Waarschuwing voor Rockanje 2de slag, 19-8-2011

Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Augustus 19, 2011, 12:04:14
edit2Rapporteer  
Vanochtend was ik een ochtend sessie van 7 tot 9 am aan het doen op Rockanje 2de slag...
Mooi bij de catamarans mijn kite je opgelaten, tas bij paal 12/20 gezet...

Lekker aan het genieten, en opeens stond daar meneer van staatbosbeheer.

 :
Meneer, u mag hier niet kiten.. 
Hij vertelde dus; dat ze streng aan het controleren zijn..
En dat je bij paal 11 met een vlaggen mast aan zit, en soms een zwart wit geblokte vlag erin, Richting Autostrand daar MAG JE KITE..
Voor en tussen de strandtenten van de eerste en tweede slag, MAG NIET WORDEN GEKITE!
Van paal (nummer onbekend) op de eerste slag richting haringvliet MAG JE KITEN.

Dus netjes het verhaal afluisteren, kreeg ik dus een officiele waarschuwing...
Hij wachten tot ik mijn tas daar had gelegd, en toen reed hij gelukkig weer aan!!

Deze regel geld voor het hele jaar met goed en slecht weer...

Gelukkig was het bij mij een waarschuwing.. maar de volgende keer een bekeuring!!!

check link dat was zondag: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/133225/Kitesurfers_in_natuurgebieden_bekeurd.html

Waar is de Kwad Hoek? ListenToMe
En weet iemand de paalnummer van de eerste Slag?
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Augustus 19, 2011, 12:09:47
edit2Rapporteer  
Denk dat ze daar ze zandbanken mee bedoelen, jammer dat ze nu zo actief gaan controleren.

Verder is je verhaal nogal warrig, van waar tot waar mag je nu wel of niet kiten en wat heeft een boswachter met het gebied bij de strandtenten te maken wat betreft boetes uitdelen?
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #2 Augustus 19, 2011, 12:19:54
edit2Rapporteer  
@Evan, Ik heb hem even herschreven!! ik hoop dat hij nu iets duidelijker is!!
Boswachter die opzoek was naar bomen of niks te doen had!
leeany

Berichten: 844
Antwoord #3 Augustus 19, 2011, 13:03:53
edit2Rapporteer  
En nog snap ik het niet helemaal haha, kortom, tussen slag 1 en 2 mag niet gekite worden en daarbuiten wel?
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #4 Augustus 19, 2011, 13:05:53
edit2Rapporteer  
@ Leeany, Klopt, dat is wel tien keer beter omschreven dan wat ik schreef! Valt niet mee om iets goed te schrijven... tig keer text veranderd.. maar langzaam word het duidelijker!!
haha
Karel79

Berichten: 1012
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #5 Augustus 19, 2011, 14:03:30
edit2Rapporteer  
zo stond het toch ook al aangegeven op http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Rockanje%202e%20Slag, dan wel niet met paal nummers, maar op het kaartje is duidelijk te zien dat je voor de strandtenten tussen 1e en 2e slag niet mag kiten.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #6 Augustus 19, 2011, 14:25:30
edit2Rapporteer  
Jongens dit is al een tijdje bekend hoor. Kwade hoek is die hoek van de dam tegenover rock.

En kitehigh spot forum is daar al geruime tijd heel duidelijk in.
Maar in de winter controleren als de strandtenten dicht zijn... Die komen hun auto niet uit... Veel ste koud. Om 2 kiters lastig te vallen, en daarbij genieten ze ook nog van onze kunsten en vragen ze vervolgens wanneer ze het beste kunnen lessen en waar! (raar maar waar!!!)
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #7 Augustus 19, 2011, 15:07:02
edit2Rapporteer  
(Ben van de strandtent) vind het juist leuk voor z`n deur kiters te zien. trekt altijd mensen en die doen gelijk een hapje en een drankje. kassa!!

