Wat een hoop bla bla weer
Ik denk dat ik mezelf wel een Frequent flyer mag noemen vlieg gemiddeld een 10 keer per jaar (
www.nederland-kitetravel.nl als je je afvraagt hoe ik dat doe hehe)
Wat ik je kan vertellen uit ervaring:
Bar mag NIET in handbagage geeft vrijwel Altijd problemen. (vind ik ook best logisch).
Beter doe je het harness zonder haak in je handbagage. weegt evenveel als een bar.
Kites per merk verschillen enorm in gewicht en laat ik al helemaal niet over kiteboards beginnen want dat is absurt soms 2.5 kg verschil als je pech hebt.
Mijn laatste reis is net een paar dagen geleden met transavia vanuit malaga (tarifa)
23 KG ik had 22.7
1x Wetsuit
1x Kitejacket 3MM
1x harness
1x pomp
Board complete
1x schroevendraaier en extra schroeven etc.
Fluid 17M Air
Fluid 10M Ego
Fluid 8 M Ego
2 Kitebarren.
Een van de gasten had ongeveer t zelfde maar 1 kite minder 1x 10M north evo en 1 fluid 6M
Hij kwam uit op 27 KG! zijn tas was groter dan de mijne maar uiteindelijk zie je het verschil in gewicht per kite / bar zeker terug.
Advies:
- Neem een tas mee die niet al te zwaar is bijvoorbeeld een zonder wieltjes. scheelt aanzienlijk in kilo's (lever je wel in op comfort van het tillen)
- Zorg ervoor dat alles Kurk droog is vooral wetsuis, pads, straps en harnessen zijn kiloknallers ^^
- Gebruik je boardbag voor kitemateriaal en misschien een klein beetje kleding. handbagage voor kleding is stukken beter.
- Beperk zoveel mogelijk Zeep en shampoos uiteindelijk kost het je 2 kilo en reken zelf maar uit 2 kilo extra kopen kost je gemiddeld 12 euro per kilo ofwel 24 euro voor zeep en shampoo.
- Neem alleen het uiterst noodzakelijke mee.