wat kun je nog zien als aanlandige wind?

spruce

Juli 10, 2007, 18:46:10
edit2Rapporteer  
Ik kite vaak op de volgende spot:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=&ie=UTF8&ll=51.349271,3.728871&spn=0.019352,0.040169&t=k&z=15&om=1

Omdat in Juli over algemeen westenwind is, is dit helaas niet altijd aanlandig.
Zover ik het zie is enige risico dat je hier met westenwind loopt, dat je bij het geheel verliezen van je kite de boel vrijwel kwijt bent.

Verder toch niet zo gevaarlijk?
Jari
Gast
Antwoord #1 Juli 10, 2007, 18:53:13
edit2Rapporteer  
Ik weet niet hoe goed jij kunt zwemmen?

of onder water kunt ademen
spruce

Antwoord #2 Juli 10, 2007, 18:54:07
edit2Rapporteer  
Ik weet niet hoe goed jij kunt zwemmen?

of onder water kunt ademen

Hoezo?
Bedoel dus niet volledig aflandig.
Westenwind ligt op de scheiding aanlandig/aflandig
torchjelle

Antwoord #3 Juli 10, 2007, 18:58:21
edit2Rapporteer  
dus dsat noemen we sideoffshore
daan

Antwoord #4 Juli 10, 2007, 19:06:52
edit2Rapporteer  
kan je niet gewoon beter naar een spot gaan waar de wind aanlandig of sideshore is is wel water veiliger denk ik
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #5 Juli 10, 2007, 19:09:30
edit2Rapporteer  
Alleen als je overal kunt staan kun je bij side-offshore of offshore kiten. Anders niet. Als je in het water komt te liggen met je gear en je kunt niet meer launchen kom je gewoon niet meer aan de kant. En ook zonder kite is het pittig om tegen de wind in te zwemmen.
chico

Antwoord #6 Juli 10, 2007, 19:19:51
edit2Rapporteer  
Als het flink waait vanuit het westen dan lig je volgens mij bij Dow Terneuzen op het terrein. Zullen ze leuk vinden. Volgens mij willen daar ook nog wel grote bootjes varen. Het lijkt me niet zo relaxed als je problemen krijgt met de verkeerde windrichting. Die bootjes willen niet aan de grond lopen en hebben misschien minder uitwijk mogelijkheden dan jij denkt.
spruce

Antwoord #7 Juli 10, 2007, 19:21:27
edit2Rapporteer  
Bij hoog water kun je tot aan die vaargeul (die je op google maps kan zien) staan.
TtHoM@s

Antwoord #8 Juli 10, 2007, 19:29:00
edit2Rapporteer  
ga er kiten bij NW-W wind

waait die W-ZW ga je lekker ergens anders heen

je kan zef toch wel inschatten of het me de desbetreffende windrichting verandwoord is om te gaan kiten

je moet zo denken.. kom ik veilig aan de kant (Met kite+board) als er daar achter in een lijn breekt lukt dat niet zoek je een ander spot
Tom Kite

Antwoord #9 Juli 10, 2007, 19:39:47
edit2Rapporteer  
bij west kan je beter naar cadzand gaan ipv paulina, is er niet zo gek ver vandaan
torchjelle

Antwoord #10 Juli 10, 2007, 19:54:31
edit2Rapporteer  
als je goed kan hoogtelopen is een spot waar de wind sideoffshore is niet echt een probleem, maar een spot waar de wind side of onshore is altijd wel wat chiller om te kiten
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #11 Juli 10, 2007, 20:03:55
edit2Rapporteer  
als je goed kan hoogtelopen is een spot waar de wind sideoffshore is niet echt een probleem, maar een spot waar de wind side of onshore is altijd wel wat chiller om te kiten

En als ie nou problemen met z`n gear krijgt dan???
kitaholic

Antwoord #12 Juli 10, 2007, 20:11:11
edit2Rapporteer  

En als ie nou problemen met z`n gear krijgt dan???

