F-One Bandit of Best Waroo

Flip

Augustus 25, 2008, 19:57:24
edit2Rapporteer  
Iemand ervaring met beide kites ?

Pro - cons van beide ?

Ben zelf beginner, kan al redelijk goed upwind en switch varen, maar daar houd het bij op momenteel.
Heb de Bandits twee weken in Egypte gevlogen en die bevielen wel, met Waroo's heb ik zondag eens gevlogen en de 15 m2 van 2007 beviel ook wel, maar ik wel het ook eens van mensen met meer ervaring horen en liefst van diegene die met beide gevaren hebben.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Augustus 25, 2008, 20:38:10
edit2Rapporteer  
Ik heb met de Bandit 13, 9 en 7.5m2 gevaren. De 9m2 heb ik zelf al sinds december. Verder heb ik de Waroo 2007 en 2008 gevaren in de maten 11m2 en 7m2.

Waarom een 15m2? Ben je zwaarder als een kilo of 80 Huh

Ik wil je best vertellen wat het verschil is. Maar voor een beginner maakt het niet zoveel uit. De Bandit heeft als voordeel dat hij autolaunch heeft zoals je vast zelf wel hebt kunnen merken. Maar de Waroo08 start vrij makkelijk door aan een van de lijnen te trekken.

De kites zijn zeker verschillen kwa gevoel (Waroo o.a. minder bar en stuurdruk). De Bandit springt iets makkelijker en land makkelijker. Maar met beide kan ik goed hoog springen.

Voor de rest zijn de verschillen niet interessant voor je. Met beide kun je nog een hele lange tijd vooruit ThumpsUp
Flip

Antwoord #2 Augustus 25, 2008, 20:51:05
edit2Rapporteer  
Jep, 'k weeg zo'n 90 kg ( allemaal spieren  Wink ) en echt veel wind was er niet bij de start van de sessie, die ik trouwens met een 16 begonnen ben.

Echt auto relaunch vond ik die Bandits toch niet, toegegeven ze herstarten nog sneller dan een Waroo maar het trekken van een lijn was meestal wel nodig.

Eén groot verschil tussen beide kites vind ik de looks, Bandit ziet er gewoon stukken beter uit,maar ja daarom alleen koop je geen kite natuurlijk, zijn ze qua kwaliteit evenwaardig ?

Heb ik het ook goed dat een standaard Bandit veiliger is dan een Waroo omdat de Bandit geen 5de lijn nodig heeft en de Waroo wel om super safe te zijn, of heb ik dat verkeerd ?

Michiel.
Moderator

Antwoord #3 Augustus 25, 2008, 21:27:16
edit2Rapporteer  
Jep, 'k weeg zo'n 90 kg ( allemaal spieren  Wink ) en echt veel wind was er niet bij de start van de sessie, die ik trouwens met een 16 begonnen ben.

16m2 C of SLE/Bow? Met 90kg moet je idd. een maatje groter varen. De bandit zou ik echter niet groter nemen als 13m2 (15m2 is ook vrijwel niet geleverd). Die heeft toch wel iets meer low-end dan dezelfde maat Waroo08. Sowieso heeft de Bandit meer raildruk tijdens het varen (trekkracht)
Ik vaaar zelf de 9m2 met 75kg, maar volgend seizoen wordt dat toch echt een 7m2 omdat hij een enorm goed low-end heeft.

Echt auto relaunch vond ik die Bandits toch niet, toegegeven ze herstarten nog sneller dan een Waroo maar het trekken van een lijn was meestal wel nodig.

Dat is vreemd Huh
Voorwaarde is wel dat de bar vrij is, en dus niet tegen je board nog aan je voeten aanzit. En in heel weinig wind (dat je ook niet goed meer kunt varen) gaat het idd. moeizamer.

Eén groot verschil tussen beide kites vind ik de looks, Bandit ziet er gewoon stukken beter uit,maar ja daarom alleen koop je geen kite natuurlijk, zijn ze qua kwaliteit evenwaardig ?

