globe
|
Wie o Wie waren er gisteren aan het kiten op Nunspeet?
Ik begreep van een windsurfende maat van me dat er sowieso een tiental kites in de lucht hingen. Veel daarvan waren verkleumde oosterburen die er geen reet van konden maar volgens hem waren er ook een stuk of 4 nederlanders (niet locals) bezig. Volgens hem deden deze jongens erg hun best om hun truukjes zo dicht mogelijk bij de kant en tussen de windsurfers te laten zien. Naar zijn zeggen was er 1 gast bij met een hele blauwe kite en 1 met een blauw witte kite (merk en type helaas niet bekend, hij zit niet zo in het kiten) die een redelijk potje konden kiten maar erg weinig rekening hielden met de medesporters.
Mijn windsurfmaat is echt geen drammerd, we varen vaak samen. Ik met mijn kiteset hij met zijn windsurfsetje en hij weet exact of een situatie verantwoord is of niet.
Jongens, alsjeblieft! Als je op Nunspeet komt kiten vaar dan meteen zoveel mogelijk naar links (voor de beide campings langs). Het liefst nog verder naar links (voor de rietkraag).
Zoals jullie weten is het kiteverbod op Nunspeet nog steeds van kracht en zal ook van kracht blijven. Vooral als er binnenkort ongelukken gaan gebeuren.
thnx!
|