Tijdens het testen nog geen problemen gehad met de pin die tegen je handpalm aan knalt bij een release?
Nee, maar het kan zeker voorkomen al is dat bij meer leashes of zelfs chickenloops het geval. Maar dan nog is het alleen een mogelijk gevaar als er veel spanning op staat, dat gebeurt bijna nooit bij een mini leash. Belangrijkste is dat de safety zijn werk doet en niet per ongeluk opent.
Waarom er geen karabijnhaak op zit? Lees dit topic eens door:
http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2383840Dus jij ziet liever een breeklijntje tussen je leash en harnas bijvoorbeeld. Bij hoeveel kracht zou deze moeten breken?
Geen idee. Maar ik stel me voor dat als hij niet werkt het oke is als het op een bepaald moment breekt. Je wilt je kite op dat moment kwijt toch. Volgens jouw test is dat rond de 500 kg. Prima lijkt mij.
Edit:
Bij nader inzien, het touwtje zou net net zo sterk kunnen zijn als de lijn(en) waar je kite nog aan hangt na de 1e release.
Kan er een dunner lijntje op doen inderdaad, je zult dan alleen wat meer op slijtage moeten letten.
Evan, je had helemaal geen metalen delen hoeven te gebruiken. Daarmee had je de leash iig net zo sterk, maar nog lichter en veiliger (Faxie heeft een argument) kunnen maken...
Welke safety werkt er goed zonder metalen onderdelen?