|
Geronimo79
|
ik vaar toch met lenzen.. gewoon daglenzen.. idd niet ideaal... heb ook vaak water tussen m'n lens en oog.. maar toch.. liever met lenzen als met een bril...
|
|
|
jeroen90
|
ik vaar ook met lenzen.. geen probleem mee 1x lens uitgevallen na vet harde crash.. Sinds toen heb ik altijd reserve setje bij me.. Nooit last van water of zand in me oog.. Merk er niks van iedergeval.
|
|
|
chico
|
Ik vaar al meedere jaren op zee met gewoon harde lenzen. Nog nooit een kwijt geraakt. Een hele enkele keer vuiltje achter de lens en dat is, auw. Als er echt zand over het strand blaast doe ik dag lenzen in maar zie ik door een dubbele cylinder minder goed. Harde lenzen kunnen een dubbele cylinder hebben maar zachte niet. Zonder lenzen ben ik steke blind. Denk dat ik niet eens m'n kite kan zien. Moet ik maar eens proberen ;-)
|
|
|
Goldfinger
|
Met zachte lenzen is het goed te doen. vooral als je een zonnebril op hebt. Dan krijg je het water niet direct in je ogen. Dat is mijn ervaring tenminste.
|
|
|
PeeWee
|
Met zachte lenzen is het goed te doen. vooral als je een zonnebril op hebt. Dan krijg je het water niet direct in je ogen. Dat is mijn ervaring tenminste.
Idem: daglenzen en een zonnebril (seaspecs).
|
|
|
3e-kiteboarding
Gast
|
heb net kitesunglasses in gekocht heb namelijk zelf t zelfde probleem schijnt goed te werken een vriend van mij kite ook altijd met zo een bril en lenzen duikbril ziet er belachelijk uit
|
|
|
D.D
|
Niet bang dat zon bril zo van je hoofd af schuifd na een harde val?
|
|
|
3e-kiteboarding
Gast
|
nee en ze drijven dus zal wel meevallen he ligt er maar aan hoe strak je dat ding om je kop doet ze zijn er voor gemaakt dus zit wel goed
|
|
|
D.D
|
Haha als ze blijven drijven vind je het alsnog niet echt snel( zwart) (tong_kitesmiley) En hoe duur was zon ding trouwens? Maar na een harde kiteloop crash met head first landing ben je dat ding wel zo kwijt (tong_kitesmiley)
|
|
|
3e-kiteboarding
Gast
|
verschilt per kiteshop een aantal hebben er van 30 euro en andere van 45 als je een kiteloop headfirst land ben je wel meer kwijt dan alleen je bril (een paar tanden en een stuk of 1000 hersencellen xD)
|
|
|
Rrob
Geen avatar
|
Knoop hem gewoon vast aan het uiteinde van het rits-touwtje van je wetsuit, soort handlepass leash voor je bril
|
|
|
3e-kiteboarding
Gast
|
das nog niet eens zo een gek idee
|
|
|
-christian-
|
ik heb een x iets gehoord over lenzen van nike die gelijk als zonnebril waren dus een soort gekleurde lenzen maar dan is het stukje voor je pupil ook gekleurd
|
|
|
3e-kiteboarding
Gast
|
nuttig maar dan heb je nog last van t lenzen en zout water probleem haha xD
|
|
|
Naish-Kiter
Logs: 0 | 3 uur
|
zelf vaar ik met lenzen van nike speciaal voor op het water echt top die lenzen ze halen echt de schittering voor je ogen weg zodat je niet met fijn geknepen ogen hoeft te varen
|
|
|
3e-kiteboarding
Gast
|
wehehe ik blijf bij mn shonniebril (h)
|
|
|
|
flupje
|
Vaar zelf met zachte lenzen en heb er geen problemen mee. Ook zonder zonnebril is het prima te doen.
|
|
|
|
Niet bang dat zon bril zo van je hoofd af schuifd na een harde val?
ik vaar nu al een paar maanden met deze bril en die valt echt niet van je hoofd omdat de band niet elastiesch is. heerlijk brilletje!!
|
|
|
3e-kiteboarding
Gast
|
ik heb de bovenstaande heb ze net ff getraceerd :D morgen ff stoer doen met mn brilletjes
|
|
|
3e-kiteboarding
Gast
|
Heb mn brilletjes En geloof me die krijg je echt niet van je kop af als je crasht dan moeten ze door je kop heen en dat zal niet gaan. sluit van boven helemaal af en de zijkant ook prima dus erg chill Probleem opgelost lijkt me
|
|
|
spruce
|
Ik heb vandaag ook ff een en ander getest. Vroeger droeg ik tijdens het kiten een fietsbril op sterkte. Dit is een sportbril met een soort inzet framepje voor de glazen op sterkte. Nadeel is dat je dan 4 glazen heb en dus veel meer druppels voor je ogen heb hangen. Ik draag nu zachte maandlenzen i.c.m. kitesunglasses. Ik ben zelf nog beginner, dus er komen bakken met zout water in mijn ogen. Gek genoeg ging het helemaal perfect. Ze bleven goed zitten.
Wel heb ik de kitesunglasses ingespoten met "anti fog" een goedje dat ze voor moterhelmen veel gebruiken tegen het beslaan. Druppels rollen er nu zo vanaf.
|
|
|