(ff of topic: en die 10 jetski`s die bij 1e slag liggen en rondvaren langs de strandtenten???)

oja, groene benzine natuurlijk.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #8 Augustus 19, 2011, 15:20:19
edit2Rapporteer  
(Ben van de strandtent) vind het juist leuk voor z`n deur kiters te zien. trekt altijd mensen en die doen gelijk een hapje en een drankje. kassa!!

(ff of topic: en die 10 jetski`s die bij 1e slag liggen en rondvaren langs de strandtenten???)

oja, groene benzine natuurlijk.

Misschien ben ff bij betrekken douches neerzetten en dan worden wij lid van kitesurf vereniging strand tent van ben( welke is vsn ben?) kluisjes neer zetten voor het opbergen van onze spullen en dan helpen wij nog aan zijn omzet. Ik ruik hier een win win situatie...
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #9 Augustus 19, 2011, 15:23:00
edit2Rapporteer  
Dan moeten jullie eens in overleg gaan met die boswachter, want als jullie aanmoedigen om kiters voor de deur te laten varen en hij slingert ze daarna op de bon word het er niet veel duidelijker op ofwel?

Heb in iedere geval de zone rond de strandtenten maar even rood afgebakend totdat er meer duidelijkheid is: http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Rockanje%202e%20Slag
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #10 Augustus 19, 2011, 16:38:45
edit2Rapporteer  
Dan moeten jullie eens in overleg gaan met die boswachter, want als jullie aanmoedigen om kiters voor de deur te laten varen en hij slingert ze daarna op de bon word het er niet veel duidelijker op ofwel?

wie is jullie?ik ben maar een eenvoudige glazenwasser.  Grin         Ben is de strandtenthouder van Salsa Beachclub, z`n collega heeft het al eens voorgesteld,dat er paar ''van ons'' naar de gemeente gaan voor een evt. container en een soort van kitevereniging. zou volgens hem geen problemen moeten geven. en idd zoals Arend zegt een win-win situatie.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #11 Augustus 19, 2011, 16:42:46
edit2Rapporteer  
Aha, op die manier.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #12 Augustus 19, 2011, 16:44:46
edit2Rapporteer  
En trouwens waar bemoeit die boswachter zich mee! Dat is meer iets voor de politie, havendiensten. Boswachter moer naar het natuurgebird gaan en daar zijn werk doen.
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #13 Augustus 19, 2011, 16:52:19
edit2Rapporteer  
word er echt een beetje moe van wist je dat? wat is het volgende?  we storen de garnalen op 15 meter diepte die met hun jaarlijkse paring bezig zijn als de maan in zenith staat enz.enz?
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #14 Augustus 19, 2011, 16:57:38
edit2Rapporteer  
De boswachter t bos insturen  Grin

Merendeel van deze Bijzonder Onaangename Ambtenaren weet niet eens wat er aan de hand is en waar welke regels gelden. Hier (terschelling/wad) wilden ze laatst windsurfers gaan bekeuren omdat ze op het Wad voeren, jammer dan  loser

Vraag altijd goed door als het je niet duidelijk is en vraag eventueel om een contact adres/website waar het op staat.
Garnaaltje

