Ironis
Berichten: 57
Logs: 0 | 18 uur
|
Zo dan, ik haal 2 berichten door elkaar Netjes van Boardguru, die begrijpen hoe het moet. Ben erg benieuwd hoe Intersurf het gaat oplossen..
|
|
|
Karel79
Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
|
boardguru is importeur... geen idee waar Marco z'n kite heeft gekocht.
Ik vind het wel heel schraal van die shop dat die dat niet onder garantie in behandeling nemen. Wel goed op zich van Boardguru dat ze het voor je gaan repareren... Maar, ik vraag me af of je daar genoegen mee moet nemen? Je schrijft "gloednieuwe north rebel".
Ik wilde destijds niet te veel schennis schoppen omdat de winkel mij wel goed had geholpen, maar ik moet zeggen dat ik nog steeds niet heel happy ben met het feit dat mijn toen 2 maanden nieuwe kite, met life time guarantee, ineens een stuk minder waard was op de 2e hands markt wegens een reparatie. Vooral jammer is dat Best gewoon niet reageerde.
In mijn ogen is er maar 1 goede oplossing voor zo'n probleem bij een (nagenoeg) nieuwe kite en dat is omruilen voor een nieuw exemplaar.
|
|
|
rdeheld
Berichten: 426
|
Je zou dus eigenlijk de topic title moeten veranderen in
"intersurf Sneek Garantie tot aan het water "
Ik heb wel eens direct bij de Gaastra Importeur iets neergelegd zonder te weten dat eigenlijk bij de shop moest zijn, maar daar werd toch echt niet moeilijk overgedaan,!
|
|
|
dani-el
Berichten: 88
|
Denk dat het meer aan Intersurf ligt dan aan Gaastra. Mijn kite die ik vorig jaar via Morres aangeschaft heb werd zonder problemen gerepareerd (ook bobbel LE door loslatende stiksels). Hoefde hem alleen op te sturen en binnen een week had ik hem terug.
|
|
|
Idefixe
Berichten: 8241
|
Daarbij moet ik dan ( vanuit de NKV achtergrond ) wel even vermelden dat het Intersurf Sneek is geweest die het infobord @ Mirns hebben gefinancierd. De baas zelf stond op zondagmorgen gaten in de grond te graven en dat is dan ook wel wat waard. Gaat volgens mij wat fout in de communicatie want de intentie van deze shop is best wel ok.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Apart verhaal. Meestal als de LE bladder klapt omdat het stiksel loslaat, dan klapt de hele LE kapot (en vaak ook nog een stuk van het doek van de kite). Hier is dat niet gebeurd.
Blijkbaar is het geen veel voorkomend iets, want anders had Gaastra vermoedelijk niet zo gereageerd. Wel sneu want zoals Tom al aangeeft zijn het niet erg grote kosten om een klant tevreden te houden. En er staat (weer) een negatief verhaal over Gaastra hier.
|
|
|
Evan
Administrator
Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
|
Meestal Michiel, heb wel vaker gehoord dat er dan alleen een stukje open springt. Hangt heel erg van de plek en type of grootte van de kite af.
|
|
|
Karel79
Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
|
Hier lopen weer lekker 2 verhalen door elkaar heen.
De Gaastra is van Jeroen, die 'm bij Intersurf Sneek heeft gekocht en van beiden (shop en importeur/fabrikant) geen garantie krijgt op z'n ontplofte LE (vanwege stikselfalen)
De North is van Marco, met hetzelfde euvel (stikselfalen) maar dan nog net geen ontplofte LE, die van onbekende winkel geen garantie krijgt maar wel via importeur Boardguru. (Maar naar mijn mening gewoon een nieuwe kite had moeten krijgen, als de kite idd nog nieuw was)
|
|
|
rdeheld
Berichten: 426
|
Hier lopen weer lekker 2 verhalen door elkaar heen.
De Gaastra is van Jeroen, die 'm bij Intersurf Sneek heeft gekocht en van beiden (shop en importeur/fabrikant) geen garantie krijgt op z'n ontplofte LE (vanwege stikselfalen)
De North is van Marco, met hetzelfde euvel (stikselfalen) maar dan nog net geen ontplofte LE, die van onbekende winkel geen garantie krijgt maar wel via importeur Boardguru. (Maar naar mijn mening gewoon een nieuwe kite had moeten krijgen, als de kite idd nog nieuw was)
Hij kreeg toch een nieuwe blader ? en de winkel wilde hem er in doen , alleen het dicht naaien gaat het dus over.... "Nb: om een eerlijk beeld te geven moet ik wel zeggen dat Gaastra 'uit coulance' een nieuwe bladder opstuurt, dat de winkel het er gratis inzet en dat ik zelf alleen het 'dichtnaaien' moet betalen.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Meestal Michiel, heb wel vaker gehoord dat er dan alleen een stukje open springt. Hangt heel erg van de plek en type of grootte van de kite af.
Vandaar dat ik ook zeg "Meestal" Heb het zelf ook gehad in 2005 met mijn allereerst tubekite. Er ontstond een bobbel op de LE, maar geen klapper. Dat heb ik laten maken omdat je destijds maar 6 maanden garantie had op een North. Was maar een paar euro stikkosten. Hier lopen weer lekker 2 verhalen door elkaar heen.
