Afgelopen donderdag in Oostvoorne geweest, komen we daar aan rond 10 uur, enorme wind
maar echt teveel wind voor een beginner als mij. Gewacht tot 5 uur toen was de wind goed te doen voor mijn 11 meter. Lekker tot 9 uur kunnen varen/oefenen en dan richting het zuiden.
Afgelopen zaterdag in Oostvoorne geweest, komen we daar rond 11 uur aan, alweer te sterke wind voor mijn 11 meter....Ik dacht dat ik gek werd.... na 10 minuten gewacht te hebben heb ik de keuze gemaakt om de boel in te pakken, naar Euro Fun te rijden en een nieuwe Kite te halen. Na wat onderhandelingen heb ik de 7,5M 2010 Naish Cult erbij gekocht voor de sterkte wind situaties
. Gelijk getest afgelopen zaterdag en jonge wat heerlijk een kleinere maat te varen, sneller sturen, direct respondse, etc
In de middag rond 3-4 uur toch weer de 11M moeten pakken, maar das geen probleem.
Wat me wel echt opviel dat er afgelopen donderdag en zaterdag echte beginners waren die letterlijk 1 les gehad hebben en een 12M de lucht ingooien bij echte sterkte wind... conclusie, ze vlogen met kite +- 8 meter of het strand..... Daarop heb ik besloten nu eerst mensen te vragen:
a) Heb je les gehad m.a.w. weet je wat je moet doen bij het opstarten van je kite
b) 11M in een te sterkte wind als beginner, no way dat ik iemand zal helpen dat ding de lucht in te gooien
Levensgevaarlijk die gozers, en verpesten het voor andere.....