Morres
|
er is natuurlijk een reden dat niemand polyester gebruikt, veel te slap. en geen voordelen t.o.v epoxy, op prijs na... Laat ons het weten Wel stoer dat je direct met vacuum begint
|
|
|
Rooky
|
foto`s m`n vac. pomp en m`n boardje nog geen meester werk maar komt goed
|
|
|
Rooky
|
en nog eentje dan
|
|
|
Joosdo
|
Dat ziet er voor een eerste boardje gans niet verkeerd uit rookie Ga je hem spuiten/schilderen? Ik zie alweer een verslaafde...
|
|
|
Geronimo79
|
netjes hoor.. leuke shape.
|
|
|
Rooky
|
thnx!! @Morres : ik zal er idd achter komen dat het niet sterk genoeg is denk ik maarja!! vacuem leek mij wel handig om het mooi strak te krijgen.. @joosdo : de onderkant wordt nog geel, ik ga er een topcoat over zetten ivm polyester en daarna ddlak blank er over.zodat m`n stickers zichtbaar blijven. en ik ga het met een roller doen! moet aleen ff uitzoeken welke roller het beste is schuim lijkt mij het beste. en idd een soort van verslaving om het voor elkaar te krijgen,en het zal zeker niet de laatse zijn@ Geronimo79 : heb zelf een nobile 555 en wilde niet dat hij daar op ging lijken kwa shape.. hehe! dus ik heb er een vorm aan gegeven en niet echt berekend. dus we zullen zien ik heb wel ondervonden dat door de poly. de flex nu een beetje ver te zoeken is mede door dat ik de boveste triplex plaat te ver heb door laten lopen richting de tips..en te zwaar weefsel heb gebruikt.. weer wat geleerd dus morgen avond de topcoat er op! en weer verder klussen aan het gevaarte
|
|
|
Geronimo79
|
ach je leert van dat soort kleine dingen.. varen zal die heus wel doen. of die et lang overleeft.. jah das een 2e.. hangt er vanaf wat je ermee doet.
shape heeft wat weg van de 3E - Renegade. (wakestyle boardje) alleen dan met een extra laag er boven op. Wat ik persoonlijk erg mooi vind.
|
|
|
Dirkie
|
Lekker bezig hoor! Beetje profi aanpakken kan helemaal geen kwaad!
|
|
|
Rooky
|
vanavond de onderkant voorzien van een filmlaag poly met geel pigment.
de topcoat moet er nog overheen en die word geel. dus heb ik deze laag alvast een tint gegeven. maaaaaaaar: hij is nog aan het harden alleen blijft er een soort filmlaagje opzitten.. die naar mijn idee niet wil harden!! snap er niets van goede meng verhouding gemaakt en toch stickie!
naja ik hoop met de topcoat dat het wel goed lukt.
(let aub niet op de beeste bende in de schuur moet ik van de week eens flink aanpakken schone werkplek werkt 100x lekkerder I KNOW)
|
|
|
GjT
|
er is natuurlijk een reden dat niemand polyester gebruikt, veel te slap. en geen voordelen t.o.v epoxy, op prijs na...
Onzin!.. de sterkte van je laminaat wordt niet bepaald door de hars die je toepast , maar voor het overgrote deel door het glas. Polyester wordt niet toegepast, omadat het veel gevoliger is voor osmose; i.e. wateropname. Dus goed aflakken en krasjes repareren. GrGjT
|
|
|
Rooky
|
nou het blijkt dus geen succes te zijn met polyester en de hele manier van bouwen ik ga hem nog wel aflakken, om te kijken of de shape goed is ga ik er wel op varen en we zien wel waar ik uit kom. ik ga het nu zeker beter aan pakken zie : http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,31392.0.htmlben dus met een tafel begonnen aldoende leert men
|
|
|
Morres
|
hate to tell you i told you so, but i did...
|
|
|
Rooky
|
hate to tell you i told you so, but i did...
je hebt helemaal gelijk , maar ik vind het een beetje te makkelijk om zomaar alles gelijk te copieren van iedereen.waardoor je zelf geen idee hebt waarom je iets zus of zo doet. ofwel lekker eigenwijs gedaan haha
|
|
|
Rooky
|
aangezien dit helemaal geen succes was ben ik begonenn hoe het zou moeten shame on me i know ik heb een mooie kern mogen ontvangen van Elevation mijn dank nogmaals! heb in acad het board getekend 1:1 hij wordt 140x41 een tafel gemaakt alleen nog trespa oid ipv hout http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,31392.0.htmltevens ud 220 , keper 160, scheurdoek epoxy en ud (7min) besteld zal er morgen zijn! ben begonnen met de kern te vormen vanavond morgen op mijn werk de tek 1:1 plotten voor de mdf giet mal die kan ik dan ook maken en dan de rails gieten heb zelfs een bovenfrees aangeschaft duur : JA maja moet er wat voor over hebben de vingaten komen in het pu ik wilde graag grootste gedeelte van de tips gegoten hebben dus vandaar deze vreemde vorm
|
|
|
Rooky
|
Vanmiddag m`n rail gegoten op deze windloze dag wat een spul zeg!! en expres nog de 114 gepakt waar ik als het goed is 7 min mee had! dat droogd als een gek joh! ik had in acad berekend dat ik 720 ml nodig zou hebben had 750 aangemaakt en had een paar druppels over volgende x iets meer aanmaken! foto`s volgen!!
