X-bow asymetrisch

Wimt

Maart 08, 2006, 00:49:03
edit2Rapporteer  
Moet wel, toen ik de stuurlijnen een paar maanden geleden een keer omwisselde, trok de kite scheef.
Nu heb ik de lijnen vervangen, voor de veiligheid maar dik op tijd, en bij nameting merk ik een lengteverschil van 12 cm resp. 26 cm t.o.v. de powerlijnen. De powerlijnen zijn even lang.

Ook alle katrollen vervangen, de katrollen aan de kite heb ik alleen de schijfjes vervangen. Die had ik zelf al gemaakt d.m.v. een rubbermal en dat vullen met epoxy. Schijfjes vervangen is veel makkelijker, behoeven niet alle touwen te worden losgemaakt.
Wel heb ik 2 asjes vervangen; die waren al half doorgesleten.
De katrollen aan de bar zijn gelagerd, maar die liepen gister vast wegens bijna een halve cm speling.
Ook heb ik een aantal gaatjes in de kite geplakt met mylar.
Verder geen klachten. Dat noemen ze een understatement.
diederik

Antwoord #1 Maart 08, 2006, 01:29:19
edit2Rapporteer  
Tering...is volgens mij niet veel soeps die x-bow (van cabrinha toch?) weinig goede reclame voor dat type al die topics van jou!
KiteDemon

Antwoord #2 Maart 08, 2006, 03:20:20
edit2Rapporteer  
Dit kan 2 dingen betekenen: Of Cabrinha maakt echt onwijze vaginakites..........of misschien zou het ook wel eens aan Wimt kunnen liggen.......?
moderator-5
Global Moderator

Geen avatar

Antwoord #3 Maart 08, 2006, 23:09:44
edit2Rapporteer  
Hou het on-topic jongens.....dat wimt af en toe wat epoxy op zn kite smeert dat is zijn zaak....als wim in dit geval aangeeft dat zn ene lijn langer is dan de andere of dat de katrolletjes versleten zijn dan kun je daar op reageren. Al het andere is in dit geval off-topic. Je hoeft dus niet perse te reageren.
Wimt

Antwoord #4 Maart 09, 2006, 23:32:27
edit2Rapporteer  
Tering...is volgens mij niet veel soeps die x-bow (van cabrinha toch?) weinig goede reclame voor dat type al die topics van jou!

Is dus geen fabricage-fout, want ze passen de lijnen dus aan, aan de afwijking die de kite maakt. Zouden ze dus elke Bow eerst testen, of tie recht boven je blijft hangen? Raar toch. 
Moza

Antwoord #5 Maart 09, 2006, 23:35:31
edit2Rapporteer  
Dat lijkt me niet Wim, trok je kite scheef met die oude  lijnen of hing ie recht....en wat heb je dan met die nieuwe lijnen gedaan...ook een verschil in lijnlengte in aangebracht?
Wimt

Antwoord #6 Maart 10, 2006, 00:01:48
edit2Rapporteer  
Dat lijkt me niet Wim, trok je kite scheef met die oude lijnen of hing ie recht....en wat heb je dan met die nieuwe lijnen gedaan...ook een verschil in lijnlengte in aangebracht?

Als ik de vorige originele  stuurlijnen omwisselde, moest ik de bar helemaal scheef houden, is nml. een verschil van 14 cm!
KiteDemon

Antwoord #7 Maart 10, 2006, 01:09:09
edit2Rapporteer  
Lijkt erop dat je Xbow assymetrisch aan het trekken is.
Brenkie

Antwoord #8 Maart 10, 2006, 06:07:29
edit2Rapporteer  
Dat komt omdat je rechterhand gespierder is en je daar harder mee trekt (aan je bar)   Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.