Gerard
Gast
|
Jullie hebben wat gemist ! HH, Teigetje, Micky, Vinni, Emiel, Peewee, PimpG, Beun en Laurens. Het was weer helemaal TOP.
Verrader ,mooi is dat om te gaan kiten zonder je maten te waarschuwen Mee eens! Was er nou geen haar op je hoofd die eraan dacht om ff te laten weten dat je ging?
|
|
|
TBK
|
Verrader ,mooi is dat om te gaan kiten zonder je maten te waarschuwen [/quote] Jullie sliepen allemaal nog, en ik wilde jullie niet wakker maken !
|
|
|
TBK
|
Mee eens! Was er nou geen haar op je hoofd die eraan dacht om ff te laten weten dat je ging? [/quote] Ja 10 haren, wat een geweldige bos, het zit bijna voor mijn ogen. Ik zal ze vandaag maar weer afscheren, kan ik plaats maken voor nieuw haar. ps. Oostenwind in het voorjaar steekt op de iets warmere dagen bij afkoeling in tegen de avond vaak op rond een uur of 6-7. Watch it !
|
|
|
PeeWee
|
Shit,
Gisteren dus toch te vroeg weg gegaan uit Enkhuizen (tot ongeveer vijf uur gewacht en toen nog even naar Medemblik gereden). Ik was tot kwart voor zes op Medemblik maar ik vond 11 knopen niet genoeg. Had dus nog even moeten wachten.
Vanavond dan maar weer?
See joes
|
|
|
Gerard
Gast
|
Oostenwind in het voorjaar steekt op de iets warmere dagen bij afkoeling in tegen de avond vaak op rond een uur of 6-7. Hier sprak TBK Krol van het KNMI Goeie tip, ik houd het voor vanmiddag in de gaten en probeer aan te sluiten als het wappert.
|
|
|
|
Emielkruisdijk
|
Meestal begint het om 4 uur al toe te nemen! Ben 4 uur klaar met werken, half 5 Edam, als het wat gaat worden. Het is hier nog bewolkt...
@zwafra, beun, gaan jullie naar Edam noord/zuid, warder?
|
|
|
@LaurenS
|
Zuid is moeilijk starten de eerste 100 m in die kom van de haveningang met NO Zuid ziet er wel goed uit.Kort gras met redelijke ruimte om je kite op te laten. Volgens mij gaat het een topmiddagje worden.Jammer dat ik mot werken
|
|
|
bestwaroos
|
@marsie helaas kon ik gister niet! Vanavond wordt het E'huizen voor me! nog meer liefhebbers??
|
|
|
Stanley
|
Yes,
vanmiddag ook naar Enk. Hoelaat denk jij aanwezig te zijn?
|
|
|
Haring High Richardt
|
Is er al een actuele weersite waar je kan zien hoe hard het waait op Enkhuizen ???? Ben ook vrij maar vind Enkhuizen even te ver om voor Jan L...l te rijden Mee eens! Was er nou geen haar op je hoofd die eraan dacht om ff te laten weten dat je ging?
Ja 10 haren, wat een geweldige bos, het zit bijna voor mijn ogen. Ik zal ze vandaag maar weer afscheren, kan ik plaats maken voor nieuw haar.[/quote]
|
|
|
bestwaroos
|
ben er om een uur of 17 a 17.30, maar vrienden van me zijn er waarschijnlijk wel eerder om je kite ff omhoog te werpen
|
|
|
|
Emielkruisdijk
|
Ga over 3 uurtjes onderweg naar Edam-zuid! Niels is al onderweg en die rijd terug met mij mee, nog meer mensen daar te vinden?
@ Haring, kom gezellig naar Edam!
|
|
|
Haring High Richardt
|
Max Tijd 8.9 02-04-09 2:07 Is deze een betje betrouwbaar ??? Hij geeft nou 8.9. ms per sec alleen de tijd is van vannacht (2:07 Haring, kom gezellig naar Edam! Edam is nog veel verder voor me om voor Jan L..l te rijden
|
|
|
bestwaroos
|
enkhuizen meteo was altijd wel betrouwbaar, de laatste waarneming staat vlgns mij op: Laatste update: Datum: 02-04-09 Tijd: 13:01uur
|
|
|
|
Stanley
|
Ik gok op de thermische component welke wat later in de middag sterker wordt.
|
|
|
Hattori Hanzo
|
Hier in Zeewolde staat al een aardig windje heb ik het idee...geen zin om ver te rijden dus stap zo even in de auto richting muiderberg....
eens kijken of dat wat is....
|
|
|
|
bestwaroos
|
@ Stanley het kan vanavond altijd weer wat gaan waaien natuurlijk, maar de beruchte thermische oostenwind ontstaat wanneer de lucht afkoeld en het water nog warm is, de lucht boven het water wordt door het water verwarmd en gaat als het ware recht omhoog waaien. Dit is dus vooral in de zomer, bij een hoge water temp., het water is nu 9graden, helaas vlgns. mij geen thermische omstandigheden!
|
|
|
Flyingtrunkie
|
Ik was tot 1430 uur in Enk. Was windstil toen. Rond de middag daar ff gevaren. Kon net wat hoogte winnen. Dus die 9.5 knopen kan wel kloppen... Het lijkt hier in HHW wel meer te waaien dan op Enk.
|
|
|
Gerard
Gast
|
Was van plan om naar Enkhuizen te rijden. Hoor echter net van Beun dat de weg daarheen (vanuit mijn richting) helemaal vast staat. Ik kies dus maar voor Muiderberg maar heb er nog niet veel vertrouwen in.
|
|
|
|