wind sept/okt bij gardameer

mayo

Geen avatar

September 23, 2011, 13:02:25
edit2Rapporteer  
hoi,

voor mn werk ben ik eind sept. begin okt bij het gardameer. is het verstandig om kites mee te nemen? op windfinder zag het er niet echt goed uit voor de wind, maar de thermische wind word zeker niet meegerekend?

weet iemand wat ik ongeveer kan verwachten qua wind in deze periode? of waar ik de beste voorspelling vind?

bedankt!

marjolein
Karel79

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 September 23, 2011, 13:09:00
edit2Rapporteer  
Check deze site anders http://windriders.eu/
Is van een Nederlandse, die daar een kitesurf school is begonnen.. Ben er nog nooit geweest, maar lijkt me wel leuk om eens te doen.
mbetz

Antwoord #2 September 23, 2011, 14:53:14
edit2Rapporteer  
September Oktober is de ochtend wind vaak erg sterk, komt vanuit het noorden, en blijft tot ongeveer 10:00, dan kakt ie ineens in.
Goede plaatsen om te kiten zijn dan Navene aan de oostkust en Campione aan de westkust.
De noorden wind kan erg sterk zijn, dan kun je met een 9m of kleiner varen.
In Navene moet je uit een tunneltje starten (Afwatering). In Campione start je vanaf een kiezelstrand. Ik vind Campione mooier, ook de stemming op het strand is beter. Wel moet je lid worden van de kite club om een startbewijs te krijgen, maar daarvoor halen ze je met een boot op als je problemen hebt of de wind ineens wegvalt.
Neem in ieder geval je Kitediploma mee, dan heb je geen problemen.
Ook moet je een zwemvest dragen, een impactvest werkt ook goed....

de volgende site heeft meer info:
http://locations.splocs.com/kitesurf/loc/lake_garda___campione.html

Suc6
mayo

Geen avatar

Antwoord #3 September 24, 2011, 08:59:00
edit2Rapporteer  
bedankt he! ik neem wel gewoon mn spullen mee. een goede windvoorspelling heb ik nog niet gevonden, maar dan gok ik het er wel op Smiley
bedankt!
conner kite

Geen avatar

Logs: 0 | 118 uur
Antwoord #4 September 24, 2011, 10:48:40
edit2Rapporteer  
3 jaar geleden geweest maar overdag moest je meteen 15 varen maar savonds kan de wind hard aantrekken
mayo

Geen avatar

Antwoord #5 September 24, 2011, 20:56:12
edit2Rapporteer  
thanks karel. heb die kerel van die school gemaild en hij had goeie info! bedankt!
voor andere geinteresseerden: de wind is nu in de ochtend steeds tussen de 20 en 35 knopen. prima dus! windfinder geeft dit inderdaad niet aan omdat het thermische wind is.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.