|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Nou ja, die onderkanten zijn er maar bij geshopt (allemaal exact hetzelde plaatje) dus ik zou er niet vanuit gaan dat het ook echt allemaal zo is.
|
|
|
To
Berichten: 928
|
iemand enig idee wanneer de foto's van de fuels komen?
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
iemand enig idee wanneer de foto's van de fuels komen?
...en hij zegt een van de komende dagen ook de kites erop te gaan zetten...
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
En een sneaky peak van de fuel: Slingshot Fuel 2012
Ok so most of us have at one time tried or even owned a slingshot fuel in the last 10 years and if you haven’t, well you’re missing out on one of the best kites to ever appear on our beaches. The new 2012 Slingshot Fuel has again been given a tune up by the R&D team at Slingshot HQ.
The changes are as follows:
Split Struts – It’s back! and back for good not to sound too cheesy, but this is a feature that I myself have been begging slingshot to put back into their kites for years, we first saw it in the Slingshot fuel long time ago in 2004, which was the first year for one pump too. Back then the process for split strut was very costly and time consuming so it was decided to end production, well now for 2012 the new Slingshot fuel has it back on the kite. This greatly enhances the strength of the kite hugely and offer less drag to help the kite fly even faster than the past Fuels. Another thing you will notice is the canopy of the kite is very tight this year, this was first done on the Slingshot RPM 2011 and has been very well received so they have added this feature to the Fuel 2012.
The affect this has is it offers the rider a smoother feel in the gusty conditions due to the kite having a lot less movement in the canopy so you don’t feel the arm wrenching gusts in the wind any more. Also it helps to keep the canopy shape in the light winds producing less drag and this helps with the low end power of the kite.
Also the wing tips have got a lot more rip stop nylon in them to make the kite lighter and again create less drag. This vastly improves the speed and feel of kite loops for 2012.
5Th Line or No 5th Line? I’m personally not a fan however a lot of riders out there are and slingshot have decided to offer them the option to retro fit a 5th line to the Slingshot Fuel this year. For me the 5th line is a extra line that I don’t need, I can re-launch super easy with 4 lines by just pulling on the leader line or both leader lines for a reverse launch.
The safety this year is a highly familiar and award winning CSS System, and I would say that Slingshot have is perfect.
Check out some of the photos, we think the typically bland slingshot graphics this year a huge step forward and really pop out in the sky or on the beach.
http://s2as.blogspot.com/2011/06/slingshot-kites-2012-preview-slingshot_29.html
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Vond het al zo vreemd dat ze gestopt waren met split-strut, terwijl je nu andere merken met deze feature terug ziet komen. Op de 2011 RPM zat het weer, nu ook weer op de fuel!
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Inderdaad vreemd van die splitstrut, al was het wel een punt van slijtage op de fuels dus het lijkt me dat dat ook meegespeeld moet hebben. Hopelijk laten de stiksels op de splitstrut nu niet meer los dan.
Ik moet wel zeggen dat 2012 een jaar van evolutie en puntjes op de i wordt in plaats van schokkende veranderingen, Cabrinha, Naish, North en nu Slingshot hebben allen geen drastische veranderingen doorgevoerd. Dus gaan die ooit nog komen of hebben we alle mogelijke kite-ontwerpen wel gehad nu?
Ohja nog een extra plaatje + de vorige zonder letters:
|
|
|
|
Lauw
Administrator
Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
|
volgens mij was de splitstrut eerder weggehaald omdat het altijd problemen gaf met de kwaliteit van de kite. Ben dus heel benieuwd of we weer terug gaan naar de kwaliteit van de 2008 fuel (laatste jaar met splitstrut), loslatende stiksels daar waar de strut knikt als hij op het strand ligt. Daarnaast was het ook weggehaald om meer lowend te krijgen in de kite, ben dus heel benieuwd wat er gebeurd met juist die krachtige elementen die we nu zo waarderen in de fuel
Daarnaast was de fuel sinds 2009 juist sneller en smoother vliegend dan voorgaande jaren, dus dat verhaal is ook weer een beetje 'we moeten weer wat verzinnen om te vertellen'. Desondanks wel heel benieuwd wat de nieuwe fuel gaat brengen,
|
|
|
|
|
Lauw
Administrator
Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
|
Evan is on FIRE! lekker ga zo door met foto's posten van deze zeer mooie kite ;-)
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Zolang we nog niet met de dood bedreigd worden om ze eraf te halen en er nog nieuwe foto's opduiken, diep verstopt op het internet, zullen deze geplaatst worden
|
|
|
magic ed
Geen avatar
Berichten: 381
|
Zie dat er bespaard is op de LE attachments: er is er nu nog 1 ipv 2 (maakt mij niet uit, ik gebruik er altijd maar 1).
