Maasvlakte-Slufter blijft open!

Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #25 April 07, 2013, 18:33:33
edit2Rapporteer  
legaal duitsers pesten... het jachtseizoen is geopend!!! ganz geil! Grin
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #26 April 12, 2013, 18:45:12
edit2Rapporteer  
Zondag as de eerste warme dag met zuid. Gaat dus druk worden op de slufter maar hou je AUB aan de regels en ga niet in het natuurgebied varen of met je kite op 12u staan kloten, daar hebben we spots als Oostvoorne of Rockanje voor waar het veel rustiger is en je alle ruimte hebt!

Heb je vragen meld je dan bij de Kitehigh-vlaggen op het strand!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #27 April 12, 2013, 18:59:38
edit2Rapporteer  
We mogen legaal lijnen doorsnijden toch?
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #28 April 12, 2013, 19:42:33
edit2Rapporteer  
Zozo komt er een kitehighstaanplaats Smiley. Zondag ook nog eens naar de sluf, zal wel zeer vroeg zijn. Dan heb je niet zo veel last van de drukte

Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #29 April 12, 2013, 19:53:16
edit2Rapporteer  
Heb een berg vlaggen klaarliggen voor ons event, waarom deze niet gewoon elke sessie op het strand zetten? Is kitehigh direct op het strand zichtbaar en misschien nodigt het meer uit tot gezellige gesprekken op het strand of vragen van kiters die anders niet weten waar ze terecht kunnen.
nick1212

Berichten: 463
Logs: 0 | 74 uur
Antwoord #30 April 12, 2013, 21:47:42
edit2Rapporteer  
Inderdaad, zeker geen slecht plan. En zo zien komen nieuwelingen die kitehigh niet kennen sneller op de site terecht. En lezen misschien wat handige dingen dan.
Peer

Berichten: 1037
Logs: 0 | 60 uur
Antwoord #31 April 12, 2013, 22:38:52
edit2Rapporteer  
Toch is en blijft het raar...

Bestuur en politiek stelt een spot open met de boodschap dat hij alleen openblijft wanneer iedereen zich aan regels houdt?

Net zoiets als de A4 opstellen voor wegverkeer met de mededeling dat de weg dicht gaat wanneer er snelheidsovertredingen worden geconstateerd....

Nu maken ze van de kiters handhavers zonder machtsmiddelen.. Ja alleen illegale, je mag volgens de wet iemands anders eigendommen niet vernielen namelijk (lijnen doorsnijden).

Alhoewel... je mag als burger wel mensen aanhouden die de wet overtreden. Weet alleen niet hoe ernstig die overtreding moet zijn voordat dit mag. Wellicht een idee... overtreders aanhouden en uitleveren aan de coppers..... Getuigenis van een aantal kiters erbij, en hoppa een boete. Stromen er ook nog wat van die D-marken naar de staatskas....
 
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #32 Augustus 14, 2013, 11:07:21
edit2Rapporteer  
Hoe lang gaat dit nog goed?

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,23915.msg662252.html#msg662252
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #33 Augustus 14, 2013, 12:40:11
edit2Rapporteer  
Ik heb de laatste keer foto's gemaakt voor het aanduiden van het natuurgebied. Zal deze naar Evan mailen zodat die deze hier op de site kan zetten en op Facebook. Wanneer deze klaar zijn zal ik zorgen dat deze in A3 of groter ingesealed op de spot komen te hangen. Ik kan dat goed vast maken daar.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #34 Augustus 14, 2013, 13:26:33
edit2Rapporteer  
Ja gister het zelfde... een hele club zwarte wainman kiters aus deutchland +/- 7 man... allemaal achter se zandbank met westenwind.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #35 Augustus 14, 2013, 13:27:30
edit2Rapporteer  
Heb je er wat van gezegd Arend?
Gewoon John

Berichten: 122
Logs: 0 | 30 uur
Antwoord #36 Augustus 14, 2013, 14:43:05
edit2Rapporteer  
Waren dit toevallig de Wainmanners die op Playa lesgeven Arend? Deze eikels waren twee weken geleden op Playa 's ochtends om 8.00 alleen maar in het vogelgebied aan het spelen. Er waren max. 10 kiters en dus vollop ruimte, maar deze instructeurs vonden het nodig om het goede voorbeeld te geven.
Vanaf 10.00 waren ze weer les aan t geven.