Berichten: 21
Antwoord #15 Augustus 19, 2011, 17:29:14
edit2Rapporteer  
de O ZO BELANGRIJKE VOGELS, heb hier in Belgie ook al een uitbrander van formaat gehad van een groentje. Beleefdheid was ver weg, zeg maar briesen alsof wij zo altijd alles kapotmaken. De motorbootjes riek ik de stank van de naft tot op het strand. Mensen wijzen O ZO graag met de beschuldigende vinger. Graag een normale dialoog gevraagd met wederzijds respect en niet briesen. Have fun
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #16 Augustus 19, 2011, 17:58:14
edit2Rapporteer  
Die waarschuwingen worden er al een tijdje gegeven. Het is ook altijd al het idee geweest dat sins er op Rockanje gekite mag worden dat alleen links en rechts circa 200 vanaf de strandtenten mag. Werdt toen gesproken over waar het prikkeldraad hek stopt vandaar mag je kiten. Dat niemand zich er wat van aantrekt kan ik 90% van de tijd wel begrijpen. Wanneer er kiters zijn, is het rot weer voor strandgasten. en die enkele keer dat beide er zijn moet je mekaar ook gewoon de ruimte geven en als kiters een stukje verder lopen.
Mij hebben ze nu een paar keer gewaarschuwd, opvalland iedere keer in de stromende regen en in de avond uren als het strand compleet verlaten is.
Waarvoor????? wie het weet mag zijn vinger opsteken... Toen het nog alleen over het vogelgebied op Oostvoorne ging had ik nog wel wat begrip voor die mannen, maar nu begint het toch een beetje op kitertje pesten te lijken.
Voor sommige mensen is dit waarschijnlijk de greep naar het idee nog mee te tellen in de maatschappij, ik trek me er op Rockanje iig niet veel meer van aan.
Snackyman

Berichten: 802
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #17 Augustus 19, 2011, 18:13:20
edit2Rapporteer  
Dan moeten jullie eens in overleg gaan met die boswachter, want als jullie aanmoedigen om kiters voor de deur te laten varen en hij slingert ze daarna op de bon word het er niet veel duidelijker op ofwel?

Heb in iedere geval de zone rond de strandtenten maar even rood afgebakend totdat er meer duidelijkheid is: http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Rockanje%202e%20Slag


Ik begrijp het plaatje niet helemaal wat doet die rode lijn halverwege het plaatje die van bovne tot beneden loopt?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #18 Augustus 19, 2011, 18:16:05
edit2Rapporteer  
Maar weet je wat voornamelijk het probeem is... We gaan met zijn alken naar een plek... Kijk ruck is een van de weinige spots waar je met zuid of zuid oost ksn kiten. Als het dan nog eens mooi weer is en laag water dan staat kitend west europa op die spot... Ik zal zondag 2 october 2010 niet vergeten. 20 kts laag rete vlakwater, 24C, 600 kiters als het niet meer was uit D,B,NL,UK,F,LIT,DK,PL,CH,A,S,N, rockanje van eerste slag t/m de bunkers helemaal vol,op het waters als ook op het strand, zelfs in het dorp kon jij je auto niet kwijt. Kitezone of badzone...maakte niet uit een große kite invasion! Dus om te voorkomen dat groepen zich aan elkaar gaan lopen irriteren hebben ze bijvoorbaat al handhavers lopen... Volg je de regels niet dan mag je betalen... Waarom ga ik 's weekends bijna niet meer het water op? Omdat ik wil genieten van mijn vrijheid, waarom ga ik niet naar de Populaire spots, omdat ik wil genieten van mijn vrijheid, waar om niet naar België?enz... En vrijheid is kiten zonder restricties, handhavers,toezichthouders,mensen die kiten, maar geen idee hebben waar ze mee bezig zijn (los van de beginners) ik ga altijd met 1 a 2 man op pad, soms met 10... Maar we weten zeker dat op die spots bijna niemand anders vaart anders dan wij. Muv autoplaya zw 40 kts, ouddorp n 40 kts, rok met zzo, of oostmeer met oost. En die handhavers? Nergens te bekennen... Die zitten allemaal bij die populaire spots of blijven binnen zitten wanneer hun bonneboekje dreigt weg te waaien of als hun vingers aan de pen dreigt vast te vriezen. Problemen? Ja, de wind is op!!!

Oh en voor jullie info... Er is nog ruimte... Ruimte zat
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #19 Augustus 19, 2011, 19:40:15
edit2Rapporteer  
Dan moeten jullie eens in overleg gaan met die boswachter, want als jullie aanmoedigen om kiters voor de deur te laten varen en hij slingert ze daarna op de bon word het er niet veel duidelijker op ofwel?

