Alferink
|
Met dure dingen tussen de 10 en de 20%
met goedkopere dingen tot 10%
Als je bij de 'goede' shops gaat krijg je zonder te vragen al gelijk fikse kortingen.
|
|
|
alexfloor
|
In sales is het altijd de truc om een win win situatie te bereiken. Dat betekend dat zowel de kopende als de verkopende partij een goed gevoel moet hebben bij de deal. Dus een goeie korting hangt samen met wat jij goed vind voelen ;o)
|
|
|
VincentC
|
Ik sta op het punt om voor ongeveer 2500 aan nieuwe stuff aan te schaffen. Een hoop geld uiteraard en als een echte Nederlander vraag ik mij af wat een gangbare korting zou zijn.
Wellicht dat iemand met meer aankoopervaring zou kunnen aangeven wat een redelijk bedrag / percentage zou kunnen zijn.
tnx
Als jij in totaal spullen koopt met een adviesprijs van 2500 euro, zou ik er niet meer dan 1800-2000 voor betalen. Adviesprijzen liggen vaak veel te hoog.
|
|
|
Idefixe
|
Om het enigszins realistisch te beoordelen kun je beter vermelden WAT je voor dat geld gaat kopen....
|
|
|
Bodhi
|
Ik sta op het punt om voor ongeveer 2500 aan nieuwe stuff aan te schaffen. Een hoop geld uiteraard en als een echte Nederlander vraag ik mij af wat een gangbare korting zou zijn.
Wellicht dat iemand met meer aankoopervaring zou kunnen aangeven wat een redelijk bedrag / percentage zou kunnen zijn.
tnx
Als jij in totaal spullen koopt met een adviesprijs van 2500 euro, zou ik er niet meer dan 1800-2000 voor betalen. Adviesprijzen liggen vaak veel te hoog. €700,00 eraf halen op een bedrag van €2500,00?? Dat is knap. Ik wil straks een 7, 9, 12 en 16 met een bijpassend boardje 2008 meuk gaan kopen. Ga je met mij mee?? (kiss_kitesmiley)(grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Super Cooper
|
@ idefixe
waroo 9 en 13, nobile 555 board, een mountainboard en nog wat kleinere spullen.
|
|
|
Geronimo79
|
damn... geld teveel....
|
|
|
Myzrael
Gast
|
tnx
Als jij in totaal spullen koopt met een adviesprijs van 2500 euro, zou ik er niet meer dan 1800-2000 voor betalen. Adviesprijzen liggen vaak veel te hoog. €700,00 eraf halen op een bedrag van €2500,00?? Dat is knap. Ik wil straks een 7, 9, 12 en 16 met een bijpassend boardje 2008 meuk gaan kopen. Ga je met mij mee?? (kiss_kitesmiley)(grinnik_kitesmiley) Waarschijnlijk pak je het gewoon niet goed aan als je dat niet lukt. Op zo'n bedrag kan een shop je bijna altijd wel een hele flinke korting geven en zelf nog dikke winst maken. Niet gelijk ja zeggen als de shop nee zegt maar even lekker doordrammen. Een shop verkoopt maakt liever 500 euro winst op jouw spullen voor 2000 dan dat ze je voor 2500 niks verkopen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Alferink heeft gelijk. Op je hele set in NL zeker 15% korting, moet lukken! Check bijvoorbeeld de banner van v/d Berg hierboven, die heeft het over tot 20%... Gewoon onderhandelen
(nee, ik werk niet bij v/d Berg, geen aandelen, sponsor of wat dan ook!)
|
|
|
VincentC
|
tnx
Als jij in totaal spullen koopt met een adviesprijs van 2500 euro, zou ik er niet meer dan 1800-2000 voor betalen. Adviesprijzen liggen vaak veel te hoog. €700,00 eraf halen op een bedrag van €2500,00?? Dat is knap. Ik wil straks een 7, 9, 12 en 16 met een bijpassend boardje 2008 meuk gaan kopen. Ga je met mij mee?? (kiss_kitesmiley)(grinnik_kitesmiley) Waarschijnlijk pak je het gewoon niet goed aan als je dat niet lukt. Op zo'n bedrag kan een shop je bijna altijd wel een hele flinke korting geven en zelf nog dikke winst maken. Niet gelijk ja zeggen als de shop nee zegt maar even lekker doordrammen. Een shop verkoopt maakt liever 500 euro winst op jouw spullen voor 2000 dan dat ze je voor 2500 niks verkopen. Pcies, kan je het net zo goed bij de concurrent halen anders he. Waroo's kun je sowieso scherper krijgen dan de adviesprijs, ikzelf had bij mijn 2006 kites toen ze net uit waren er al 350 euro vanaf. 555 kan je ook met min. 50 korting krijgen, mountainboard ligt eraan wat voor een je wilt halen. Die 20% korting bij vd berg is nog niets. Tribal II 13 advies € 1395,- bij ons € 1099,-, Tribal II 13 compleet uit DE 850,- zonder afdingen. Scheelt je 250 euro bovenop die 20% korting die vd berg geeft.
|
|
|
xav
Geen avatar
|
op waroo's krijg je stand al 15 % korting heeft volgens mij ook met de lage dollar te maken.
|
|
|
Tom
|
tnx
De advies prijzen voor de shops liggen niet tehoog!!!! Die gasten hebben zo weinig marge dat ze er amper van kunnen leven! Als je 15% krijgt heb je gewoon een top aanbieding! krijg je 20%? absurt veel! Als jij in totaal spullen koopt met een adviesprijs van 2500 euro, zou ik er niet meer dan 1800-2000 voor betalen. Adviesprijzen liggen vaak veel te hoog.
|
|
|
gijsv2
|
heb net een nova II 9m gekocht met 250,- korting, moet gewoon ff wat shops mailen dan lukt het wel.
|
|
|
joepje
|
Ik heb afgelopen najaar nieuwe 2007 kites gekocht (rebel 14 en een 10). Wist dat ik die wilode hebben en heb gewoon een aantal shops een mailtje gestuurd met de nederlandse vraag: kost dat??
Lekker afstandelijk maar werkte zeer goed. Veel shops hadden als antwoord: Kom maar langs, dan praten we erover... Dat wilde ik niet, ik moet uit Almelo komen en is dan meestal 2 uur rijden. Doe ik graag voor wind en water maar niet voor een 'gesprek".....
De hoogste biieder vroeg (na de korting...) € 2850,- Uiteindleijk gekocht in een nederlandse shop voor € 2000,-
Uitonderhandelen is dus zeker een goede manier die je veel geld kan schelen, wees duidelijk wat je wilt hebben!
|
|
|
Boudewijn
Logs: 0 | 257 uur
|
ik heb voor 2 boxer sle'tjes en 2 2007 haze's 2000 euro betaalt...misschien komt dat ook wel omdat die gast 10 briefjes van 50 euro als 1000 euro rekende... sukkel !
|
|
|