Goed voorbeeld doet goed volgen!!
markus

Berichten: 1907
Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #37 Augustus 14, 2013, 14:44:37
edit2Rapporteer  
Probeer regelmatig op slufter iemand eruit te sturen,maar achter je rug varen er 10 er weer in. Gewoon een ballenlijn in het water en klaar,denk ik.

Die Wainmanners zitten regelmatig in het vogelgebied. Mss vergunning eens innemen voor een maandje ofzo?
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #38 Augustus 14, 2013, 14:48:49
edit2Rapporteer  
Heb je er wat van gezegd Arend?
  yup, maar 0 op request. Toen ik boven was warenze er vrolijk verder aan het cruisen zij waren overigens niet de enigen.

Waren dit toevallig de Wainmanners die op Playa lesgeven Arend? Deze eikels waren twee weken geleden op Playa 's ochtends om 8.00 alleen maar in het vogelgebied aan het spelen. Er waren max. 10 kiters en dus vollop ruimte, maar deze instructeurs vonden het nodig om het goede voorbeeld te geven.
Vanaf 10.00 waren ze weer les aan t geven.

Goed voorbeeld doet goed volgen!!
Ik vermoedt t wel. Eentje komt me bekend voor. 
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #39 Augustus 14, 2013, 18:05:55
edit2Rapporteer  
Ironisch om te zien dat de Duitsers op eigen spots enorm streng zijn, maar hier mag alles.
Het staat op dw grote boarden. Gewoon bekeuren en ontzegging van toegamg tot Nederland voor een periode van 40 tot 45 jaar...
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #40 Augustus 14, 2013, 18:36:21
edit2Rapporteer  
Inderdaad een ballenlijn! lijkt me duidelijk!
Boarden en kaartjes ook prima (maar dus ook in het DUits...)...maar de kans dat ze echt bekeken worden....

Probeer regelmatig op slufter iemand eruit te sturen,maar achter je rug varen er 10 er weer in. Gewoon een ballenlijn in het water en klaar,denk ik.

Die Wainmanners zitten regelmatig in het vogelgebied. Mss vergunning eens innemen voor een maandje ofzo?
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #41 Augustus 14, 2013, 20:32:10
edit2Rapporteer  
Waren dit toevallig de Wainmanners die op Playa lesgeven Arend? Deze eikels waren twee weken geleden op Playa 's ochtends om 8.00 alleen maar in het vogelgebied aan het spelen.

De andere (NL scholen (op een enkele school na)) gaan daar allemaal net zo hard de fout in. Niet om het goed te praten, want ik begrijp best waarom je in het verboden gebied gaat varen, maar het lijkt er nu meer op dat we gaan meten met twee maten.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #42 Augustus 15, 2013, 10:44:57
edit2Rapporteer  
Waren dit toevallig de Wainmanners die op Playa lesgeven Arend? Deze eikels waren twee weken geleden op Playa 's ochtends om 8.00 alleen maar in het vogelgebied aan het spelen.

De andere (NL scholen (op een enkele school na)) gaan daar allemaal net zo hard de fout in. Niet om het goed te praten, want ik begrijp best waarom je in het verboden gebied gaat varen, maar het lijkt er nu meer op dat we gaan meten met twee maten.

klopt wel een beetje... Surf en Soul is de enige die je daar nooit zal zien.
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #43 Augustus 15, 2013, 13:45:46
edit2Rapporteer  
klopt wel een beetje... Surf en Soul is de enige die je daar nooit zal zien.

Die bedoelde ik ook met die enkeling, is naar mijn idee een van de betere scholen ;-)
Dree

Berichten: 48
Antwoord #44 Augustus 15, 2013, 18:45:13
edit2Rapporteer  
Beste Kiters,

Tijdens het laatste overleg is afgesproken dat op korte termijn informatie-borden geplaatst worden en een beter aanduiding via boeien wordt aangelegd.

