PETER1310
Geen avatar
|
Hallo allen, zojuist terug uit Cape Town , gaan kiten met mijn Cabrinha's 2013 en vervolgens andere kites gaan testen .
Ik heb alle tips hier vermeld gebrobeerd , ik ben in Big Bay ( waar de king of the Air werd gevaren en ook heb gezien ! ) in een Cabrinha shop geweest , ze hebben mijn lijnen allemaal gecontroleerd en deze werden OK bevonden . In de lucht heb ik de indruk dat de stuurlijnen er " slap " bijhangen in tegenstelling tot de andere kites. Op het strand op 12 uur even de bar geheel naar onder trekken , ik wordt totaal niet gelift , doe ik dit met de andere onderstaande kites , dan ga ik vlot de lucht in . Ik heb mijn mijn 2013 Cabrinha's enkele dagen gekite, maar zoals reeds eerder vermeld was ik met 10 meter "goed " aan het varen terwijl andere met 8 en 7 meter aan het knallen zijn . De Cabrinha 2013 heeft ( voor mij altans ) meer wind nodig dan andere kites met dezelfde afmetingen. Ik en enkele vrienden hadden de gelegenheid daar meerdere kites te testen. NAISCH PARK 2014 9 m: was best ok, , snel wendbaar , goede bardruk , doch iedereen de indruk dat hij bij het draaien deze naar achter kantelt SLINGSHOT RALLY 2013 8 meter: top kite, zeer wendbaar, goede bardruk , F ONE BANDIT 2014 9 meter : top kite, goed wendbaar, goede bardruk ,alleen de bar was van 2013 ( 2014 pas leverbaar in maart ) en deze beviel mij niet echt ( safety systeem ) , helaas meer kort mee gekite, in de grote golven daar gevallen en kite gescheurd . CABRINHA SB 2014 9 meter: eerlijk gezegd niet zo veel verschil met de 2013 , ik had bij het kiten ook weer niet echt veel bardruk , is wel iets wendbaarder, heb er uiteindelijk maar 10 minuten mee gevaren CORE RIOT XR3 2014 9 meter, top kite , waar ik kort ervoor met de Cabrinha SB 2014 ( met weinig bardruk en full power ) vaarde , moest ik hier de kite al depoweren , veel bardruk, goed wendbaar , ganse dag mee lekker gevaren , heb veel fun gehad
Uiteindelijk stel ik vast dat ik met de nieuwe en andere kitemerken meer fun heb dan de cabrinha's 2013 en 2014 en terug het plezier heb van mijn vorige oude kites. Aangezien de ZAR zeer laag staat, er ginder een TAX refund systeem bestaat ,heb ik me 3 nieuwe Core's RIOT XR3 gekocht , met korting en TAX refund koste me dit 2640 Euro voor alles samen ( incl bar-pomp ). Voor deze prijs kon ik het niet laten . De F ONE beviel me ook echt , doch had liever al de nieuwe bar en deze was nog niet leverbaar , de SLINGSHOT rally hadden ze niet in de gewenste maten Dank aan allen die me alle tips hebben bezorgd
|