Dilemma: Naish shiftbar 2007 27m vs. North 5th bar 2007 25m

Loon

Geen avatar

Mei 16, 2007, 22:54:43
edit2Rapporteer  
Hey,

Ik vaar met een Vegas 2006 14 en 9m. Beide kites vaar ik met een North 5th bar 2007, 25m lijnen. In principe niks mis mee, maar ik kan nu vrij goedkoop aan een Naish shiftbar 2007, 27m lijnen komen. Als ik die Naish bar zou gaan varen, dan zou ik mijn North bar weg doen.

Dillema:
- 5th element bar vaart prima, dus waarom geld uitgeven? én misschien vaart die shiftbar niet eens beter. én misschien zijn de 27m lijnen van die shiftbar wat lang voor mijn Vegas 9m.

- Aan de andere kant; die shiftbar is zo goed als nieuw, dus daar hoef ik voorlopig niets aan te vervangen (de lijn van mijn stoppertje op mijn 5th bar is bijvoorbeeld al kapot) en de kwaliteit van die shiftbar is zowiezo veel beter.

Wat zouden jullie doen?
Tie

Antwoord #1 Mei 16, 2007, 23:07:27
edit2Rapporteer  
Ennn waar haal jij m goedkoop vandaan?? :Smiley Of neem je m over van iemand en is er dus maar 1 van? (huilen_kitesmiley)
Loon

Geen avatar

Antwoord #2 Mei 16, 2007, 23:35:40
edit2Rapporteer  
@Tie: Ehh ja, dat laatste
kentyman

Antwoord #3 Mei 16, 2007, 23:45:17
edit2Rapporteer  
ik vaar zelf north rhino 05's met een naish shift bar, ik viind de shift bar fijner / beter dan de north bar, maar tja, da's maar mijn mening heh
wimmel

Antwoord #4 Mei 17, 2007, 01:51:07
edit2Rapporteer  
Hoi, Ik heb zelf een north bar en vaar vegas 10m2 en 14m2 nou is 1 van mijn stuurlijnen geknapt. Maar wil nieuwe bar kopen en zit te twijfelen tussen north en naish. Mijn vraag is welke maat shift zou ik moeten kopen en kan ik hiermee beide kites varen? Wil binnenkort nieuwe kite kopen en is de shift bar ook op de rebel  te varen?

m.v.g. Wim
Peterkiter

Antwoord #5 Mei 17, 2007, 02:20:27
edit2Rapporteer  
Volgens mij is de shift bar zowel op de Vegas en de Rebel te varen. Ik zou voor de 20 inch bar met 24 meter lijnen gaan. Shift bar vind ik zelf beter afgewerkt en het voordeel is dat als je uithaakt je chickenloop niet draait.
efgeha

Antwoord #6 Mei 17, 2007, 02:41:53
edit2Rapporteer  
Volgens mij is de shift bar zowel op de Vegas en de Rebel te varen. Ik zou voor de 20 inch bar met 24 meter lijnen gaan. Shift bar vind ik zelf beter afgewerkt en het voordeel is dat als je uithaakt je chickenloop niet draait.

LEZEN!

hierboven wordt al gezegd dat er maar één bar is, die Loon kan overnemen, er is dus geen keuze in breedte en lijnlengte.
piede

Antwoord #7 Mei 17, 2007, 06:51:44
edit2Rapporteer  

LEZEN!

hierboven wordt al gezegd dat er maar één bar is, die Loon kan overnemen, er is dus geen keuze in breedte en lijnlengte.

Leer zelf maar eens LEZEN!
efgeha

Antwoord #8 Mei 17, 2007, 15:26:25
edit2Rapporteer  
@ Piede ^^

Wat bedoel je daarmee?

Loon geeft aan dat hij een bar van North heeft met 25 meter lijnen en dat hij er één kan overnemen van Naish, met 27 meter lijnen.

Dus is de opmerking van Peterkiter om voor een 20" bar te gaan met 24 meter lijnen overbodig, hij had kunnen LEZEN dat die optie er niet is voor Loon.
Peterkiter

Antwoord #9 Mei 17, 2007, 18:00:59
edit2Rapporteer  
Er staat niet bij hoe breed  de bar is dus dan zal ik eerst kijken of het een 20 inch bar is, anders zou ik het niet doen en gewoon de north bar blijven varen.

Jacobus

Antwoord #10 Mei 17, 2007, 18:52:04
edit2Rapporteer  

LEZEN!

Leer zelf maar eens LEZEN!

Het kan inderdaad verwarrend zijn, maar ik denk (en Piede ook waarschijnlijk) dat peterkiter reageerde op wimmel en even niet op loon... Wat dit betreft dan heeft peterkiter inderdaad gelijk en zou wimmel voor de 20" bar moeten gaan met 24m lijnen.

@ Loon, ik zou eerder 24m lijnen nemen op Vegas dan 27m lijnen. Heb zelf ook onder andere Torch2 (vergelijkbaar met Vegas '06) en heb die wel eens gevaren met 27m lijnen, maar met 24m lijnen vaart ie toch lekkerder (kan persoonlijk zijn). Als je ook ziet dan worden vaak bij de freestyle kites lijnlengtes van rond de 24m aangeraden (bij torch is dit standaard 24m lijnen). Succes met de keuze.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.