Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
zo lang weekend gewerkt en morgen eindelijk zelf varen.
Was vandaag niet veel zag ik zo aan de mensen die aan het varen waren, hoogte lopen ging niet op playa en freestylen zat er ook niet in zo te zien...
|
|
|
Reijer
|
maar morgen maandag hoelaat waar????? de laatste keer was ik namelijk rondjes aan het rijden en kijken of er nog iemand was ergens en uit iendleijk bij brouwers dam uit gekomen
|
|
|
JB - On The Edge
Logs: 0 | 165 uur
|
Pff...wat een dagje. Ik zat op Brouwersdam omdat een groep collega's van mn vriendin gister en vandaag lessen hadden. Die konden vandaag nog wel uit de voeten, maar ik heb het mezelf maar niet moeilijk gemaakt en mn kite in de tas gelaten. Tegen half 4 trok de wind wel aan dacht ik (helaas niet te checken op AWD).
Blijft aparte spot daarzo....al die gaten die vlak voor de strandtent hun (splinternieuwe) kite gaan oplaten, al die vreemde merken (Belgen en Duitsers) en een hoop gerotzooi overal.... Ik vind de Playa dan toch echt relaxter...
Komende week heb ik elke dag cursus tot 5 uur in Adam...misschien nog wel keertje een avondsessie als het beetje droog is (Robster???)
|
|
|
Lex
|
toch nog even kunnen spelen vandaag met leon en chrizzzz
|
|
|
The O
Logs: 0 | 68 uur
|
Wat een onnodig geklaag. De wind was de hele dag goed op playa. Ja, er is even een dipje geweest en toen ik weg ging werd hij alleen maar harder.
Ben vroeg terug omdat ik mijn kadaver wil sparen voor de rest van de week.
|
|
|
Lauw
Administrator
|
yo wie morgen waar?? nog piraten die lekker dichtbij gaan, of gaat iedereen naar autoplaya/sluftah??
|
|
|
|
|
Lauw
Administrator
|
sebastiaan, hij wordt morgen wel zzw, beetje twijfel hoever hij zzw wordt. Anders is ter heijde aflandig helaas:(
|
|
|
JO'Neill
|
Vandaag gewoon ff gevaren in me short! Op secret spot in arnhem.. (H) lauwe shit man haha
|
|
|
ItsMe.Erik
|
Vanaf een uurtje of vijf op de autoplaya en lekken met de 7 knallen het werd weer eens tijd dat het gaat waaien.
|
|
|
|
Lauw
Administrator
|
ik kijk morgen even aan, ik wil wel naar TH gaan, maar als het qua wind niet kan dan ga ik naar sluf:)
|
|
|
|
hans
|
ook nog even lekker gevaren op playa maar het word wel steeds drukker daar na een uur of 1 is er bijna geen doorkomen meer aan
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
summertime... and the living is uneasy w/o kites... and this is good looking!!!!!
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Wanneer heb je je spul binnen Rudo? Ik hoop nog op een avondsessie op playa/slufter van de week. Ron belde vanmiddag nog dat ie zijn spik-splinternieuwe Rise08 8m2 ging uittesten aan het eind van de middag op Playa. Ben benieuwd hoe hij het gehad heeft. Ik moet nog veel studeren voor dinsdag, dus heel misschien morgenavond anders woensdag of donderdagavond pas
|
|
|
Alferink
|
Wanneer heb je je spul binnen Rudo? Ik hoop nog op een avondsessie op playa/slufter van de week. Ron belde vanmiddag nog dat ie zijn spik-splinternieuwe Rise08 8m2 ging uittesten aan het eind van de middag op Playa. Ben benieuwd hoe hij het gehad heeft. Ik moet nog veel studeren voor dinsdag, dus heel misschien morgenavond anders woensdag of donderdagavond pas Studeren? Wat is dat nou dan, is dat nieuw. Blij dat ik daar vanaf ben, alleen nog verdedigen..... "waarom...?, hoezo...?, waarom heb je dit niet zo en zo gedaan?" Daarom niet stomme doosch, LAAT ME GAAN ik wil kiten !!! Ik ga voor een beuksessie op dinsdag, nog meer liefhebbers?
|
|
|
El Rudo
|
dinsdag of woensdag, dinsdag zit ik on-site ergens en woensdag zou kunnen alhoewel ik me de tering aan het werken ben, ik stuur net een tekenpakket naar een opdrachtgever waarvan ik weet dat er een hele goeie kiter werkt die hier ook vaak kijkt dus ik moet enorm uitkijken wat ik hier schrijf (Hoi Sven!). vanmiddag wel even in een valkje gezeild, die dingen zijn natuurlijk lomp en langzaam maar ze lopen wel heeeeeeeel goed hoogte, 25° tov de wind is niks... zouden kites dat ooit kunnen vraag ik me dan af...
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Studeren? Wat is dat nou dan, is dat nieuw. Blij dat ik daar vanaf ben, alleen nog verdedigen..... Die verdediging heb ik al 8 jaar achter de rug.....maar het studeren houdt in principe nooit op. Altijd bij leren om up to date te blijven. Gelukkig vertaalt dit "studeren" zich vrij snel in geld binnen krijgen (om o.a. kites te kunnen kopen), dus dat motiveert wat beter. Ik zit vanaf dinsdag iedere dag on-site, maar vanaf woensdag relatief dicht bij Sluf/Autoplaya, dus vanuit daar huppekee files omzeilen en zo op het strand Ben je weer je fameuze tekenpakket aan het verkopen Rudo? Of bedoel je teken ingpakket? Een catamaran kan nog veel hoger aan de wind varen als een monoromp omdat hij minder weerstand heeft en de romp deels ook als zwaard werkt. En de zeilen zijn efficienter vanwege dat de zeilatten net als bij windsurfzeilen over de gehele breedte lopen, en je de zeilspanning continue afzonderlijk kan afstellen (de schoot bij een catamaran is geen schoot, maar een verstelbare giekneerhouder. De schoot zelf is een karretje waar deze spanner aan vast zit die over de gehele breedte van de boot over de achterste "beam" heen en weer kan rijden, begrensd door een lijn die door een clamcleat loopt. Vaak ook met vertraging uitgevoerd) Buggyers zijn te vergelijken met ons kitesurfers, en hebben vele malen minder weerstand. Hoog aan de wind blijft ook voor hen heel erg lastig, zelfs op asfalt met voldoende grip. Dit komt omdat de kite zich altijd redelijk ver benedenwinds bevindt t.o.v. het voertuig. De resultante maakt een grotere hoek t.o.v. loodrecht op de windrichting als een goed zeil. Strandzeilers kunnen ook hoger lopen aan de wind. Misschien eens zien hoe hoog die Peter Lynn kitecat aan de wind kan varen, want die heeft onder elke romp 2 contra-sturende zwaarden die voor veel grip zorgen. Misschien wordt het draagvleugelboard ooit nog wat
|
|
|
El Rudo
|
tja met zo'n mast kan je de stand en positie van je zeil wat beter afdwingen, bovendien gaan wij wat harder du hebben we meteen al een bak valse wind te pakken. Maar tekeningEN pakket idd, m**r*n***u*er! Maar als ik je op het water zie zal ik die ringbaard van je eens bijwerken met die venturi kaasschaaf
|
|
|
|
d@ni
|
len10 net bij spuiten en slikken. was wel lachen.
|
|
|
D.D
|
Lex, ga je morgen ook naar het autostrand? Wie iig nog meer? Word een top dag!
|
|
|