|
der Torch
|
Big G morgenvroeg sessie mirns?
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Ik weet niet hoe de rest van NL er uitziet maar Horst ligt er redelijk lekker bij. Zonnetje schijnt en de windsurfers planeren er op los. Volgens de sites staat er ongeveer 16 knoop en dat zou moeten kloppen. http://www.strandhorstevents.nl/locatie/windlog/Helaas heb ik verplichtingen maar voor degenen die het water op gaan. Have fun !!!
|
|
|
sjef
|
Morgen 14 kn N-er windje
Zijn er nog mensen die het aan durfen?
|
|
|
|
HansNet83
Geen avatar
|
Ik keek vorig jaar altijd, voordat ik vertrok naar Horst, op de site van Telstar ... die had de webcam en er stond een overzicht van de "echte" wind (per 10 min. meen ik) vanaf middagnacht tot het tijdstip dat je de pagina opvraagt. Ik vond dit super omdat je dan een vrij goed beeld krijgt hoe de wind is, en hoe die zich heeft ontwikkeld gedurende de dag. Je voelt 'm al aankomen ... Telstart heeft een nieuwe site ... waarbij het windoverzicht is verdwenen grrrrrrrrrr (de cam is er nog). Zijn er meer Horstgangers die hiervan balen ? Weet iemand of deze informatie ergens anders te vinden is ?
|
|
|
|
LOEN
|
Ik keek vorig jaar altijd, voordat ik vertrok naar Horst, op de site van Telstar ... die had de webcam en er stond een overzicht van de "echte" wind (per 10 min. meen ik) vanaf middagnacht tot het tijdstip dat je de pagina opvraagt. Ik vond dit super omdat je dan een vrij goed beeld krijgt hoe de wind is, en hoe die zich heeft ontwikkeld gedurende de dag. Je voelt 'm al aankomen ... Telstart heeft een nieuwe site ... waarbij het windoverzicht is verdwenen grrrrrrrrrr (de cam is er nog). Zijn er meer Horstgangers die hiervan balen ? Weet iemand of deze informatie ergens anders te vinden is ?
http://www.surfenophorst.nl/index.php?option=com_wrapper&Itemid=107
|
|
|
Baksteen
|
Heb opgezocht dat je bij Horst met de volgende windrichtingen kunt varen: N - NNW - NW - WNW - W - WZW - ZW - NO - NNO.
Maar welke windrichting is nou geschikt voor de beginner? Heb niet heel erg veel zin in vlagerig gezeur..
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Heb opgezocht dat je bij Horst met de volgende windrichtingen kunt varen: N - NNW - NW - WNW - W - WZW - ZW - NO - NNO.
Maar welke windrichting is nou geschikt voor de beginner? Heb niet heel erg veel zin in vlagerig gezeur..
Je kunt dan het beste gaan met NW-NO wind. Dat is het eigenlijk bijna niet vlagerig. W kan ook nog wel maar als die verder naar Z gaat wordt het slecht.
|
|
|
Dennisairtime
|
Morgen (zondag) Wind NO 4 tot 5 bft. En met NO altijd constante wind bij Horst. Dus morgen perfect dagje.
|
|
|
-{M!C}{!3L}-
Geen avatar
|
Vandaag nog mensen naar horst? zit een beetje te twijfelen want windfinder pro is niet egt heel positief....
|
|
|
milamber
|
horst wat best lekker voor horst!
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Dan moet je niet naar Horst gaan :-) Alles met Noord en NO is redelijk tot prima te varen. Dus deze hele week kun je goed varen op Horst. Voordeel met Noord is vaak dat het in de avond ook blijft doorwaaaien.
|
|
|
Chris c
|
Kom uit noord-holland en wil wel eens op horst varen.. zijn de condities goed voor vandaag?
|
|
|
DDesiderius
Geen avatar
|
Wind uit NO vandaag, vanmiddag 14 knopen voorspeld. Niet optimaal, maar met een 12m of meer moet je kunnen varen denk ik.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Vandaag prima wind.... Ik denk gemiddeld een knoop of 16.
|
|
|
sjef
|
Heerlijk!!!!
|
|
|
Swiftenaar
|
vandaag helaas sessie gemist, morgen/woensdag beter!
nu maar hopen op wind!(A)
|
|
|
DDesiderius
Geen avatar
|
Heeft iemand een idee of het vandaag de moeite waard is? Op Windguru geven ze 10 knopen NO aan, maar krijg een beetje het idee dat ze er nog wel eens naast zitten... Heb wel zin ff te varen!
|
|
|
vissie
|
Iemand vrijdag naar horst?
|
|
|
Kitesufferd
|
Als de voorspellingen goed blijven ben ik vrijdag zeker op Horst. ff afwachten...
|
|
|
|
sjef
|
Ziet er goed uit?
|
|
|