Gewoon lekker een golfsurfboardje kopen! Als je een shortboardje koopt valt er super mee te waverijden. Mijn straps heb ik ook van mijn airush converse afgehaald. Weet niet hoe een fish het doet met de kite, heb een vooroordeel dat het heel nerveus vaart... Een klein NSP´tje 6´4 is ook een optie.
Wat je zoekt is dit boardje : www.kitehigh.nl/kiteboardspullen/contact.php?itemid=15457 geen gehannis met dat overstappen, en als je zee in vaart en je komt een mooie golf tegen dan is tie jou en dat kan je van een directional niet zeggen want als je moet overstappen is de golf al voorbij je bent gewaarschuwd
« Laatste verandering: Augustus 28, 2008, 20:49:43 door Jaap S »
verder geen testervaringen mee alleen de rocket fish van 2005 en dat vond ik een K*T board. (in kaapstad getest) maar deze ziet er wel leuk uit.
verder heb ik een paar keer op shortboards gevaren (echte voor het surfen polyester en epoxy)
voor kiten pak je liever epoxy want die deuken veel minder snel echter de feel van de polyester boards is moeilijk te evenaren veel kiteSURFboards van kite merken voelen vaak "hard" aan
Ok, als je serieus kan surfen, en voor de nl omstandigheden een prima board wil dat sterk genoeg is om mee te kitesurfen: ga naar DCBoardz.com, en bestel bij Dereck Camacho een custom waveboard. Heb het zelf ook 2 x gedaan en de laatste was echt goed: een epoxy retro fish quad, 6.2, een heerlijk board voor golven in nl tot pakweg 3 meter.
Pepster, een behoorlijk goede longboard / egg surfer (kan ook shortboarden, maar stuk minder goed), heeft 'm ook als surfboard uitgeprobeerd (wijk aan zee) en was zeer tevreden.
Over de produktie kitesurf waveboards: die zijn bijna allemaal niet geschikt om mee te surfen in NL, tenzij je een echte shortboarder bent.
Zelf heb ik ook nog met bic achtige surfplanken gekite (rond de 7.2) en vond die planken te log en te traag voor het kiten, maar misschien was ik al verwend met m'n DC's :-)
Shinn geeft aan het NOBILE kite wave board gemaakt te hebben voor alle condities. Ook noordzee condities. Testen of verschillende reviews lezen een daaruit een oordeel vellen is pas weten.