|
|
|
MikeH
Logs: 0 | 14 uur
|
Soma bay kitehouse en breakers ... ben daar de laatste 2 weken van september geweest om het kiten eens echt te leren ... en dat is gelukt :-)
Breakers is een heel leuk hotel, niet zo'n mega stal. Eten is prima maar de prijzen voor drank zijn wel heel erg Europees. Voornamelijk duitsers daar, duikers of kiters. Vergeet even dat ze de film op het dakterras nasynchroniseren in het duits en je kan best lol met ze hebben ;-).
Iedere ochtend de gratis shuttle om 08:15 of 08:45 naar kitehouse (ze gaan later ook, ieder half uur). Je bent er in 10 minuutjes. Let even op als je terug wil. Tussen 12 en 14 uur gaat er geen shuttle naar Breakers. Wel gaat er om 13 uur een shuttle naar Sheraton. Ongeveer 5 minuten lopen naar Breakers.
Tijdens mijn verblijf was de wind tussen 12 en 16 knopen. Werd tussen 09:30 en 10:00 uur stabiel tot een uurtje of 13 en zwakte dan weer af.
Doe Franka de groeten!
|
|
|
PieNO
Logs: 0 | 28 uur
|
Tijdens mijn verblijf was de wind tussen 12 en 16 knopen. Werd tussen 09:30 en 10:00 uur stabiel tot een uurtje of 13 en zwakte dan weer af.
Wij zaten de laatste week van september in El-Gouna. Vreemd wij hadden alle dag rond de 20 knopen en meer. Zou dit beteken dat het in El-Gouna harder waait?
|
|
|
|
Langbeest
|
Niet echt geweldig Manfred, ik zie teveel groen
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Ach, statistieken, is gebaseerd op voorspellingen en niet waarnemingen. Nemen ook geen locale effecten als thermische wind mee, heb je dus weinig aan.
|
|
|
TBK
|
Wordt het dus toch weer El Gouna. Kan ik al gaan boeken, Richard gaat niet mee dus er is zeker wind genoeg.
|
|
|
|
PieNO
|
Wil ook wel eens weten waar de trip in 2013 naar toe gaat. Ben al 2 weken terug van El Gauna en nu al toe aan de volgende trip.....Waar gaan we heen...Ken ik vast gaan sparen. Paros Brazil Mauritius Zuid Afrika Dakhla Fuerteventura Tarifa Combuco Rhodos Gokova Zanzibar Of Texel Of Toch weer El Gouna.
|
|
|
HanssieHanssie
Geen avatar
Logs: 0 | 24 uur
|
Ja wel schoentjes nodig, maar het beste en meest complete kitestation. Van daaruit kun je ook goed naar het eilandje in het Noorden varen. Achter dat eiland supervlak water en jumpen over het atolletje. Ben even terug aan het lezen. Eilandje ? ? ? Vorige keer in El Gouna bij Kite Boarding Club niemand over gehoord daar heen te gaan ! !
|
|
|
So_Surreal
Logs: 0 | 14 uur
|
Wil ook wel eens weten waar de trip in 2013 naar toe gaat. Ben al 2 weken terug van El Gauna en nu al toe aan de volgende trip.....Waar gaan we heen...Ken ik vast gaan sparen. Paros Brazil Mauritius Zuid Afrika Dakhla Fuerteventura Tarifa Combuco Rhodos Gokova Zanzibar Of Texel Of Toch weer El Gouna.
Rhodos ben ik al 3x geweest, alleen niet om te kiten. Vind dat sowieso een heel tof eiland
|
|
|
/-||_( )|-|/-|
Moderator
|
Ja wel schoentjes nodig, maar het beste en meest complete kitestation. Van daaruit kun je ook goed naar het eilandje in het Noorden varen. Achter dat eiland supervlak water en jumpen over het atolletje. Ben even terug aan het lezen. Eilandje ? ? ? Vorige keer in El Gouna bij Kite Boarding Club niemand over gehoord daar heen te gaan ! ! Logisj dat ze daar geen reclame voor maken... Daz de plek waar KBC al haar vuilniszakken en het bij elkaar geharkte zand uit de storages dropt Een soort van Egyptische manier om een Slufter te maken...
|
|
|
Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
Als ik mag kiezen doe dan maar Brasil, Dakhla of Zanzibar. Rhodos schijnt ook oké te zijn, maar heeft niet mijn voorkeur. We hebben het er op een spot nog wel over. Moet wel kunnen varen in een boardshort. Geen pak aub.
|
|
|
PieNO
|
En zo is dat John..pak no no...wil gewoon mijn mooie shijtkingbroek aan... en 30+ graden is een must.
|
|
|
Ride
Logs: 0 | 234 uur
|
Ja dat ook. In ieder geval niet minder dan een graadje of 27 á 28.
|
|
|
|
|
|
PieNO
|
Je ken beter deze mee nemen want waaien doet het er toch niet in dat windloze gat.
|
|
|
|
HanssieHanssie
Geen avatar
Logs: 0 | 24 uur
|
Je ken beter deze mee nemen want waaien doet het er toch niet in dat windloze gat. Beetje mazzel hebben. Afgelopen zomer 9 van de 11 dagen 16 tot 30 knopen. Dus eind november shorty mee of is het zonder ook goed te doen?
|
|
|
PieNO
|
Neem je shorty nu maar mee eind nov is het echt geen 30 gr meer. Ook de water temp is minder. Wij zijn de laatste week van sep geweest toen was het in de schijkingboxer goed te doen. Ook wij alle dagen wind toen we er waren. have fun...
|
|
|