Ook voor het limburg topic
Ik was vandaag ook op Oostvoorne en begon relax te kiten.
Opeens zag ik inderdaad 2 jetski's kiters uit het water halen en begreep eerst niet waarom, dus gewoon lekker door kiten.
Opeens zag ik dat er iemand in het vogelgebied aan het kiten was en ik dacht ga hem eens even vertellen dat dit niet mocht. Uiteindelijk ben ik er 2x naartoe gevaren en uitgelegd dat je daar niet mocht kiten (was een Duitsers vandaar 2x), en uiteindelijk ging hij ook weg.
Denk ongeveer 30 minuten nog gekite, en er was opeens geen wind meer, naar de zijkant gegaan. Toen kwamen beiden boswachters naar me toe, en zeiden:
Boswachters: We komen voor jou.
Ik: Omdat ik in het vogelgebied was?
Boswachters: Ja, want je mag daar niet kiten.
Ik: Dat weet ik, tussen de palen en de gele boei, enkel was daar iemand aan het kiten en heb deze daarop aangewezen
Boswachters: Wie dan?
Boswachters: Een Duitser met een grijze kite, moest er zelfs 2x naar toe omdat ik toen pas doorhad dat het een Duitser was haha
Boswachters: Uhm, heb je inderdaad naar de andere kiter naartoe zien varen.
Ik: Ja, dat doe ik vaker, mensen uit het vogelgebied halen, want ze weten normaliter dat het niet mag.
Boswachters: Eigenlijk moeten we iedereen die er gekite heeft een boete geven van ongeveer 200 a 250, afhankelijk van de 'stornis'.
Ik: Ja maar... Je hebt toch gezien dat ik er 2x naartoe gekite ben en daarna weg?
Boswachters: Je hebt gelijk ,maken we een uitzondering
Uiteindelijk heb ik de vraag gesteld wat ik de volgende keer moet doen? Moet ik de mensen er op attenderen, en dan ik zelf een boete kunnen krijgen, of het gewoon laten gebeuren?
Het antwoord: Laat het maar gebeuren, en mocht je de kiter op het strand zien, daar kun je hem eventueel er wel op aanspreken. FF voor de duidelijkheid:
Je mag daar niet kiten!!!!Conclusie: Geen boete en ik attendeer niemand meer op het vogelgebied in het water Smiley
ps. Beiden boswachters waren trouwens zeer relax en aardige mensen. Ze zeiden dat ze een paar mooie foto's van mij gemaakt hebben.... Mocht iemand een geel/groene Naish foto tegenkomen over vandaag, link het ff Smiley
Cheers
Tim