Vinni
Berichten: 5944
|
Ik denk dat dat in de watersportsector een stuk minder van toepassing is. Erg veel producten moet je namelijk aan passen.
|
|
|
Jeromez
Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
|
Ben ik niet helemaal met je eens. Het gemak van online iets kopen gaat echt boven het naar een winkel rijden en geholpen worden door een sjacho winkelier.Iets aanpassen doe je 1 keer en daarna weet je je maat van een bepaald merk. Zelf koop ik ook meer en meer online.
De huidige trent is dat de shops websites opzetten waar je online iets kan aanschaffen. Een xwatersportx bijv kan je alleen bezoeken op afspraak. Dit gaat al behoorlijk ver naar mijn idee. En ik denk dat in de toekomst meer winkels die kant op gaan. Een vriend van mij heeft een kleiding winkel en ziet ook zeker de voordelen van online verkoop. Je klantenkring wordt ineens vele malen groter!
|
|
|
Morres
Berichten: 9427
|
veel shops doen beide tegenwoordig, online en een fysieke winkel, denk sowieso niet dat winkels gaan verdwijnen, natuurlijk wel een aantal omdat ze niet kunnen concureren, maar fysieke winkels blijven echt wel bestaan. Al zou het al zijn dat je dingen direct kan kopen, bv door er heen te rijden, ipv bestellen en een dag of langer moet w88 op bv een depowercord ofzo.
|
|
|
Power Zone
Berichten: 258
|
De reden dat de duitsers zo lekker kunnen stunten is natuurlijk dat zij geen 'prijsafspraken hebben' met de andere shops. In Nederland zie je maar weinig webshops die van de adviesprijs afwijken, en waarom zouden ze? Ze doen het allemaal dus je hebt toch geen keus binnen Nederland en dat weten ze!!!
één dappere webshop heeft het wel aangedurft, en moet je eens horen hoe ze daar in de surfwinkels over praten (en onder druk zetten). Sorry hoor, tuurlijk moet je de huur van je pand betalen, personeel en ook nog winst maken maar dat houd niet in dat ik dan de hoofdprijs maar moet gaan betalen.
Volgens mij kan je beter 10 kites verkopen voor een leuke prijs dan er maar twee te verkopen voor de hoofdprijs. Die mensen komen dan namelijk ook hun pak, board schoentjes bij je halen.
Voor informatie en advies hoef je eigenlijk ook al niet naar de winkel, op bv het forum hier vind je al meer info, plus dat ze in de winkel ook nog eens proberen om van hun voorraad af te komen.
|
|
|
zjunnusun
Berichten: 236
|
Ik vind het persoonlijk wel prettiger om in een winkel te kopen (hoewel ik ook wel internetshop) met name om betrouwbaarheid en garantie. Er zijn veel internetshops die ineens failliet gaan of stoppen en waar kan je dan terecht met je kapotte spul afgzezien van het feit dat je moet versturen en daarna zij enz enz.... weleens meegemaakt: bestellen, aanbetalen............................. .......?.....................!!! Uiteindelijk wel geld terug en niet voor kitereut bdw. Daarbij geeft het de indruk shops beter weten waar ze mee bezig zijn want ze hebben aardig geinvesteerd en een verleden, dozenschuiven kan ik ook wel. Wat mij betreft verdwijnen stenen shops zeker niet, maar dat hebben we uiteindelijk zelf ook in de hand.
|
|
|
Morres
Berichten: 9427
|
@powerzone, Je ziet spoken, shops lopen echt niet elkaar te bellen om met elkaar afspraken te maken over prijzen. In NL zijn ze gebonden adviesprijzen te adverteren, na verloop van tijd zie je dat verdwijnt, meestal na een maand of 2-3. In duitsland bestaat die cultuur niet zo, dat men zich houdt aan adverteren met adviesprijzen. De meeste shop in NL zullen je dan ook een andere prijs opgeven aan de telefoon. Dat de Duitse shops goedkoper zijn, is omdat A: er niet altijd een fysieke winkel is(vaak gewoon een loods met gear) en B: de afzet is in Duitsland groter. Een grote NL webshop kan ook makkelijk concureren met DE, alleen is de afzet in NL gewoon klein.
|
|
|
litewave
Berichten: 607
|
Das nu de vrije markt-werking, en het is aan de ondernemer te ondernemen. Als de shop een shop wil blijven moet hij mee gaan met de tijd.
Zo zie je hier in de gemeente dat de gemeente vast houdt aan het beleid dat winkels in het centrum moeten, terwijl de consument liever naar een lokatie gaat waar hij/zij voor de deur kan parkeren (gratis) en ruime keuze heeft (bijv.mediamarkt)
Ook worden hier 2 nieuwe wijkwinkel-centra's neergezet, terwijl mensen steeds meer online hun aankopen doen, ik zeg kansloos.
