hey rosanne,
ik ben een local van het amstelmeer en vaar hier meer dan regelmatig. We varen er standaard met een vast groepje van een mannetje of 6 en het word de laatste tijd steeds drukker.
Zoals hierboven staat varen we in een kommetje wat achter een strekdam ligt. Hier is vlak water in tegenstelling tot het amstelmeer zelf wat snel choppie wordt!
Windsurfers heb je geen last van omdat ze, in principe niet in het kommetje mogen komen. Veel beginners blijven in het kommetje hangen en dan is het met 6 kites in de lucht al snel erg druk!
Windrichting om te varen op het amstelmeer is van Z tot NW, alle overige richtingen hoef je er niet te komen.
Niet echt een beginnersspot maar als je al wat gevorderd ben dan kan je er prima terecht.
Betaald parkeren kan, hoeft niet. Als je parkeert bij de windsurfers word er een vergoeding gevraagd maar er kan ook doorgereden worden naar een grasveldje waar geparkeerd kan worden.
Callantsoog, gewoon strand met verschillende strandopgangen, om de x aantal meters een grote strekdam en redelijk wat stroming met opkomend of afgaand water. Golven zitten ook dicht op elkaar dus dat is wel even wennen. Met een lekkere 5bft lopen er 1,5m golven tot groter.
Betaald parkeren op c'oog spreek ik tegen, je moet net even weten waar je kan parkeren
Als je meer wilt weten hoor ik het wel