ;-)
|
|
|
turbojerre
Berichten: 94
|
@nijntje
Ja maar de powerlijnen worden maar 3cm verkort dit om de vijfde lijn wat meer ruimte te geven zodat de kite wat meer open komt te staan wat nodig was bij men 9, en men stuurlijnen zeker 10cm verkort zodat de power wat sneller komt als je de bar in trekt. Enkel dat ik de stuurlijnen mss iets te ver heb ingekort 3cm ofzo want als de clam-cleat voledig open staat en ik trek men bar voledig in stalled de kite een beetje. En ook geen problemen meer gehad met uit de lucht vallen ofzo...
|
|
|