Ga voor een 7 Enduro. Ik had de 14 gehouden maar ok. 8 Kan ook natuurlijk, maar dan lever je in op highend terwijl je met 7-10 echt nog wel genoeg overlap hebt.
Catalyst doet niks goed behalve relaunchen. Die kite is gemaakt voor beginners, dus niet erg responsief, weinig bardruk die je al helemaal kwijtraakt als je de bar 10 cm van je af doet, stuurt niet heel snel maar niet erg veel krachtopbouw. Vond 'm ook niet stabiel in vlagerige wind, maar in ieder geval niet agressief nerveus. Ik zie de instructeurs op ZM er nog wel eens aardig mee varen inc kiteloops, maar het zal niet hun eerste keus zijn gok ik. Die ga je heel snel beu raken.
Ben het er niet helemaal mee eens. Ik heb toevallig gister met een catalyst gevaren en vond het wel een fun vlieger. Normaal vaar ik met de Edge van Ozone. Het is maar hoe je er mee omgaat.
Dan hebben we een andere ervaring... kerel waar ik 'm op een testdag van overnam was ook blij er vanaf te zijn. Was een 9m overigens.
Laatste Edge heb ik ook gevaren, en is toch wel compleet anders dan de Catalyst. Reageert sneller, lineaire barthrow, stabieler in vlagen, reageert beter gedepowerd...
Catalyst is leuk voor een beginner, maar er zijn zat andere kites die net zo geschikt zijn voor beginners maar waar je niet zo snel op uitgekeken raakt als je progressie maakt, zoals bv de Enduro en zo'n beetje elke allrounder... Ik zie geen enkele reden om voor Catalyst te kiezen als je al een set Enduro's hebt...