Morres
|
Misschien w88 met posten totdat er meer informatie is..?
|
|
|
michiel v geel
|
nee joh morres. lekker lukraak alles posten wat je hoord
kunnen we lekker argumentloos speculeren
|
|
|
emieck
|
ik vind dit inderdaad wel een erg goede post ja..er word in ieder geval goed beschreven wat er aan de hand is!
|
|
|
Spoon
|
het moraal van het verhaal blijft toch hetzelfde.. ondanks dat de feiten nog niet bevestigd zijn.. Dus ipv argumentloze reacties te plaatsen is dit de plek om ervoor te zorgen dat het niet meer zo vaak voorkomt. toch??
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Misschien w88 met posten totdat er meer informatie is..?
Nee, is niet nodig. Details doen er geen moer toe. Als je de spot kent weet je dat dat een teringeind weg is waar je niks hebt te zoeken met die windrichting, NO is daar next stop Ouddorp, 10km verderop.
|
|
|
[Pepper]
|
Via deze website: http://monitor.livep2000.nl/ is deze melding voor de KNRM terug te vinden: 17:58:33 21-05-08 27 G KNRM SURFER IN PROBLEMEN/ VERMIST,PRIO1,STATION STEbu 805211758331735168 1735168 Kustwachtcentrum ( Stellendam-Buiten - Bemanning Prinses Margriet ) 805211758331735099 1735099 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden ) 805211758331735067 1735067 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant Meldkamer Rotterdam-Rijnmond ) Zou er iets mee te maken kunnen hebben....
|
|
|
Joystick
|
Gewoon gelijk posten! Kunnen we inderdaad met zijn allen gelijk speculeren en veel over hebben. Met ons relatief kleine clubje er voor de 30ste keer weer de zelfde dingen schrijven en lezen. MAAAAARRRRRRR HEEL HEEL HEEL misschien als 1 op de 10 topics een near accident betreft krijgen we nog meer safety besef, dat we vervolgens uitstralen ook VER BUITEN het forum. Waardoor ook mensen die dit besef nog niet hebben wellicht gelijk worden aangesproken en iedereen zich een beetje verantwoordelijk voelt ook over de veiligheid van anderen. Die dan wel ontwetend of eigenwijs zijn.
|
|
|
El Rudo
|
Via deze website: http://monitor.livep2000.nl/ is deze melding voor de KNRM terug te vinden: 17:58:33 21-05-08 27 G KNRM SURFER IN PROBLEMEN/ VERMIST,PRIO1,STATION STEbu 805211758331735168 1735168 Kustwachtcentrum ( Stellendam-Buiten - Bemanning Prinses Margriet ) 805211758331735099 1735099 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant KNRM Hoofdkantoor IJmuiden ) 805211758331735067 1735067 Kustwachtcentrum ( Lichtkrant Meldkamer Rotterdam-Rijnmond ) Zou er iets mee te maken kunnen hebben.... ja
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
El Rudo heeft een informant bij die club van redders met hun Valentijn's. Dus die lult niet lukraak En hij heeft volkomen gelijk als hij dit hier post. Op een gegeven moment zijn ze het zat bij de KNRM en dat helpt het continueren van onze huidige spots nou niet bepaald. Het lijkt wel hoe drukker het wordt op het water hoe stommer. Oostvoorne met Oost is waanzin. Ja, het kan zeker en er wordt les gegeven omdat het stadiep is over een grote afstand. Die mensen kennen precies de getijden en houden daar rekening mee. Maar de wind is dan erg vlagerig en met genoeg power in je kite kan heupdiep water al teveel zijn om nog veilig terug te kunnen lopen. Zag het net nog op mijn LE van mijn kite staan (F-one): "NEVER GO KITING IN OFF-SHORE CONDITIONS"Staat nota bene naast het inflate ventiel, dus over het hoofd zien is wat lastig....tenzij je geen Engels kent
|
|
|
Denice
|
Zondag ook op autostrand geweest. Noordenwind 20 knopen. Ik was achteraf verbaast dat er maar zo weinig ongelukken gebeurde. 80 % was beginner, een groot aantal had les, veel waren er ook aan het oefenen zonder een erkende instructeur, maar met een vriend of bekende. Achter af las ik hier op het forum dat er tenminste 6 boards waren afgedreven. Dit hadden mijns inziens ook hulpeloze kiters kunnen zijn. Het is bijna niet te ruguleren. Het gaat nog vaak goed, maar af en toe fout en soms goed fout!!