Dus of de ondernemers gaan voor het telstar-principe, of zorgen voor een strakke internet shop met dito service, en hebben zo meer toekomst dan met een shopje ergens zitten.
|
|
|
Idefixe
Berichten: 8241
|
Een grote NL webshop kan ook makkelijk concureren met DE, alleen is de afzet in NL gewoon klein. Waarom zou de afzet van een webshop in NL kleiner zijn dan in Duitsland? Juist het gegeven van internet ( weg fysieke grenzen) maakt het marktgebied voor een shop vele malen groter. Ik roep het al een poosje: Op een goeie dag in het seizoen staan er in NL meer Duitsers op het water dan in Duitsland zelf. Je zou dus eerder kunnen verwachten dat de Duitsers bij ons zouden kopen?
|
|
|
Power Zone
Berichten: 258
|
Je ziet spoken, shops lopen echt niet elkaar te bellen om met elkaar afspraken te maken over prijzen. Dat ze elkaar kunstmatig de hand boven het hoofd houden hoeft natuurlijk niet telefonisch met elkaar besproken te worden, zoals ik ook schrijf wordt het niet uitgesproken maar wel gedaan. En als je echt denkt dat dat niet waar is moet je Willem van Boardsports maar eens een berichtje sturen, om te vragen hoe de shops met hem om zijn gegaan omdat hij scherpe prijzen had. Het gebonden zijn aan adverteren met adviesprijzen, is dat dan alleen de eerste 2 a 3 maanden zo en is dat dan alleen en speciaal voor kite spullen? Computerspullen gaan toch ook niet voor de adviesprijs de deur uit de eerste maanden? Als je ziet hoeveel nederlandse "pricewatch" en vergelijkingsites er zijn dan denk ik dat je als winkel je kop niet in het zand moet steken maar kijken hoe je er zelf je voordeel mee kan doen.
|
|
|
Langbeest
Berichten: 3272
|
Wie verplicht je om te adverteren met "adviesprijzen"??? Wat is de term "adviesprijs" dan nog waard. Ik advieseer mijn klantenm met adviesprijzen om een bepaalde standaard te geven, maar of zij deze hanteren is hun zaak. ik maak mij niet druk om klanten die hun eigen bruto advies prijzen te maken. Het gaat tenslotte om de overgehouden marge bruto/netto Korting wordt berekend vanuit MIJN opgegeven adviesprijs.
|
|
|
piede
Berichten: 1689
|
Wie verplicht je om te adverteren met "adviesprijzen"??? Wat is de term "adviesprijs" dan nog waard. Ik advieseer mijn klantenm met adviesprijzen om een bepaalde standaard te geven, maar of zij deze hanteren is hun zaak. ik maak mij niet druk om klanten die hun eigen bruto advies prijzen te maken. Het gaat tenslotte om de overgehouden marge bruto/netto Korting wordt berekend vanuit MIJN opgegeven adviesprijs.
En jij bent?
|
|
|
(HJ) MINI-ME
Berichten: 7007
|
We leven in 2009 !!! Wordt wakker
|
|
|
xray
Berichten: 3688
|
En in 2009 draait het in toenemende mate om 'toegevoegde waarde'... Ga nou eens naar een gemiddelde winkeleigenaar en vraag hem er eens naar. Grote kans dat als je een antwoord krijgt het niveau dat van een kind dat over de klok en de tijd praat niet ontstijgt. De klok en de klepel zeg maar.
Het grappige is dat de toegevoegde waarde eigenlijk onder hun neus loopt......
|
|
|
taunis2
Berichten: 105
|
Dat Duitsland goedkoper is dan nederland ben ik het niet eens. Ik heb een verleden week een Bandit 7,5 nieuw kompleet gekocht voor 650,- bij een internet winkel. Bij kitepriates moest ik meer dan 800 euro betalen. Ik moet wel zeggen dat het verschil tussen internet shops en gewone shops wel erg groot is. Ik voel me altijd belazerd als ik met zo'n verkoper praat en de prijs vertel voor welk bedrag ik het ook op internet kan halen en welke bedrag ik het bij hem moet betalen. Negen van de tien keer zeggen ze: Haal je hem daar", dus dat doe ik ook. Voor het geld wat ik daaraan over hou haal ik alleen bij de verkoper schoentjes of andere spullen welke je echt moet passen. De meeste vinden het zelfs niet erg, en hebben het volgens mij niet in de gaten waar ze zelf mee bezig zijn.
|
|
|