Jacq
|
Ik kite gewoon met mijn lenzen in. Ik heb zachte lenzen, crash regelmatig, maar ben er nog nooit 1 verloren. Ik heb daglenzen, dus mocht t een keer gebeuren is het ook niet zo erg.
|
|
|
Mauro
|
Ik heb harde lenzen, hou ze gewoon in met kiten. Gewoon ogen dicht als ik crash en weer open als ik boven water kom Tot nu toe nog nooit 1 verloren. Wil je geen risico moet je gewoon daglenzen halen.. Een bril lijkt me niet zo fijn met crashes enzo.. Heb er zelf geen ervaring mee
|
|
|
Baskite
|
Met daglenzen zou t idd niet zo'n groot probleem zijn, maar ik meot eer een half jaar mee doen(1 paar). Dan wordt t gelijk al veel minder leuk als je ze verliest.
|
|
|
VincentC
|
Ik heb zachte lenzen (maandlenzen, Bausch&Lomb). Vaar nu bijna 2 jaar en in die 2 jaar 2x een lens kwijtgeraakt, valt zwaar te verlozen, zeker als je ziet wat mijn vaarstijl is. Ik zou dus gewoon lekker zachte lenzen nemen en die inhouden =) Besteld op www.toplenzen.nl (Zelfde als bij Pearl enzo, maar dan weet ik hoeveel tientallen%en goedkoper)
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Ik heb tot nu toe 1x een zachte lens verloren...was nog op vakantie ook.. Maar verder gaat het altijd goed.
Meeste risico vind ik als je ineens tegen een golfje ofzo aanrijdt waar dan spray vanaf komt. Met crashen zie je het zo goed aankomen dat je je ogen wel dicht doet.
Je zou ook een soort beschermingssportbril kunnen dragen.
|
|
|
Hickey
|
Ik heb zachte maand lenzen van het kruidvat en die doen het best nog nooit kwijt geraakt. En nog lekker goedkoop ook nog geen 20 euro voor 3 paar.
|
|
|
-christian-
|
k heb ook altijd gewoon lenzen in kan makkelijk (maandlenzen)
je kan ook een oud paar bewaren voor het kiten
|
|
|
FunkyoneNL
|
gewoon voor het kiten kruidvatlenzen kopen doe ik ook en ben nog nooit wat kwijt geraakt wel met zwemmen op zondag ver van huis en dan op 1 lens naar huis rijden whaha is niet fijn...
|
|
|
thomasr
|
ik kite gewoon met lenzen... ik zou wel je ogen dicht doen als je crasht!
|
|
|
mxm
|
Raak op schevening toch wel regelmatig een lens kwijt, maar dit komt waarschijnlijk door zand in het water, want op vakantie kan ik zo gek doen als ik wil en gebeurt het nooit.
|
|
|
|
® € M © 0
|
k vaar ook met zachte lenzen in maar heb er nog nooit last van gehad.
|
|
|
Benjooh
|
Ik vaar met daglenzen. Raakte 'vroegah' (Half jaar terug ) met enige regelmaat een lens kwijt. Het gekke is dat er op zoet water altijd wel 1 niet goed in zat terwijl ik op zout water nooit gedonder heb (Tenzij ik heel erg hard op mn plaat ga ) Ik houdt zelf juist altijd mn ogen een paar seconden open direct na een crash, als ik direct ga knipperen verlies ik ze juist heel erg snel...
|
|
|
Morres
|
Ik vaar ook al jaren met lenzen. Normaal draag ik een bril, maar als ik ga surfen dus lenzen. Ik draag maandlenzen van de TrekPleister, deze gebruik ik meestal 6maanden tot een jaar. Ik heb ze ten slotte alleen in als ik kite. De volgende dingen vallen me op. -zoet water geeft een drogere ervaring aan de ogen, op zout water krijg ik dus minder snel last van mn ogen. Op zee vaar ik rustig 6uur op een dag. Op zOEt water niet zólang -ik ben nog nooit een lens kwijt geraakt, zelfs niet toen ik een keer perongeluk mn ogen opendeed in ijsselmeerwater -Wanneer het warmer is (18graden of warmer) krijg ik last van mn ogen(traanogen) als ik niet in de wind ben met mn gezicht, mn ogen moeten zeg maar gekoeld worden o.i.d. Als k in de auto zit in de zomer hebik ook meestal raam op een kier alsik mn lenzen in heb. -airco na zomersessie=waardeloos. Succes
|
|
|
Micky
|
Jullie lenzen gewoon niet indoen en meer op gevoel kiten is mssn een optie...
|
|
|
HDFrank
|
HaHa, en dan met mijn -4.5 en -5,5 jou voor je voeten (board) varen omdat ik je niet zie, zag of anders waarnam.
En dan maar foeteren over dat men niet goed uitkijkt.
Nee ik hou mijn 6 maanden zachte lenzen wel gewoon in.
Lijkt me als beginner wel verstandig.
|
|
|
HDFrank
|
Overigens nooit last mee gehad. Ik draag ze zelfs tijdens mijn werk. En dat is ook 50 % van de tijd in het water.
|
|
|
Frank77
|
ik kite met daglenzen. iets van 16 eur per 30 stuks, dus grofweg 1 eur per dag. Daar kun je het niet voor laten, tenzij elke dag gata kiten.
Als je aparte maandlenzen pakt, dan moet je ze wel om de twee dagen de vloeistof verversen.
|
|
|
Tim!
|
ik kite gewoon met mijn maandlenzen.. ik verlies ze niet snel, en als ik ze verlies is het van na de crash (wanneer het water nog van mijn hoofd loopt) mijn ogen te snel open te doen.. Dus nu doe ik gewoon mijn ogen iets langer dicht.. Maar idd het zou beter zijn gewoon daglenzen in te steken, hoewel die spoepeler zijn en mss iets sneller kunt verliezen?
|
|
|
onderaqua
|
Ogen open na crash no problem,ik houd er zelfs geen rekening meer mee.Gebruik al drie jaar zachte maandlenzen van H Anders. Wel na sessie droge ogen. Zoet water.
|
|
|
chico
|
Ik kite al jaren (windsurfen bijna kwart eeuw) met harde lenzen. Nooit eentje verloren. Slechts een of tweemaal van van mijn iris afgespoeld maar zit dan nog we in het oog. Nadeel van harde lenzen zijn de zandkorreltjes. Als deze tussen de lens en het oog zit, dan doet dit flink pijn. Ook met zachte (dag)lenzen gekite maar werkt bij mij niet ivm benodigde dubbele cylinder. Wel ff oogjes dicht bij crashen.
|
|
|
Baskite
|
Conclusie: Gewoon gaan met de banaan, en je ogen dicht bij t crashen.
|
|
|
Marc_87
Moderator
Logs: 0 | 758 uur
|
Ik wil ook gaan kiten met lenzen, ik heb het geprobeert met een bril dat is niks. En met -4.75 en -5.25 is het wel lekker om lenzen te hebben.
Waar moet ik ook letten als ik lenzen ga doen? Ik heb ze namelijk nog nooit gehad. En hoe zit het als je een zandkorreltje of zout er achter krijgt?
|
|
|
Morres
|
ik heb nog nooit zand erin gehad, zoutwater ook niet echt, lenzen zitten best wel vacuum op zich, dus er komt weinig in. Als ik merk dat ik zand in mn oog heb(dus OP je lens) dan doe ik mn ogen dicht en knipper ik met mn ogen gesloten en daarna beetje je ogen heen en weer bewegen terwijl je ogen nog gesloten zijn. Dan heb je nergens last van
|
|
|