Ik was van het weekend op Texel voor Texel Blues en had mijn kitespullen meegenomen, voor het geval dat.
Moet zeggen dat ik het best wel spannend vond na 1.5 jaar niet gekite te hebben, denk dat die angst er ook voor gezorgd heeft dat ik zo lang niet gekite had.
We kwamen vrijdag aan met 16/20 knopen oostenwind, heel erg koud dus droogpak aan en naar Ceres gereden.
Oplaten ging er goed, alleen was het water nog lager dan ik van te voren dacht.
Mijn techniek was niet meer wat het geweest is, dus met het keren vond ik het lastig om snelheid te houden, en zonder snelheid kwam raakte ik steeds de bodem.
Er was alleen nog 1 andere (Duitser) bezig, maar die ging stoppen, daardoor durfde ik niet voorbij de zandbak, omdat ik dan een paar honderd meter van het strand zou zijn, en dat zou ik niet prettig vinden mocht het dan mis gaan terwijl ik de enige op het strand was.
Zondag was het super mooi weer, lekker warm met een zonnetje er bij en alweer genoeg wind voor de 10M, dus mijn wetsuit aan.
Zuid-Oosterwind, alleen weer heel laag water op een gegeven moment.
Toen waren er zo'n 15 mensen bezig dus over de zandbank gegaan.
Precies op het moment dat ik daar aan het varen was klapte de wind er spontaan uit en die kwam helaas ook niet meer terug.
Ik vond het weer heel erg leuk, vond het niet eng en ga binnenkort weer kiten
!