360
|
Gents viel spass heute!!! Kmot werken......
|
|
|
Mark-Fizzer
|
Pittige middag op Schellinkhout. Wel weer ff ouderwets lopen raggen. Gemeten 54 knopen in de vlaag. Maarrrrrrrr Respect gaat natuurlijk uit naar PeterKite... Kite kapot, board in tweeen, maar echt de hoogste fucking sprong ooit gezien op Schell... De tering, wat ging die gast hoog!!!... Alleen bij de landing dacht z'n boardje, Njeeee, keb er geen zin meer in... En z'n leash ook!!
|
|
|
Flyingtrunkie
|
Pittige middag op Schellinkhout. Wel weer ff ouderwets lopen raggen. Gemeten 54 knopen in de vlaag. Maarrrrrrrr Respect gaat natuurlijk uit naar PeterKite... Kite kapot, board in tweeen, maar echt de hoogste fucking sprong ooit gezien op Schell... De tering, wat ging die gast hoog!!!... Alleen bij de landing dacht z'n boardje, Njeeee, keb er geen zin meer in... En z'n leash ook!! tjah, je moet d'r wat voor over hebben! Hij was inderdaad meeeeeeeegggggaaaaaahh! Het moet toch dicht tegen de 20 metertjes geweest zijn!
|
|
|
@LaurenS
|
Ja ut was gezellie,en wat poeierde het ,om half 4 werd iedereen het water afgeblazen en toen dacht peterkite ik gooi er nog ff een sprongetje uit.Heel schellinkhout zijn mond viel open ,wat ging die gast hoooog,alleen de afloop was materiaaltechnisch wat minder
|
|
|
Madahu7
Geen avatar
|
iemand een idee hoe de wind nu is daar? Ben een beginner met een 9tje. Wil even een beetje oefenen maar vanmiddag brieste het ietsie te hard
|
|
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Trieste einduitslag voor vandaag 1 overleden 1 zwaargewond, zie nieuws en discussie..
|
|
|
|
|
franco
|
gelukkig was ik ziek en thuis, maar 50knoop is ook mij teveel hoor, jammer dat het hier en daar weer slechjt is afgelopen. en peter ging hoog want in enkhuizen was hij helemaal tezien hahahahahaa. jammer van zijn spullen.
|
|
|
ricadelic
|
ja na de storm ging het los op schellinkhout :-) heb nog nooit zo lekker met m'n 8 gevaren
|
|
|
Haring High Richardt
|
Zo, weer thuis na een weekie ]zeeland Heerlijk gekite op de brouwersdam en neeltje Jans. Wel weer een trieste dag voor de kite sport vandaag Was vandaag op de brouwersdam in Zeeland Voordat ik wegging had ik gekeken op teletekst pagina 710 waar een waarschuwing werd gegeven voor zeer zware windstoten tot windkracht 9 in de middag Met dit gegeven in mijn achterhoofd had ik tot 14.00 uur lekker gevaren met een 10 meter zonder problemen. Toen de wind zeer hard begon aan te trekken ben ik van het water af gegaan en met mij meerdere kiters. Toen ik wegging was er nog een kiter op het water. Blijft allemaal kl..te Veel sterkte voor de nabestaanden gewenst en
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Ik kwam om ongeveer 15.00 uur aan op schellinkhout en toen ging het echt los ,meer als 50 knp ,en het begon daarbij ook nog eens hard te regenen echt geen kite weer ,er waren toen slechts enkele kiters nog op het water ,waaronder Peter die echt sky high ging en tijdens de landing zijn board brak en zijn kite moest relaisen ,en die over de dijk ging.. na een half uurtje gewacht te hebben nam de wind weer af ,en heb ik samen met De Beun nog een paar heerlijke kite uurjes kunnen maken ,later trok de wind weer aan ,en had ik toch nog mijn handen vol aan mijn 7 mtr.. jammer dat zo,n top dagje zo dramatisch moest eindigen..
|
|
|
MEGALOOPBEUN
|
hoor het net allebei overleden die kiters bij horst sterkte aan de nabestaande en locals strand horst
|
|
|
Gerard
Gast
|
hoor het net allebei overleden die kiters bij horst Correctie Hans: één overleden, de ander zwaar gewond doch gelukkig buiten levensgevaar. Wat een inktzwarte dag.
