Die Nugget lijkt mij nou juist niets. Is het gewoon "net niet".
Voor low wind days wil je aan race board of een skim. De Nugget heeft de nadelen van giga vinnen zodat je niet lekker kan "spelen", maar niet de grote voordelen van een raceboard qua volume en hoogte lopen. Lijkt op de foto op vrij veel rocker te hebben.
Ik heb een North Freestyle Fish, is een beetje hetzelfde concept, was ook geen succes nummer voor North. Maar die werd wel als waveboard ingezet voor alles onder 2 meter. En die was langer en minder ronde outline.
Maar goed, ik heb mijn oordeel klaar zonder het board ooit live te hebben gezien of gevaren. Misschien is het wel een top ding.
Die laatste zin dat is nog het meest zinnige dat je zegt volgens mij... ;-)
De finnen zijn volgens mij minder groot dan het lijkt en je kunt er zeker weten heel wat meer mee spelen dan een raceboard. Daar komt nog een keer bij dat als je aan het spelevaren bent de aan de windse hoeken van een raceboard helemaal niet nodig zijn. Spelevaren is wat anders dan racen.
De outline en de rockerline maken hem volgens mij uitermate low wind geschikt. Bij de rockerline ga ik dan uit van de Sweet Potato van Firewire, waar deze qua concept wel heel veel op lijkt. Daarnaast is hij qua oppervlakte veel groter dan een skim.
Daarom noemde ik ook de laatste zin. Ik wil de Nugget zeker proberen. Ik twijfel echt wel of je veel meer low-end hebt dan een skim. Mijn skim heeft geen rocker, is 51cm breed. Nugget is breder en langer, maar met rocker.
Maar je kan met een quad setup echt niet spelen, je kan het board niet omdraaien als een TT of skim om toeside te varen, je zal toch echt moeten gijpen. Mijn skim is trouwens een Waterbird, dat is een TT skim... Skimfish van North is dat niet.
Leuk dat North weer wat probeert. Ik zie het echt als een re-styling van de Freestyle Fish.