Looks zijn idd. erg persoonlijk, voor mij totaal geen doorslaggevende eigenschap om een bepaalde kite wel of niet te kopen. Maar het is persoonlijk, dus iedereen moet lekker doen wat hij wil Grin
De kwaliteit van F-one is best goed heb ik al sinds december kunnen testen. Buiten dat de eerste serie wat problemen gaf zijn de latere Bandits (vanaf begin 2009 in NL geleverd) top.
Waroo08 is duidelijk beter dan de 07 kwa constructie en degelijkheid, maar nog steeds zijn de meningen aardig verdeeld. Maten van mij varen al een heel seizoen met de 08, en hebben tot dusver geen problemen kwa duurzaamheid.

Heb ik het ook goed dat een standaard Bandit veiliger is dan een Waroo omdat de Bandit geen 5de lijn nodig heeft en de Waroo wel om super safe te zijn, of heb ik dat verkeerd ?

Dat klopt. De Waroo is niet 100% drukloos te maken, en de Bandit wel. Overigens valt dat als probleem bij de Waroo08 in de praktijk erg mee. De druk is er echt wel grotendeels uit. Je moet gewoon niet in het absolute high-end gaan varen als beginner met elke kite, ook met 100% safety/5th lijn.
Nick001

Geen avatar

Antwoord #4 Augustus 26, 2008, 09:40:29
edit2Rapporteer  
Het grootste verschil zal nog wel zijn dat de waroo een stuk goedkoper is dan de bandit. Grin
Poeri

Antwoord #5 Augustus 26, 2008, 11:29:08
edit2Rapporteer  
Dat auto relaunche is ook bullshit, maten van me doen er net zolang of langer over met hun bandit dan ik met me Waroo 08!!!!

Voor de rest zal er weinig verschil zijn, maar idd de grotere maten bandit zullen wat langzamer vliegen.
mazzomrx

Antwoord #6 Augustus 26, 2008, 12:05:07
edit2Rapporteer  
Dat auto relaunche is ook bullshit, maten van me doen er net zolang of langer over met hun bandit dan ik met me Waroo 08!!!!

....moeten je maten de LE harder oppompen en van de bar afblijven!. Het is al knap dat je de kite crashed...Maar ach ; het loslaten is vertrouwen hebben in het systeem en men heeft de neiging om de bar helemaal naar zich toe te trekken als ze in het water liggen......loslaten is moeilijk genoeg....
DaRe

Antwoord #7 Augustus 26, 2008, 12:50:02
edit2Rapporteer  
Autorelaunch van de Bandit werkt perfect! Heb je toevallig gevaren met een Bandit met de korte depowerlijn? Daar zou het minder bij werken. Verder ben ik 92 kilo en de 13m2 is mijn grootste Bandit! Afwerking van de bandit is beter als de Best
Geen

Antwoord #8 Augustus 26, 2008, 12:55:02
edit2Rapporteer  
ik denk het prijsverschil tussen de kites groter is als het verschil in vliegeigenschappen.
waroo is nu ook weer in de aanbieding
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #9 Augustus 26, 2008, 18:02:20
edit2Rapporteer  
Waroo is idd veel goedkoper
Flip

Antwoord #10 Augustus 26, 2008, 18:28:28
edit2Rapporteer  
ik denk het prijsverschil tussen de kites groter is als het verschil in vliegeigenschappen.
waroo is nu ook weer in de aanbieding

Hoe groot is dat verschil dan wel ? En is er dan geen verschil in kwaliteit ? Zoals DaRe zegt dat de afwerking beter is ?
Youri Blokdijk

Antwoord #11 Augustus 26, 2008, 19:10:02
edit2Rapporteer  
er zit zeker kwaliteit verschil tussen een f-one en een best , dat prijsverschil is er niet zomaar. afwerking is idd gewoon minder van een best. autorelaunch net nog nodig gehad en werkt gewoon top. makkelijker kan niet. idd de bar LOS laten en niet VAST houden en de kite gaat vanzelf startklaar liggen.
Frank77

Antwoord #12 Augustus 26, 2008, 19:49:17
edit2Rapporteer  
Afwerking ongetwijfeld minder, maar als het voldoende is dan is het ook voldoende.
Een best is goedkoper dus zal je er iets minder lang mee doen, maar anderzijds, hoe lang vaar je voordat je alweer een nieuwe wilt...
Michiel.
Moderator