|
|
|
PeterKite
|
Zo zeg, wat triest van de overleden medekiter en voor de nabestaanden . Het was ook redelijk werken geblazen op het water en de vlagen waren niet misselijk. M'n 9 was soms een redelijke handvol. Maar het was wel genieten van het uitzicht haha, leuk om te lezen dat jullie er ook zo van genoten hebben ;-). Het was serieus mijn hoogste sprong OOIT !! Jammer van m'n kite, maar ik heb gelukkig nog een verse 9 liggen voor het geval dat deze ooit de geest zou geven. Van m'n board baal ik wat meer want echt vervangbaar is die niet. Dus als iemand nog een rsc joker 2 heeft liggen??? Leuk dat de anderen nog lekker gevaren hebben in wat veiliger condities. Was zelf in de avond nog even naar de Razende Bol gekite, lekker cooldown sessie in de golven meegepakt. Groente!! Peter p.s. Waren er nou nog mensen die foto's gemaakt hebben????
|
|
|
Haring High Richardt
|
Gaat dit over jouw Peter ????? Gelezen op hang Los http://www.hanglos.nl/news/170339/kitesurfnews-ongeluk-horst-met-fatale-afloop.htmlCitaat En om nog ff wat te zeggen tegen die gast met z'n mooie 15 meter hoge loop 50 meter voor de waterlijn: je mag blij zijn dat mn moeder niet op de dijk fietste toen je je kite full releaste .....ik zag heus wel dat je wist wat je deed maar je gaf echt een superslecht voorbeeld gast! (volgens mij had je m deadleash zitten, want ik heb je je safety niet zien trekken) Die kite heeft in ieder geval een mooi reisje gehad.. je mag echt blij zijn dat die lijnen niemand hebben onthoofd, meegenomen...whatever laterss Shrik er van.. was vandaag zelf op Schellinkhout......eveneens rare taferelen aldaar: met 3 man aan het harnass hangen om iemand de lucht in te krijgen..op nat gras, met palen, een dijk, parkeerplaats ernaast..ik als local uit Workum wist ff niet wat ik zag vandaag! De bui was (in ieder geval op S' hout) heel goed te zien.. zowel van links als van rechts hing een mooie cumulus in de lucht....alle tekenen waren er: wind nam vlak ervoor iets af, het werd donker en toen barstte de hel ook hier los.. Startende kiters: let goed op wat je om je heen ziet, kijk naar wat de meerderheid doet en let op die weersomslagen....(2) GROTE donkere wolken met een hele cleane morgen en zon betekent in deze periode vaak nokke! En om nog ff wat te zeggen tegen die gast met z'n mooie 15 meter hoge loop 50 meter voor de waterlijn: je mag blij zijn dat mn moeder niet op de dijk fietste toen je je kite full releaste .....ik zag heus wel dat je wist wat je deed maar je gaf echt een superslecht voorbeeld gast! (volgens mij had je m deadleash zitten, want ik heb je je safety niet zien trekken) Die kite heeft in ieder geval een mooi reisje gehad.. je mag echt blij zijn dat die lijnen niemand hebben onthoofd, meegenomen...whatever laterss
|
|
|
PeterKite
|
ja Richard, dat is een verwijzing naar mij. Echter ik trok juist aan m'n release omdat de kite zo dicht bij de stenen in de plomp kwam en ik er geen zin in had om te wachten tot die vanzelf de lucht in schoot terwijl ik nog moest bepalen wat onder en boven was. En toen knapte mijn 5de lijn ...... De rest is voor de naaimachine hihi
|
|
|
Flyingtrunkie
|
voor mij voorlopig niet meer het water op, helaas....... Gisteren na een sprong met een gestrekt been neergekomen. Daar was mijn knie niet blij mee. Gelukkig was ik hierdoor voor de storm op de kant. Later toen de storm kwam opzetten, nog een keer door mijn knie gegaan bij het even snel aanpakken van een kite.... ik strompel nu een beetje het huis rond, met een sarrende vrouw die telkens zegt dat ik een beetje door moet lopen... Maar goed, met de andere gebeurtenissen vers in het geheugen bedenk ik me dat het allemaal niet zo erg is. Dit komt als het goed is wel weer in orde... Gedurende deze verplichte stop heb ik m'n naam maar wat aangepast. Enne Peter, die sprong was echt meeeeeeegggggaaaaaaahh!!!!!!
|
|
|
Idefixe
|
maandag nog iemand @ Enkhuizen?
|
|
|
rikjonker
|
Maandagavond ben ik waarschijnlijk op enkhuizen
|
|
|
360
|
ik ben maandag overdag beschikbaar. Enkie of edam is een optie!!!
|
|
|
PeeWee
|
Maandag avond Enkie-tijd.
Direct na mijn werk (uurtje of half zes).
Hoop dat vanavond ook nog wat wind komt (N-O, Enkie)
See joes
|
|
|