Nu maak ik me ernst zorgen daar vele kiters nog steeds in het natuurgebied komen.
Vandaag heb ik zes kiters eruit moeten halen, die vervolgens weer terug het gebied in gingen.
Misschien hebben jullie de nodige woordenwisseling aan de kant gehoord, emoties liepen hoog op.

Ik kan niet meer doen dan afspraken maken met de Gemeente en toezichthouders en uiteraard hebben ze gelijk betreft het natuurgebied.

'We' hebben een jaar de tijd om te laten zien dat de kiters zich houden aan de regels, anders wordt het gebied verboden voor kitesurfers. Om die reden doe ik  een laatste poging om iedereen te verzoeken kiters aan te spreken op hun gedrag, anders is het afgelopen met deze mooie spot.

Groet,

Dree

Regiovertegenwoordiger NKV






Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #45 Augustus 15, 2013, 21:59:54
edit2Rapporteer  
Beste Kiters,

Tijdens het laatste overleg is afgesproken dat op korte termijn informatie-borden geplaatst worden en een beter aanduiding via boeien wordt aangelegd.

Nu maak ik me ernst zorgen daar vele kiters nog steeds in het natuurgebied komen.
Vandaag heb ik zes kiters eruit moeten halen, die vervolgens weer terug het gebied in gingen.
Misschien hebben jullie de nodige woordenwisseling aan de kant gehoord, emoties liepen hoog op.

Ik kan niet meer doen dan afspraken maken met de Gemeente en toezichthouders en uiteraard hebben ze gelijk betreft het natuurgebied.

'We' hebben een jaar de tijd om te laten zien dat de kiters zich houden aan de regels, anders wordt het gebied verboden voor kitesurfers. Om die reden doe ik  een laatste poging om iedereen te verzoeken kiters aan te spreken op hun gedrag, anders is het afgelopen met deze mooie spot.

Groet,

Dree

Regiovertegenwoordiger NKV








ruzie? Bekenden van de spot? Duitsers? Wie?
Windhoos

Berichten: 498
Logs: 0 | 701 uur
Antwoord #46 Augustus 15, 2013, 22:27:03
edit2Rapporteer  
Waren veel Fransen/Belgen aanwezig vandaag en idd een stuk of 6 contant voorbij de gele boeien! Geen idee of dit allemaal buitenlanders waren, een aantal sowieso.
Heb niks gehoord Dree, maar credits voor je actie! Zou echt een verlies zijn als deze spot word gesloten, persoonlijk vind ik dit de mooiste plek van de regio.

Hopelijk dat die nieuwe borden dalijk voor een ieder een keer duidelijk is en dat men hier ook op kijkt en zich aan de regels houdt. Kleine moeite!
CCaptain

Berichten: 254
Antwoord #47 Augustus 15, 2013, 22:39:51
edit2Rapporteer  
Vandaag heb ik ook kiters aangesproken die in het natuurgebied aan het varen waren.
Overigens had men begrip voor mijn aanspreken en zou men er rekening mee houden   ThumpsUp

Toch zag ik later ook weer anderen in het verboden gebied varen   ListenToMe
Ze beseffen waarschijnlijk niet dat de Slufter volgend jaar zomaar geen kitespot meer kan zijn.

Momenteel doet de provincie aan dossiervorming, waarbij overtredingen worden geregistreerd (zie foto Hijo).
Bij teveel overtredingen gaat het gewoon dicht. Zij hebben geen boodschap aan kiters, maar enkel aan de Natura 2000 wetgeving waaraan voldaan moet worden.
Zij willen het kiten daar sowieso het liefste verbieden want dan is hun probleem,  het overtreden van de regels, opgelost  

Overigens begrijp ik de kiters die daar varen niet. Vandaag bijvoorbeeld was het niet druk en je hebt letterlijk een zee van ruimte, als je maar noord van de betonning blijft.

PS Dit bericht heb ik in twee topics over de Slufter geplaatst om zoveel mogelijk lezers te bereiken.
BaSS

Berichten: 545
Antwoord #48 Augustus 15, 2013, 23:41:17
edit2Rapporteer  
Gekke vraag misschien (kon het nergens vinden), maar posten jullie dit ook op duitse fora?  (die Fransen gewoon wegjagen lijkt me)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.