Inderdaad, niet echt zinnige opmerking. Zodra de wind ook maar een beetje offshore is en je niet overal kan staan moet je niet varen, tenzij er een reddingsboot voor je klaar ligt. Zelfs met side-shore (evenwijdig) kan het lastig zijn als je in de problemen komt, een beetje aanlandig is noodzaak.
onno-p
Gast
Antwoord #13 Juli 10, 2007, 20:46:44
edit2Rapporteer  
Is muiderberg geschikt bij westenwind? Geen idee hoe groot de ondiepte daar is.
Antwoord #14 Juli 10, 2007, 20:59:32
edit2Rapporteer  
wat kun je nog zien als aanlandige wind?

side-onshore is nog aanlandig, side shore niet meer maar minder gevaarlijk aangezien je makkelijker naar de kant kan komen.

side-off shore en al helemaal off shore is gewoon ergens anders gaan kiten, tis echt niet zo moeilijk.
kentyman

Antwoord #15 Juli 10, 2007, 21:03:58
edit2Rapporteer  
De basis-regel bij kitesurfen: niet gaan surfen bij aflandige wind!

op zich vrij simpel :-)
Frank77

Antwoord #16 Juli 10, 2007, 21:28:26
edit2Rapporteer  
1 keer gehad net sideoffshore : kan je melden dat het geen grap is als je kite dan in het water ligt met twee teentjes zand onder je voeten en op het punt staat om de hele handel te releashen om het naar engeland te zien gaan drijven. Ging gelukkig net goed. Maar geen aanrader.
hollandkiter

Antwoord #17 Juli 11, 2007, 02:39:20
edit2Rapporteer  
Gewoon een volgboot inhuren bij KNRM  (sealedlips_kitesmiley)

(wat een stomme titel heeft deze topic  (tong_kitesmiley)
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #18 Juli 11, 2007, 03:19:39
edit2Rapporteer  
Gewoon een volgboot inhuren bij KNRM (sealedlips_kitesmiley)

(wat een stomme titel heeft deze topic (tong_kitesmiley)

Idd, irriiteer me eigenlijk best aan dit soort bullshit. Heb nog geprobeert serieus te reageren maar zoals kentymen al zegt, NIET KITEN MET AFLANDIGE WIND!!!
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #19 Juli 11, 2007, 15:49:58
edit2Rapporteer  
bij west kan je beter naar cadzand gaan ipv paulina, is er niet zo gek ver vandaan

Zo is dat, gewoon ff naar Cadzand rijden (is half uurtje af terneuzen)

daar kun  je gerust met west kiten (schuin aanlandig / side-onshore

niet denken maar doen. loser
onno-p
Gast
Antwoord #20 Juli 11, 2007, 20:23:33
edit2Rapporteer  

Idd, irriiteer me eigenlijk best aan dit soort bullshit. Heb nog geprobeert serieus te reageren maar zoals kentymen al zegt, NIET KITEN MET AFLANDIGE WIND!!!
Citaat

Ik erger me aan mensen die zoveel taalfouten maken en ook steeds in de herhaling vallen.
HelldogBE

Antwoord #21 Juli 11, 2007, 20:28:36
edit2Rapporteer  
hou er ook rekening mee terwijl de wind bij side-off heel gusty is, dat je net boven het water ook (praktisch) geen wind meer zal hebben zodat je relaunch helemaal mag vergeten ookal heb je wel genoeg om te kiten!
ANGER&

Antwoord #22 Juli 12, 2007, 05:11:31
edit2Rapporteer  
Is muiderberg geschikt bij westenwind? Geen idee hoe groot de ondiepte daar is.

Neej, niet echt of eigelijk echt niet.
Muiderberg is lekker met noord, en als ie oostis dan is het daar gekkehuis.
Klein plekje om m op te laten in combo met te veel kiters.
Water is top, zo'n driehonderd meter heupdiepte van de kant.

Staat een filmpje op youtube, gewoon uiderberg invullen.

En anders ga je gewoon naar de overkant Almerezand, ook leuk plekkie
kitebart

Antwoord #23 Juli 12, 2007, 06:06:04
edit2Rapporteer  
Als de wind naar't land blaast he........pfffffffffff

Citaat

Ik erger me aan mensen die zoveel taalfouten maken en ook steeds in de herhaling vallen.

PS : Men zegt niet "in de herhaling vallen" maar gewoon "in herhaling vallen" dacht ik zo ?
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #24 Juli 13, 2007, 04:08:55
edit2Rapporteer  
Als de wind naar't land blaast he........pfffffffffff

Citaat

PS : Men zegt niet "in de herhaling vallen" maar gewoon "in herhaling vallen" dacht ik zo ?

ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.