zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Of misschien toch maar eens een paar goede "earplugs" kopen ,ik weet het is al een paar keer op dit forum voorbij gekomen ,maar zeker voor de oudere surfers onder ons ,die al vele jaren in het koude water liggen is het zeker aan te bevelen om je oren tijdens het surfen te beschermen.. zie eerder topic: Een surfersoor of surfersear is bij mijn weten een aandoening in het oor veroorzaakt door langdurig liggen in koud water (<10 graden) Er wordt dan extra kraakbeen aangemaakt waardoor het oor dicht gaat zitten en je uiteindelijk zelfs doof kan worden omdat je oor dan dicht groeit. Mijn bron, een makker die hier voor zijn studie onderzoek naar deed. Ik kan me wel voorstellen dat je hierdoor steeds oorontstekingen krijgt. Hiervoor kun je je inderdaad beschermen met speciale earplugs. Buiten-oorontstekking is een ontsteking of irritatie in de oorgang (buitenzijde van je trommelvlies) meestal veroorzaakt door bacterieen, bv vies water, zure oordruppels zijn de oplossing, GEBRUIK GEEN WATTESTAAFJES, droog je oor heel voorzichtig met een puntje van een zachte tissue. Een"surfersoor" is een constante buiten-oorontsteking. http://www.proplugs.com/Bron: mijn huisartsbezoek van vandaag!
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Ik neem wel wat purschuim voor hem mee. Ja Ries goed plan van Zwaffie die earplugs, jij heb ieder jaar wel een keer last van je oren.
|
|
|
Haring High Richardt
|
Een surfersoor of surfersear is bij mijn weten een aandoening in het oor veroorzaakt door langdurig liggen in koud water (<10 graden) Er wordt dan extra kraakbeen aangemaakt waardoor het oor dicht gaat zitten en je uiteindelijk zelfs doof kan worden omdat je oor dan dicht groeit. Ja Ries goed plan van Zwaffie die earplugs, jij heb ieder jaar wel een keer last van je oren. Heb het hier al met de dokter over gehad en zij heeft in mijn oor gekeken en niks gezien wat betreft een surfers ear. Gebruik ook in de winter altijd een cap meestal veroorzaakt door bacterieen, bv vies water Heb de afgelopen 2 maanden maar een paar keer gevaren dus door het ijselmeer water of zee water kan het ook niet komen Blijft allegaar flink kl..te
|
|
|
|
Micky
|
Een surfersoor of surfersear is bij mijn weten een aandoening in het oor veroorzaakt door langdurig liggen in koud water (<10 graden)
Of wat minder langdurig in het koude water liggen... Geintje Richard, wel ff heel goed druppelen zodat je vrijdag fit bent. Texel zonder Haring Harry..... :'(
|
|
|
Gerard
Gast
|
Hoop dat ik er met texel weer bovenop ben want dit is ook geen harde . Beterschap!
|
|
|
Gerard
Gast
|
Volgens mij is Vd Berg dealer en hebben ze daar een setje om te passen. Ze zijn namelijk in verschillende maten leverbaar.
|
|
|
Emielkruisdijk
|
Morgen vanaf 4 uur op Wijk aan Zee! Zijn er nog meer, pre-Texelsessie?
|
|
|
@LaurenS
|
Morgen ga ik ook nog ff het water op ,weet nog niet waarheen.Zit te denken aan Schell,want ik krijg de komende periode nog genoeg wind,zand en zout te verduren Nog meer mensen
|
|
|
360
|
@ Emiel en Laurens zou graag morgen mee doen. maare moet werken Viel spass @ Haring Hai Richard: succes met je oor. cheerio
|
|
|
Dappie
Geen avatar
|
Is er Vrijdag middag +- 16:30 - 19:00 iemand op Texel aan het kiten? Ik ben er voor m'n werk en neem me kites mee, ga s' avonds terug naar huis.
|
|
|
360
|
ik vermoed dat de kans redelijk groot is dat er een aantal noordhollandse kite koningen rond die tijd bezig zijn op texel.
het is slechts een vermoeden
|
|
|
Gerard
Gast
|
ik vermoed dat de kans redelijk groot is dat er een aantal noordhollandse kite koningen rond die tijd bezig zijn op texel.
Gek he, maar dat gevoel heb ik nou ook. Hoe zou dat toch komen?????
|
|
|
To
|
Morgen nog iemand wijk, rond een uurtje of 12 half 1?
|
|
|
Dappie
Geen avatar
|
Gek he, maar dat gevoel heb ik nou ook. Hoe zou dat toch komen????? En dat vermoeden komt uit eerdere kennisgeving vandaan als zijnde een reele optie?
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Is er Vrijdag middag +- 16:30 - 19:00 iemand op Texel aan het kiten? Ik ben er voor m'n werk en neem me kites mee, ga s' avonds terug naar huis.
Dappie wij komen met een man of tien naar Texel vrijdag dus grote kans dat als je een bossie kites ziet dat wij dat zijn. Allemaal van die droogpakmannetjes.
|
|
|
Gerard
Gast
|
En dat vermoeden komt uit eerdere kennisgeving vandaan als zijnde een reele optie? You bet!
|
|
|
@LaurenS
|
Allemaal van die droogpakmannetjes. Hohoho laat mij er buiten.Er zijn grenzen.
|
|
|
|
Gerard
Gast
|
Dat zijn onze bikkels.. Bibberende bikkels.
|
|
|
Gerard
Gast
|
En dan nog even dit voor het slapen gaan: De weersverwachting voor komend weekend, locatie Paal 17: do vr za zo ma Zonneschijn (%) 10 30 30 50 30 Neerslagkans (%) 90 70 80 50 40 Neerslaghoeveelheid (mm) 8 2-5 5-10 2-5 1-2 Minimumtemperatuur (°C) 3 2/5 1/4 1/3 0/+2 Middagtemperatuur (°C) 8 7/10 7/10 8/11 10/13 Windrichting ZW W W NW ZW Windkracht (bft) 5 6 5 4 4
|
|
|
@LaurenS
|
Ik ga rond twaalven nog ff naar schellinkhout,nog meer leute??? 20 knopies
|
|
|
rikjonker
|
Wie gaat er morgen (vrijdag) nog het water op? Ik heb een daggie vrij morgen en wil graag het water op
|
|
|
bestwaroos
|
@ da kitekings.......veel plezier op texel!! sterkte met het oortje van de haring!
|
|
|