Antwoord #13 Augustus 26, 2008, 19:59:12
edit2Rapporteer  
Toch ben ik het hier wel eens met de stelling: "het verschil tussen de kites is kleiner als het prijsverschil" ThumpsUp

Verder zijn de ventielen van het 2008 model Waroo bijvoorbeeld nog steeds een zwak punt, ook al hoor ik daar van mijn maten niets van. De afwerking is zeker netjes te noemen, zeker in vergelijk met voorgaande jaren. Ik vind ze echt TE goedkoop voor hun kwaliteit ThumpsUp

Als je met beide kites gaat varen (en je bent ervaren genoeg om de verschillen er echt uit te halen, behalve bar en stuurdruk) dan merk je dat ze heel verschillend zijn.

De Bandit vind ik veel extremere prestaties hebben in zowel het low als high-end. De Waroo is fijner in het high-end omdat hij minder hard trekt, en dus minder afstraft. Maar het is zeker geen rustige, relaxte beginnerskite. Je kan er verschrikkelijk veel lol mee hebben als gevorderde kiter.
Zoals ik al zei spring ik met beide kites voor mijn gevoel even hoog. De techniek voor het springen is identiek, Waroo land alleen iets lastiger.

Autolaunch werkt perfect. Echt fantastisch gewoon!

Kortom, de F-one is iets anders als anders met veel prestatie en supermakkelijker herstart, de Waroo08 gewoon een goed budgettair alternatief zonder voor prestaties in te moeten boeten ThumpsUp

My two cents Cool
(HJ) MINI-ME

Antwoord #14 Augustus 26, 2008, 21:27:04
edit2Rapporteer  
Erg netjes verwoord Michiel..
Je slaat de spijker op z'n kop  ThumpsUp
Flip

Antwoord #15 Augustus 27, 2008, 09:23:56
edit2Rapporteer  
Weet er iemand een shop waar ze beide kites verkopen zodat ik eens kan informeren naar het prijsverschil ?

Met men 90kg, lijkt een 13 - 9 dan een goede combinatie ?
DM2008

Antwoord #16 Augustus 27, 2008, 10:34:13
edit2Rapporteer  
X Watersport voert ze beiden
mbetz

Antwoord #17 Augustus 27, 2008, 11:19:59
edit2Rapporteer  
Bij de Bandit opmerkingen stel jij dat: 'Echt auto relaunch vond ik die Bandits toch niet, toegegeven ze herstarten nog sneller dan een Waroo maar het trekken van een lijn was meestal wel nodig'.

De Bandit wordt geleverd et 2 depowerlijnen. Bij de langere depowerlijn start de kite 100% zeker vanzelf uit het water: Bar loslaten (echt helemaal loslaten!!!), kite rolt op 1 tip en beweegt zich naar de rand van het windvenster. Als de kite aan de rand van het windvenster staat de bar pakken en de bovenste stuurlijn aantrekken en de Bandit start uit het water.

Bij de kortere depowerlijn moet je meestal even kort in de stuurlijnen grijpen om de kite te starten.

Dus als je een Bandit test moet je erop leten dat je met de lange depowerlijnen vaart!!!

Al je 90 kg weegt is in principe de 13-9 combinatie ok. Maar let wel dat de 13m anders vaart dan de 9m. De 9 m is snel, de 13m is trager. De 13m heeft wel een goede low end. Dus probeer beide kites te testen zodat je het verschil tussen de kites kunt voelen.

Mike
Flip

Antwoord #18 Augustus 27, 2008, 12:04:42
edit2Rapporteer  
Bij de Bandit opmerkingen stel jij dat: 'Echt auto relaunch vond ik die Bandits toch niet, toegegeven ze herstarten nog sneller dan een Waroo maar het trekken van een lijn was meestal wel nodig'.