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Sinds 2009 is de fuel qua vliegeigenschappen toch niet veel verandert? Dat was zeg maar de nieuwe generatie Fuel. Daarvoor was het een behoorlijk andere kite. Ook de Torch wordt toch sinds 2009 alleen maar fijner en fijner geslepen? Steeds een klein beetje (nog) beter? Meestal alleen constructieverbetering, hetgeen natuurlijk aan te moedingen is. Van North en Cabrinha vind ik het wel vreemd dat de niet C-kites - waar de meeste ontwikkeling nog inzit - zo weinig veranderen. Echter Cab komt wel met een nieuwe vliegmachien: de drifter
|
|
|
magic ed
Geen avatar
Berichten: 381
|
Heerlijk! Focus op de "details" zoals de bar. En de vlieger die je koopt is lekker voorspelbaar (als in je weet wat je koopt).
|
|
|
|
magic ed
Geen avatar
Berichten: 381
|
Zeker, zal ik doen. Ben erg blij met je foto's! Maar vrees dat we het voorlopig met dezelfde bron moeten doen: s2as...
|
|
|
Lauw
Administrator
Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
|
Fuel is sinds 2009 model inderdaad alleen maar verfijnt, Het 2009 model was inderdaad wel een radicale verandering (en enorme verbetering wat mij betreft) t.o.v. voorgaande jaren.
'Also the wing tips have got a lot more rip stop nylon in them to make the kite lighter and again create less drag. This vastly improves the speed and feel of kite loops for 2012.' -> what about durability?
|
|
|
kiter.raphael
Berichten: 242
Logs: 0 | 38 uur
|
evan is er al wat bekend over de torch 2012 . Ben wel benieuwd hoe ze er uitzien . Ps. Een vraagje zit op de torch 7 op de bar met 5 lijn , ook een stopper voor meer depower . En de park is dat een vierlijns bar met stopper ? En noem je dat nog steeds een sle Kite ,de park . Was wel benieuwd
|
|
|
kiter.raphael
Berichten: 242
Logs: 0 | 38 uur
|
en vanaf welk jaar zit er standaard een stopper op de vijflijns bar. Heb nu een d-d bar 2007 maar die begint te slijten.
|
|
|
Jer76
Berichten: 252
Logs: 0 | 3 uur
|
de park is dat een vierlijns bar met stopper ? En noem je dat nog steeds een sle Kite ,de park . Was wel benieuwd
SLE staat voor suported leading edge in principe is dus elke kite met een bridle een SLE en ja de Park is een 4 lijns kite met een verstelbare stopper. de fuels zien er weer top uit. ouwe liefde roest niet zeggen ze dan
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
evan is er al wat bekend over de torch 2012 . Ben wel benieuwd hoe ze er uitzien . Ps. Een vraagje zit op de torch 7 op de bar met 5 lijn , ook een stopper voor meer depower . En de park is dat een vierlijns bar met stopper ? En noem je dat nog steeds een sle Kite ,de park . Was wel benieuwd
U vraagt, wij draaien: Foto's van de Torch: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=40217.msg564669#msg564669 (Hij staat ook nog steeds op de voorpagina in de gallery, misschien wat verder kijken dan je neus lang is?) En ik heb naar aanleiding van je vraag over de Park het kiteforum topic daarover ook even op kitehigh gezet: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=40547en vanaf welk jaar zit er standaard een stopper op de vijflijns bar. Heb nu een d-d bar 2007 maar die begint te slijten.
Vanaf 2008 hebben de Naish barren een stopper + smartloop-safety
|
|
|