Vandaag weer fout gegaan op de Oestendam. Kiter gepakt door de wind met terug lopen en over de weg getrokken en tot uiteindelijk in de berm aan de andere zijde terecht gekomen. Gelukkig geen verkeer op dat moment wel een flinke wond aan de hiel van over de dam en asfalt getrokken te zijn. Kiter hebben we door zijn maat die erbij was naar het ziekenhuis gestuurd om er naar te laten kijken. Zo zie je maar Oestendam met aanlandige wind is een nogo bij hoog water en loop nooit met de kite in de lucht terug naar de dam.
Toch was de wind schuin aanlandig en was het afgaand water toen ik vertrok om 15:00 waardoor er veel ruimte (strand) tussen wegdek en water was. het was absoluut niet nodig om met je vlieger in de lucht in de buurt van het wegdek te komen
Wat mij ook opviel waren verschillende vliegers die naast de weg te drogen worden gelegd. Dit laatste is niet noodzakelijk en kan enorm gevaarlijk zijn voor de weggebruikers.
Zijn toch keuzes die je zelf kunt maken, waardoor je het veiliger kunt maken voor jezelf.
Wel goed om ook deze berichten hier te vermelden denk ik zodat we allemaal scherp blijven!!
Ik ben zaterdag naar vrouwenpolder geweest ,was daar goed maar als het nog wat warmer word kan het daar toch super druk zijn en het is toch een 1u30min rijden enkel en rilland en oesterdam een 55min enkel . maar als men afraad om bij aanlandige wind nnw welke is dan de beste windrichting daar? met aflandige wind is het toch ook niet goed he .en niet bij hoog water. . dus welke windrichting bij laag water (dan hoef je niet dicht bij die dijk te komen zoals bij het spijtige ongeval)