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
"NEVER GO KITING IN OFF-SHORE CONDITIONS"
Wij hebben er natuurlijk nooit bij stil gestaan, maar misschien zijn er wel kamelen die niet weten wat aflandige wind is
|
|
|
|
Geen
|
Hier doe je toch niks aan, sommige mensen begrijpen het leven nou eenmaal niet en boeken m gewoon. kijk als je meißter bent en je weet waanneer het fout gaat, je je hachie bij elkaar sleept en naar de kant zwemt (vlucht).
|
|
|
chico
|
Joh, dinsdagavond op Noordwijk ook twee gasten met 'n Helix of Alliance zien oefenen. Een set en samen de zee met kite en board (de ander zwemmend, samen oefenen). Lekker schuinaflandig windje, verder op zee waaide het goed maar onder de kust minimaal. Af en toe crashde de kite en op een gegeven momen lagen ze 40-50 mtr in de branding wanhopig te herstarten. Allemaal wel weer aan de kant gekomen maar het was niet het slimste. Gelukkig was er toezicht (ikke).
|
|
|
El Rudo
|
hehe liever lul ik wel lukraak, (post 2000!!!!) maar helaas jongens en meisjes kitevrinden en -vrindinnen, hier ff niet. En ik heb een informant
|
|
|
RUD
|
Komen die beginners hier wel? Kun je ze daar niet beter ter plekken op aanspreken (op normale toon dan )
|
|
|
diederik
|
El Rudo...GROOT GELIJK!!! zijn gewoon SUKKELS, na al die waarschuwingen en postst zou ik ze persoonlijk lekker af laten drijven, vooral geen reddingsbrigade bellen...weer een idioot minder. Of ze er aan hun haren uitrekken en dan nog ff flink natrappen!
Komen hier zat beginners...durven gewoon niet te reageren, zeker die lui die afdrijven zouden hier eens op moeten reageren ipv in een hoekje wegduiken.
|
|
|
Alferink
|
Volgens mij weten ze zelf ook wel dat ze fout zijn, maarja - mij gebeurt zoiets niet - ...
|
|
|
chico
|
hehe liever lul ik wel lukraak, (post 2000!!!!) maar helaas jongens en meisjes kitevrinden en -vrindinnen, hier ff niet. En ik heb een informant Hey man gefeliciteerd. Ik zit nu in Rotjeknor dus waar spreken we straks af?
|
|
|
zwelg
|
Zat van de week nog is in m'n shockwave handleiding te bladeren na een tip van el dat daar onze kleuren in staan ..maar daar staat toch ook zeker in 4 talen op verschillende plekken .... never use this product near or on the water in off-shore wind conditions unless you are an expert swimmer .. zag ook nog een klein regeltje in het .Choose safe Weather conditions topic.... - never learn to use this product in more than 10 knots of wind.. waren er zondag toch een hoop bezig die de handleiding niet goed hebben door gelezen..
zag zondag trouwens ook een gozer die door de knmr werdt geholpen had een 9m best kite met verchillende kleuren..
|
|
|
Spike_L
|
Ik denk ook dat het te maken heeft met de huidige windrichting. Die is en blijft al weken Oost en het ziet er naar uit dat ie komende week nog steeds niet gaat draaien. Hoop beginners denken: "Hee, het is mooi weer, we kunnen!" en dan niet kunnen wachten totdat de wind uit die Oost-hoek verdwijnt en gewoon gaan varen op het Autostrand. Wat gewoon heel stom is!
|
|
|
Le Ber
Logs: 0 | 3 uur
|
Ik ben zo'n beginner op het autostrand, ik baal er idd van dat het morgen wederom O zal zijn, maar mogeljik ga ik toch kiten (verslaving ). Ik laat dit echter weten aan de school waar ik les heb gehad (zij zullen er ook zijn) zodat ze me beetje in de gaten kunnen houden en als men zegt dat het te gevaarlijk is ga ik niet. Vorige week zondag bijv. toen de vloed opkwam ook op het strand gestaan. Ik besef me dat mijn fuckups niet alleen mezelf in gevaar kunnen brengen, maar ook de spot en het imago van kitesurfen. Dus zie je me prutsen met mijn oranje bularoo 10, niet boos worden, ik blijf dicht bij het strand en let op waar ik mensen zie staan in het water zodat ik terug kan lopen
|
|
|
rocket man
|
kijk Le ber jij weet tenminste wat aflandige wind is en betekent...
Ik denk dat we hier in een dilemma zitten: Aflandige wind = geen ervaren kiters, wie kan de beginners, die dan wel gaan, dan op hun foutieve gedrag aanspreken ??
|
|
|
El Rudo
|
Le Ber, goed dat je dit post. Je laat zien dat jer over na hebt gedacht en preventief actie hebt ondernomen. Daarbij heb je de ballen om het hier te posten, met het risico dat je afgezeken wordt. Het gaat in de start topic ook vooral over het feit dat een beginner met aflandig niet zo ver uit de kant moet gaan.
@ Rocket, zowiezo zijn er op de playa dagen dat er bijna alleen maar beginners zijn, die daarbij ook nog eens honderden meters van elkaar opbouwen en starten. Echt sociale controle is er dan niet. Ik ben overigens van mening dat iemand als Le Ber alle recht heeft om andere kiters, die mss wel beter in kiten zijn dan hij, aan te spreken. Het is geen voorrecht van een gevorderde kiter om verantwoordelijk te zijn, dit kan iedereen, wat mij betreft zelfs een wandelaar (muv. nordic walkers)
|
|
|