Ozone kites

Joystick

September 05, 2010, 16:51:23
edit2Rapporteer  
Vorige week maandag is helaas mijn Ozone edge II 9m overleden. Het doek in inmiddels gaar en niet meer te repareren......
De kite zat bij mij in een serie van 2008 waarvan ik de 7,9 en 11 had elk met eigen bar. (zodat mijn vriendin ook altijd kan varen.)

Het liefst zal koop ik weer nieuwe of 2ehands Sport of Edge uit 2008 omdat ik dan alles weer heb zoals het was en ik mijn barretjes kan houden, maar deze kan ik eigenlijk niet vinden. De staat van mijn 7 en 11 zijn nog goed.(heb je dus een sport II of edge II 9M liggen laat dan ff weten)

Natuurlijk ook mooie gelegenheid om gewoon over te stappen naar het 2010 model van de Edge, maar de C4 lijkt me ook heel gaaf. In dat geval denk ik eraan om mijn 11 te verkopen en een 9+12 Ozone C4 ervoor terug te kopen. Mijn vriendin vaart met lichte wind met een Ozone light 10M.

Hoe vaart de C4 12m eigenlijk, toen ik de 11 kocht dacht ik nog, ik koop nooit meer groter want dat is me te traag. maar omdat we dan ook al een 9 en een 10 hebben geeft 11 wel heel veel overlap. Iemand ervaring met de 12M? En kan de 12 samen met de 9 op dezelfde bar? (heb al een 2010 bar voor de 10M light)

Jammer is dan wel dat ik nog een nieuw setje lijnen en 2008 bar (5lijns) over heb. Zijn er mensen die ervaring hebben om deze 5 lijns bar om te bouwen naar een 4 lijns bar?

Gr Lennart
Joystick

Antwoord #1 September 05, 2010, 18:05:45
edit2Rapporteer  
Wat is nu volgens jullie het high end van de C4 9M? (84 Kg)

De edge 9M kon ik makkelijk tot 30 kt varen zonder de-power koort te gebruiken. Heb hem gebruikt tot vlagen 35. volgens de tabel van Ozone heeft de C4 een minder high end dan de Edge van 2008. (zie link hieronder) komt dit overeen met jullie ervaringen?

Gr Lennart

http://downloads.flyozone.com/kitesurf/downloads/2010/windchart_water.pdf
http://downloads.flyozone.com/distributors/User_Guide/LoRes/windchart_kitesurf08.pdf
Thetheo

Geen avatar

Antwoord #2 September 05, 2010, 18:36:44
edit2Rapporteer  
grappig je hebt dezelfde combi als ik alleen heb ik de edge 2007 7 9 en 11. En ik heb ook een vriendin die kite...perfecte combi. Trouwens hoe krijg je het voor elkaar om de edge  stuk te krijgen ik vaar er al eeuwen en vaak mee en ze zijn allen nog in topstaat (er wordt gefluisterd door de kenners dat de 2007 beter is dan de 2008, maar dat wil jij niet horen natuurlijk ; is wel zo weet ik ook uit eigen ervaring ;-) ). Enige echte nadeel van de kites is de complexe bridle structuur en de nadelen van 5 lijnen. (daardoor is ie wel weer erg stabiel )

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen....kijk ook eens naar de catalyst....heb ik laatst mee gevaren ....erg lekkere kite en zeer easy en wat betere safety dan de oude edge......ik zit zelf te denken aan een 8 en 10 te kopen en er een nieuwe edge 13 bij.....wellicht heb je er wat aan
Tim_GTS5

Antwoord #3 September 05, 2010, 18:39:50
edit2Rapporteer  
Denk dat de high-end zo'n beetje hetzelfde is hoor, heb zelf de 11 en 7m C4 en vandaag de 11m voor het eerst gevaren en kon redelijk hoogte houden in 14 knopies en het is een snelle kite die 12 zal ook niet langzaam zijn.
jesse.

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #4 September 05, 2010, 19:42:27
edit2Rapporteer  
een ozone edge heeft.. tja een goede high-end?
Zag mensen met een 13 varen in 20-25knopen, dat ik d8 van die zijn gek.
Maar lag er gewoon aan dat het een 'edge' was, ik denk dat de C4 in dat geval een slechtere high-end heeft.

Teminste, je kan hem kei lang houden.. maar verschil is dat er gewoon geen kracht in een edge zit. Klinkt vaag.. maar is wel zo Wink

Ik zou C4 kopen, test hem eerst eens.. vind hem stuk lekkerder dan de Sport.
Je gaat hoger, hij is lekker wat sneller.. en de C4 heeft een pracht barretje! Top kite..
Thetheo

Geen avatar

Antwoord #5 September 05, 2010, 20:19:50
edit2Rapporteer  
Citaat
Teminste, je kan hem kei lang houden.. maar verschil is dat er gewoon geen kracht in een edge zit. Klinkt vaag.. maar is wel zo Wink

geen kracht in een edge? ik neem aan dat je bardruk bedoeld....de edge is een van de krachtigste kites van de afgelopen jaren .....

[edit] Voortaan de "quote-knop" of haakjes gebruiken, dat leest wat prettiger.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.