De Bandit wordt geleverd et 2 depowerlijnen. Bij de langere depowerlijn start de kite 100% zeker vanzelf uit het water: Bar loslaten (echt helemaal loslaten!!!), kite rolt op 1 tip en beweegt zich naar de rand van het windvenster. Als de kite aan de rand van het windvenster staat de bar pakken en de bovenste stuurlijn aantrekken en de Bandit start uit het water.

Bij de kortere depowerlijn moet je meestal even kort in de stuurlijnen grijpen om de kite te starten.

Dus als je een Bandit test moet je erop leten dat je met de lange depowerlijnen vaart!!!

Al je 90 kg weegt is in principe de 13-9 combinatie ok. Maar let wel dat de 13m anders vaart dan de 9m. De 9 m is snel, de 13m is trager. De 13m heeft wel een goede low end. Dus probeer beide kites te testen zodat je het verschil tussen de kites kunt voelen.

Mike

Heb in Egypte met 9, 11 en 13 gevaren en het verschil idd ondervonden, welke depowerlijnen erop zaten weet ik niet, het waren huurkites en gezien ik toen ook niet wist dat de bar volledig los moest zijn zal het daar wss ook wel aan gelegen hebben.

Wat zou een goede combinatie zijn met 3 kites ? Of is dat teveel van het goeie ?
DM2008

Antwoord #19 Augustus 27, 2008, 12:35:39
edit2Rapporteer  
3 kites? Heb je de prijzen van de Bandit al gezien?

Van de Dos zou ik dan gaan voor 12-9-7, ben je onder vrijwel alle omstandigheden op het water

Michiel.
Moderator

Antwoord #20 Augustus 27, 2008, 17:30:04
edit2Rapporteer  
Van de Dos zou ik dan gaan voor 12-9-7, ben je onder vrijwel alle omstandigheden op het water

Ik zou ff een slag om de arm houden, daar de windranges toch wel afwijken van die van de Bandit-uno

Bij 10-7m2 lijkt het erop dat het hele bereik al is afgedekt, waardoor de 9m2 een overbodig maat zal zijn (zie voor meer info ander topic hierover: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32517.0.html). De praktijk zal het uitwijzen
Poeri

Antwoord #21 Augustus 27, 2008, 22:31:17
edit2Rapporteer  
ik blijf erbij, verkooptruc van Fone om die Bandit beter te laten verkopen, Waroo gaat veel makkelijker de lucht weer in. (of net zo makkelijk dan) loser

Vandaag maat van me die bandit heeft, aan me waroo gehangen. hij wil niets anders meer! spijtig genoeg van het dure bedrag dat ie uit heeft gegeven in vergelijking met Waroo.

Wel moet ik eerlijk zeggen, de Fone Trax vaart stukke beter als welk BEST board dan ook...

Beter koop je een Waroo, vaart en jumpt lekkerderrrrrr Joepie
(HJ) MINI-ME

Antwoord #22 Augustus 27, 2008, 22:36:33
edit2Rapporteer  
X Watersport voert ze beiden
VdBerg
DM2008

Antwoord #23 Augustus 28, 2008, 09:59:16
edit2Rapporteer  

Ik zou ff een slag om de arm houden, daar de windranges toch wel afwijken van die van de Bandit-uno

Bij 10-7m2 lijkt het erop dat het hele bereik al is afgedekt, waardoor de 9m2 een overbodig maat zal zijn (zie voor meer info ander topic hierover: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32517.0.html). De praktijk zal het uitwijzen

Hij vroeg om 3 kites, dan krijgt'ie die ook! Maar true, eerst de praktijk afwachten zal ook vast met 2 kunnen. 11-8 of 12-9?

90kg lijkt me net te veel om de 10 als grootste aan te raden.
Flip

Antwoord #24 Augustus 28, 2008, 11:36:49
edit2Rapporteer  
'k Heb intussen wat prijzen zitten vergelijken en je komt inderdaad snel op een prijsverschil van zo'n 300,- €

Bij sommige shops verkopen ze de 2008 Waroo wel met de 2007 bar, waarschijnlijk om de prijs nog meer te drukken ?

In Waroo 2008 is 15-11-7 waarschijnlijk een lekker setje ? Heb de 15 van 2007 gevaren en die ging lekker.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.