|
|
|
|
Dirkie
|
Netjes hoor! maar 750ml PU... das best veel.. had je 't niet wat minder vol kunnen gieten, omdat de frees er nog in gaat...?
|
|
|
LeonB
Logs: 0 | 28 uur
|
Jimmydude!! Gaaf kerel!!! Goed bezig!! Ik zit met m'n PU-verbruik op de volgende waarden: 2x Tip's: 240 gr 2x Rail's: 260 gr 8x vinplug's: 50 gr ------------------------ + Totaal: 550 gr Dus ik maak aan: 300 gr "A" en 300 gr "B"
|
|
|
Rooky
|
ja ik had verwacht minder nodig te hebben maar de tips zoals je ziet zijn behoorlijk groot! omdat ik de vinnen direct in de pu zet dat heb een beetje afgekeken van mijn noblee 555, als je die goed in het licht houd kun je een persrand zien en zo zie je precies tot waar de rail is gegoten! en daar hebben ze het ook zo gedaan en ik heb idd wel de tips 2 mm dunner gefrased! dus daar had ik op kunnen besparen maarja volgende x zal het wel beter verlopen denk ik! ik ben bang dat de tips een beetje te flex zijn, maar ik weet ook nog niet hoeveel sterker hij word met het afpersen er komt : pbt - ud220 - keper160 op aan bijde zijden en ik weeg zo`n 85 kg ik hoop dat het genoeg is! of zou pbt -ke160-ud220-ke160 beter zijn in mijn geval?? ud 220 keper 160 heb ik liggen thuis ps. kan niet wachten tot ik weer een nieuwe mag shapen!! wat een spul dat karuba!! als je er nog maar naar kijkt is er al een stuk vanaf geschuurd verwerkt zo lekker he!
|
|
|
Rooky
|
Nu de Pbt`s er zijn.
ben ik wat testen aan het doen met de vac tafel en de pomp. maar mijn probleem blijft elke keer aan houden:
hoe krijg ik het (vijver)folie luchtdicht op de tafel??
ik doe het nu met dubbelzijdigtape(tapijttape) maar op een of andere manier is dat neit lucht dicht en het gaat hier voornamelijk om de overlap van de tape.
ik plak eerst een strook op de kopse kanten. daarna plak ik de lengte richting en die overlapt de ander dus je krijgt een klein hoogte verschil op de hoeken.nu kan het niet anders dan dat hij daar lucht door trekt.
hoe krijgen jullie dat dicht! ik heb er veel over gelezen en gezocht op het forum maar zo specifiek staat er niets over.
mischien door een kit randje te leggen aan de binnenkant van de tape voor extra sealing...
ik hoor het graag.
|
|
|
Rooky
|
nou ik ben begonnen m`n pbt een beetje op maat geknipt. het is voor de onderkant hier heb hier 160ke en 220ud op gelegd en peelyplyahilimolijo spul er op: de boel voorzien van epoxy.. en de folie er op: en dan maar wachten, probleem wat ik hierboven beschreef is veel verbeterd door kit te gebruiken. de pomp slaat nu 1x in de 15 min aan voor 10 sec. ook niet perfect maarja. hij trekt hem tot -0.8 en dan zakt hij weer langzaam af. als de strooiwagens nu door de straat rijden betekend dat vriespunt das nie handig in een schuur. dus heb ik een elec kacheltje aan staan en een electrisch deken er op liggen. met daarboven zo`n ding om bevroren autoruiten tegen te gaan. hier zit een soortalufolie op die weerkaatst de warmte! en nu vanacht ff checken of de schuur niet af fikt en alles nog goed gaat: morgen het resultaal
|
|
|
Rooky
|
nou : zojuist de boel gelost! en een prima resultaat ben er enorm blij mee. het tapijt kwam er met wat moeite van af en de peelpynogwa werkte perfect! de boven preg ligt nu klaar om gedaan te worden. foto`s volgen
|
|
|
spoetnik
|
Goed bezig!! Respect
|
|
|
LeonB
Logs: 0 | 28 uur
|
Yo Jimmydude! Eindelijk bezig?? Vijverrubber heeft een soort van "talkpoeder" aan de oppervlakte. Dat moet er eerst af. Voordat je een goede hechting kan krijgen moet je eerst wat plaksessies doorlopen. Hoe vaker je het rubber gebruikt, hoe beter de dubbelzijdige tape plakt. Een tip voor de volgende keer...gebruik gaatjesfolie (Polyservice) tussen het Peelply en Breather. Hiermee haal je de breather makkelijker los. Bytheway.....mijn handen jeuken weer!!! (alleen nog tijd!! )
|
|
|