De Gaastra is van Jeroen, die 'm bij Intersurf Sneek heeft gekocht en van beiden (shop en importeur/fabrikant) geen garantie krijgt op z'n ontplofte LE (vanwege stikselfalen)
De North is van Marco, met hetzelfde euvel (stikselfalen) maar dan nog net geen ontplofte LE, die van onbekende winkel geen garantie krijgt maar wel via importeur Boardguru. (Maar naar mijn mening gewoon een nieuwe kite had moeten krijgen, als de kite idd nog nieuw was)
Nee, wel twee vergelijkbare verhalen m.b.t. de schade, maar in een ander stadium van kapot gaan. Gaastra van Jeroen is de bladder geklapt omdat het stiksel van de LE los heeft gelaten op een bepaalde plek. Van een ontploffing kunnen we niet spreken want de schade is beperkt en relatief eenvoudig te repareren. Ik maak daaruit op dat niet het dacron zelf doormidden is, louter op het stiksel is hij open gegaan. De North heeft alleen stiksel wat los laat, maar nog geen geklapte bladder of meer schade. Beide gevallen zijn discutabel hoe de shop/importeur hiermee omgaat. De normale gang van zaken is altijd communiceren via de shop waar je gekocht hebt. Wil dat niet lukken, dan kun je altijd nog verhaal halen bij de importeur.
|
|
|
Jeroen1972
Berichten: 54
|
De scheur in mijn LE is (ook) lokaal (ongeveer 50cm). Je ziet op de foto de ravels zitten. Ik heb het over 'ontploffen' omdat ik toen ik op het water was een luide knal hoorden (als van een geweerschot).
|
|
|
Marc_87
Moderator
Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
|
De scheur in mijn LE is (ook) lokaal (ongeveer 50cm). Je ziet op de foto de ravels zitten. Ik heb het over 'ontploffen' omdat ik toen ik op het water was een luide knal hoorden (als van een geweerschot). Pfff de shop moet dit gewoon maken... Of een nieuwe overjarige kite geven want dit kan niet!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Ah, dat zegt meer dan 1000 woorden! Gelukkig geen scheuren door het materiaal, echt het stiksel heeft het opgegeven! De klap is enorm, dat is echt schrikken inderdaad. Deze schade is te herstellen. Maar het blijft vreemd vanuit Gaastra om zo te reageren. Hoe oud is de kite precies?
|
|
|
geloof68
Berichten: 2096
|
Tja, die foto is inderdaad duidelijk genoeg. Je zou mogen verwachten dat de bladder niet door een grote druk op het stiksel naar buiten komt. Die hoort gewoon binnen te blijven.
Ook ik heb goede ervaringen met Gaastra-garantie, maar dat is al wel een tijdje geleden (2005). Daarna ben ik overgestapt op een andere merk.
|
|
|
Ironis
Berichten: 57
Logs: 0 | 18 uur
|
Dat is puur stiksel wat gaar is.. Betwijfel of stiksel over zo'n afstand spontaan kapot gaat door een crash..
|
|
|
peter.
Berichten: 1145
|
voor mij geen gaastra naar aanleiding van dit verhaal. moet gewoon minimaal gratis worden gerepareerd door gaastra!
|
|
|
@LaurenS
Berichten: 6454
|
Jah,ik ben ondanks de zeer correcte afhandeling van Gaastra en Telstar er ook helemaal klaar mee. Ben overgestapt op Ozone C4......
|
|
|
|
Ocean-Limbo
Berichten: 2637
|
Dat is puur stiksel wat gaar is.. Betwijfel of stiksel over zo'n afstand spontaan kapot gaat door een crash..
Dat is puur stiksel dat gaar(stra) is ......
|
|
|
|
Gehaktdag
Berichten: 549
|
Morres moet bij Gaarstra op het matje komen over het feit hoe het zover heeft kunnen uitlopen. Zelfs de Gaarstra garantie-tot-aan-het-water heeft het forum nu bereikt. Het einde is nabij...
|
|
|
bezemsteel12
Berichten: 884
Logs: 0 | 69 uur
|
bekende heeft zelfde probleem gehad met een naish kite. HELE NETTE OPLOSSING VOOR GEVONDEN!
naish helix 2009 12m op 12uur ontploft. meerdere getuigen van toen het gebeurde. terug naar eurofun. deze zijn er achterna gegaan. eerste reactie was ook ''gecrasht op het water'' uitgelegd dat dit niet het geval was. na 2 weken kon bekende gratis een nieuwe naish helix 2010 12m ophalen. (2009 was er niet meer) perfect opgelost dus.
van gaastra zou je toch hetzelfde mogen verwachten. de scheur is ook op de naad.
ik herinner me nu ook wat over safety's van gaastra uit 2009 wat lekker in elkaar zat
|
|
|
feddomw
Gast
|
ik herinner me nu ook wat over safety's van gaastra uit 2009 wat lekker in elkaar zat
Zo heeft elk merk wel eens wat. Eens dat dit niet fantastisch is, maar het voorstel van Intersurf is ook weer niet zo slecht, en om iets wat nu is gebeurd (kan gewoon een quality control issue zijn, ik zie hier geen berichten over de ene na de andere overlijdende Gaastra, het is geen F-One ) te vergelijken met 2009 (4 jaar geleden) is ERG kort door de bocht. OR heeft gezeur gehad, North, Ozone, enz. Shit happens. Het gaat er om dat het netjes moet worden opgelost. Ik kan je verzekeren dat er voor elk merk hier iemand op het forum is met een maandagochtend exemplaar en die nooit meer dat merk wil varen.... Maar de belangrijkste vraag is: waar blijft Morres?
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Nee, wanneer komen ze met een goede oplossing voor die jongen? That 's the question
|
|
|