Kite knoopjes bij de stuurlijnen.

Marko

September 28, 2008, 21:04:19
edit2Rapporteer  
Hallo mensen,

Ik heb net een nieuwe cabrinha switchblade 3 10m en ben aan het zoeken op het forum op welk knoopje ik hem bij de stuurlijnen moet zetten en welke eigenschappen elk knoopje heeft (wat het verschil is tussen het 1ste of het 3rde knoopje).

Alleen ik kan het niet vinden op het forum. Zouden jullie mij links kunnen geven waar ik het kan lezen of het gewoon eve hier vermelden.

Alvast bedankt
Lex

Antwoord #1 September 28, 2008, 21:58:45
edit2Rapporteer  
verplaatst.
Idefixe

Antwoord #2 September 28, 2008, 22:14:50
edit2Rapporteer  
Tjeutje: Koop een spiksplinter nieuwe vlieger. Dan mag je toch aannemen dat je alles uitzoekt enzo voordat je zo'n bak met euries uitgeeft   Undecided   
Maar goed, ook hier weer  ListenToMe RTFM
die je HIER kunt downloaden om vervolgens op pagina 16 te lezen hoe je de vlieger moet "tunen"
Voor de knoopjes op stuurlijnen geldt over het algemeen: Hoe langer de stuurlijn hoe meer depower.
Bij te slappe stuurlijnen gaat je vlieger wel bagger sturen
michiel v geel

Antwoord #3 September 28, 2008, 22:21:08
edit2Rapporteer  
middelste optie is gewoon het meest gemiddeld en vliegd hij over de meeste omstandigheden het best
remixed

Geen avatar

Antwoord #4 September 28, 2008, 22:41:57
edit2Rapporteer  
Ik vind het opzich niet een hele rare vraag. Ik had bij mijn kite ook de hele handleiding enzo door genomen. En toch vroeg ik mij af wat nou de beste tuning optie zou zijn.... Vraag het liever aan een echt persoon dan dat ik het zo lees uit een handleiding.
Tabee

Antwoord #5 September 29, 2008, 08:57:56
edit2Rapporteer  
Een voordeel van verschillende opties is dat je hem kan afstellen naar je eigen wensen.
Dus ik zou alle mogelijkheden een keer proberen, dan vind je vast wel een afstelling die voor jou het beste werkt. succes
Mr the Emperor

Antwoord #6 September 29, 2008, 10:37:06
edit2Rapporteer  
Do
Voor de knoopjes op stuurlijnen geldt over het algemeen: Hoe langer de stuurlijn hoe meer depower.
Bij te slappe stuurlijnen gaat je vlieger wel bagger sturen

& bij te strakke stuurlijnen [achterste knoopje] wil hij bij weinig wind nog al eens gaan stallen.
Marko

Antwoord #7 September 29, 2008, 15:07:35
edit2Rapporteer  
Oke dat is duidelijk Smiley. Ik ben zelf niet zo goed in engels en wou het ook van andere mensen horen. Vriendelijk bedankt.

Wat zouden jullie doen als er veel of weinig wind staat.
Tabee

Antwoord #8 September 29, 2008, 15:58:53
edit2Rapporteer  
Wat zouden jullie doen als er veel of weinig wind staat.
Tja, de komende dagen gaat het wel erg hard waaien om de afstelling van een 10 te testen, dus zou misschien ff wachten op wat minder wind. Voor je veiligheid kan je denk ik het beste in het onderste of middelste windbereik van de kite (zie manual) gaan zitten, en zeker niet bij wind boven 25kts!

Hou idefixe maar aan: Bij langere stuurlijn, kite minder power!
Bij veel wind zul je dan ook een ander knoopje gebruiken dan bij weinig wind. In mijn manual staat: Begin bij het knoopje het verst van de kite, heb je dan geen druk in de kite en stuurt ie bagger, knoopje dichter bij de kite proberen. Zo rustig richting de kite werken tot je genoeg druk in de kite hebt en hij goed stuurt, dan heb je het goeie knoopje gevonden! succes

Marko

Antwoord #9 September 29, 2008, 18:13:50
edit2Rapporteer  
Bedankt allemaal  ThumpsUp
Lieketjee

Antwoord #10 Oktober 01, 2008, 11:57:58
edit2Rapporteer  
Hey bedankt Idefixe..ook ik heb wat aan je linkje Smiley..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.