Heb zelf ook een zoon die graag wilt kiten.
Als vierjarige moest hij altijd al "even" kijken bij de kiters op het Noordwijkse strand.
Vanaf zijn 6e jaar is hij lekker met een matrasje bezig.
In november wordt hij 9 en vind de tijd rijp voor een volgende fase.
Maar zoals andere ook al hebben gezegd is en blijft het toch een gevaarlijke sport.
En je weet niet hoe ze reageren als er iets fout gaat.
Houden ze de kite vast of trekken ze de safety!!! Je weet het niet.
Voor hetzelfde geld worden flink onder water getrokken.
Ik ben zelf voor de rustige aanpak en vind een leeftijd van 10 jaar een mooi moment om echt te beginnen.
Tot die tijd eerst maar lekker oefenen en het kite gevoel ontwikkelen.
Sinds dit weekend heb ik voor hem een trainerkite van ocean rodeo aangeschaft. Een kite van 2 m2. Het is net een echte SLE kite. Is natuurlijk helemaal geweldig. Voor hem is het weer een stap dichterbij het echte werk.
Probeer het zo ook leuk voor hem te houden. Steeds een stapje verder en niet in 1 keer een grote stap.
Begrijp dat het geweldig is als je zoon dezelfde interesse heeft als zijn ouders en met 6 jaar al het water op zou willen gaan.
Maar het kan denk ik geen kwaad als kinderen een klein beetje tegen zichzelf worden beschermd. Ze zien nl zelf helemaal geen gevaar.
En er zijn zat andere dingen die je kan doen.
- Golfsurfen om het board gevoel te creëren.
- Skimboarden
- Wakeboarden (bij zo'n kabelbaan)
Weet zeker dat als je het motiveert als zijnde voorbereiding dat hij het net zo leuk en spannend vind.
Ik kite zelf ook en kan bijna niet wachten tot dat hij samen met me mee kan. Maar ik hou me nog even in.
Kan ik er nog even van genieten dat ik beter ben dan hem. Denk dat als hij eenmaal zover is dat hij mij helemaal in verlegenheid gaat brengen!