Heb in iedere geval de zone rond de strandtenten maar even rood afgebakend totdat er meer duidelijkheid is: http://www.kitehigh.nl/spots/s/id/Rockanje%202e%20Slag


Ik begrijp het plaatje niet helemaal wat doet die rode lijn halverwege het plaatje die van bovne tot beneden loopt?


Dat je niet verder dan dat de zee op mag varen, er liggen ook overal langs die lijn gele boeien die de grens afbakenen. het gaat dan om de zandbanken wat een zogenaamd beschermd natuurgebied is net als op Oostvoorne.

Pak het spotkaartje er eens bij en zoom wat uit, dan word het wat duidelijk denk ik, die lijn loopt helemaal door tot het vogelgebied op het voormalig Autostrand.
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #20 Augustus 19, 2011, 19:47:10
edit2Rapporteer  
Wat me net ook nog te binnen schoot.. De boswachter had het over websites van de gemeente waar het allemaal duidelijk beschreven staat, maar ik heb net zitten rond kijken en helemaal niks over spots kunnen vinden.
meest duidelijke is hier bij Kitehigh.

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #21 Augustus 19, 2011, 19:50:10
edit2Rapporteer  
En wij moeten het ook maar doen met we we zo af en toe opvangen, maar alle beetjes helpen.
Dutchy112

Berichten: 467
Logs: 0 | 1669 uur
Antwoord #22 Augustus 19, 2011, 20:13:04
edit2Rapporteer  
En wij moeten het ook maar doen met we we zo af en toe opvangen, maar alle beetjes helpen.
Klopt.
Het zou wel fijn zijn als het eens duidelijk word..
Morgen even paal nummer opnemen en even vragen bij de lifeguards...
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #23 Augustus 19, 2011, 20:16:40
edit2Rapporteer  
Ik zeg... Gemeente moet met boarden komen met duidelijke zonering en verwijzing naar art.nr Van wet of apv... Voordat iemand uberhaupt bekeurd wordt... Veel te makkelijk dat argument van kijk maar op internet. Als ze daar een bordplaatsen dan is dat voor iedereen duidelijk... Wordt je bekeurd dan moet hij jou kunnen laten zien volgens wie wat en waarom... Ik denk dat als je zo'n bekeuring tot een rechtzaak laat komen en je voert dit argument dan sta je in je recht. Ik ga ook niet wandelen met een wetboek op zak, zij die handhaven moeten je dat duidelijk kunnen maken. In het buitenland staat bij een natuurgebied vaak ook een board met regels waar jij je als bezoeker aan moet houden, daarop staat ook de referentie naar het wetboek en eventuele sancties die daar voor staan als men in overtreding is.... Ze kun niet zomaar langskomen, bekeuren en dan zeggen dat jij fout zit zonder dat direct aan te kunnen tonen... Anders is dat als jij ergens een vaardigheids bewijs nodig hebt om een activiteit te mogen beoefenen. Zoals een rijbewijs... Een auto parkeren doe je op aangewezen plekken... Als er niks staat zoals bebording of belijning dan mag jij je auto overal neerzetten waar het jou het beste uit komt.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #24 Augustus 19, 2011, 21:24:12
edit2Rapporteer  
Zonering bestond al langer zoals hij nu is.
En als je nadenkt is het ook niet logisch met veelal aanlandige wind voor strandtenten te gaan kiten.

Wat echter helemaal nergens over gaat is dat heer de boswachter AKA groene BOA moet letten op de natuurbeschermingswet. En dat is niet de reden van de huidige zonering: die is er om de badgasten en de wandelaars te beschermen tegen de zondaars verbonden aan hun doeken van plezier Tongue

En niet omdat er een of andere zeldzame krielkip daar aan pootje baden doet
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.