Frustratie in Griekenland

Mitchel_12000

Juli 20, 2010, 13:05:07
edit2Rapporteer  
2 weekjes geleden was ik een week met mijn vriendin naar Samos.
Hotelletje nagenoeg aan het strand, helder blauw (spiegelglad) water, strakke wind (ca. 5/6 bft) en temperaturen net boven de 30 graden. Kortom, kitesurf omstandigheden om van te watertanden.

Nu was dit in eerste instantie niet geplanned als kitesurf vakantie dus ik had geen spullen bij me. Ik ben dus het hele eiland afgeweest op zoek naar een kitesurf verhuur o.i.d.
Ook dit was nergens te vinden. Het lijkt wel alsof ze op dat eiland kitesurfen nog niet hebben uitgevonden en dat terwijl er soms windsurf competities gehouden worden  Shocked .

Ik heb dus een aantal frustrerende momentjes gekend in die week.

Moraal: neem altijd je spulletjes mee op vakantie, al kost het wat extra op de luchthaven.

Voor de rest wel een lekkere vakantie gehad overigens  Roll Eyes
martijnc

Antwoord #1 Juli 20, 2010, 13:10:38
edit2Rapporteer  
Ben naar kreta geweest 12 dagen en daar stond iedere dag gemiddeld 17-18 knopen...

top omstandigheden daar in griekenland
koen-tjeee

Antwoord #2 Juli 20, 2010, 13:20:15
edit2Rapporteer  
Vrijdag ga ik voor 10 dagen naar Kreta.
Gewoon niet kijken naar de zee/wind en plezier maken met je vrienden Wink.

Je doet er niets tegen....!
Denice

Antwoord #3 Juli 20, 2010, 14:06:29
edit2Rapporteer  
Dom ,dom , dom!
Altijd je spullen meenemen!
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Juli 20, 2010, 17:24:28
edit2Rapporteer  
Moraal: neem altijd je spulletjes mee op vakantie, al kost het wat extra op de luchthaven.

In dit geval juist goed dat je je spullen NIET had meegenomen. Lees mijn kiteverslag van Samos....

http://www.kitehigh.nl/forum/?topic=30568.msg383927#msg383927

Die van Corfu volgt binnenkort...dat is een veel betere plek om heen te gaan MET je kitespullen Wink
mocem

Antwoord #5 Juli 20, 2010, 19:36:20
edit2Rapporteer  
kreta is voor de wijven en zuipen. TIP: ga nooit in de bouwvak Wink
Mitchel_12000

Antwoord #6 Juli 21, 2010, 08:24:37
edit2Rapporteer  
hey Michiel,

Het klopt inderdaad dat de meeste stranden daar kiezelstranden zijn. de enige uizondering is psili ammos en nog een strand in het zuiden.

Ik zat in een hotel aan potokaki beach, tevens ten zuiden van het eiland. Het strand daar is een vrij smal kiezelstrand (wel allemaal gladde stenen). 1 meter het water in heb je een zandbodem. als je iets verder naar het westen loopt richting ireon, loop je langs een paar kilometer vrijwel verlaten kiezelstrand met daarachter "gras"velden waar je volgens mij je kite wel kunt oplaten. De wind is er echter wel overheersend aflandig dus het beste is als je vriendjes maakt met een griek met een bootje ;-) .
Je hebt dan wel een heel relaxte spot ondanks het smalle kiezelstrand.
Erachter ligt het vliegveld waardoor de wind weinig belemmeringen heeft voordat het bij de kust komt.
KiterHans

Antwoord #7 Juli 21, 2010, 15:26:40
edit2Rapporteer  
Het kan ook anders, je gear meenemen en er van uitgaan dat er iedere dag wind genoeg is om te kiten, niet dus. Zit al 2 weken op Bonaire en nog steeds te weinig wind. Inmiddels ken ik alle vissen die er rondzwemmen uit m,n hoofd. verder wel een leuke vakantie als je de knop om kan zetten. Voor donderdag en vrijdag is wind voorspeld 19 knp dus wie weet gaat het nog gebeuren.
Bramster

Antwoord #8 Juli 29, 2010, 09:25:03
edit2Rapporteer  
Hoi Michiel,

Ben erg benieuwd naar je verslag van Corfu! Aantal jaren geleden daar een heerlijke zon vakantie gehad met mijn vriendin.
Erg leuk eiland en als er nu ook nog eens lekkere spots zijn zeker de moeite waard om nog een terug te gaan!

Greets,

Bram
rocket man

Antwoord #9 Juli 30, 2010, 00:23:32
edit2Rapporteer  
Mijn moraal, nooit kitespullen meenemen als je met vriendin of familie onderweg bent. Kitevakantie altijd in je uppie.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.