Kijk daar heb ik wat aan, tnx! Waar haal je die 500kg lijnen en die 6mm depowerlijn op maat als ik vragen mag, en heb je het gestikt of laten doen? wel netjes zo, hoe cleaner hoe beter! Die loop kan er nog wel mee door vind ik. jij hebt ook een ringetje voor je leash aan je loop en 5th? doe dat nu gewoon met dat harpje van de leash zelf
Klinkt droog, maar dit scheelt gewoon genoeg geld om wel een 7m torch te kopen, die koorden hebben al 65 euro gekost in 5/6 maanden ofzo.
En die dikkere lijn boven je depowerlijn,loopt die tot aan de splitsing waar spanning op je 5th komt, of korter? is ook al een keer gebroken namelijk, en nu alweer versleten, moet een nieuwe op.
edit: ff verkeerd gelezen
Klinkt droog, maar dit scheelt gewoon genoeg geld om wel een 7m torch te kopen, die koorden hebben al 65 euro gekost in 5/6 maanden ofzo.
En die dikkere lijn boven je depowerlijn,loopt die tot aan de splitsing waar spanning op je 5th komt, of korter? is ook al een keer gebroken namelijk, en nu alweer versleten, moet een nieuwe op.
edit: ff verkeerd gelezen
Dikke lijn zoals de stuurlijnen aan de bar is maar een meter, daarna komt wel een iets dikkere center-lijn dan standaard van 700kg (2mm dik ofzo).
Heb de dikkere lijnen bij een maat vandaan die een rol ergens opgekocht heeft, (al denk ik dat die rol instussen al aardig leeg is)
Lijnen heb ik zelf gesleeved/op maat gemaakt, dagje werk omdat alles opnieuw op maat gemaakt moest worden. Standaard lijnlengtes overnemen gaat een stuk sneller.
Depowerlijn ook zelf gestikt/gespliced, lijn komt bij Roha vandaan waar het 5e/m kostte en je hebt aan 50-60cm al genoeg.
Er zijn meer zeil/surfshops waar ze dat hebben hangen voor vergelijkbare prijzen alleen welke shops allemaal is even zoeken.
Dat lusje rond de chickenloop:
Die is er omdat je 90% kans hebt dat de haak van je depowerkoord blijft hangen aan het stalen uiteinde vd chickenloop als je de safety trekt. en dat wil je nu juist NIET hebben.
En als ik over mijn leash ga beginnen zijn we weer een pagina verder, hou het erop dat ik een dubbele heb: 1 op chickenloop en bypass voor 5fth zodat de kite aan zn 5fth hangt als je safety van de leash trekt.
Al mn lijnen zitten heerlijk in een dikke laag kaarsvet op de slijtpunten, waar de stuurlijnen kruisen is de laag nu zo dik dat ze helemaal glimmen, krijgen geen kans meer om te slijten daar
PS, morgen even aankijken hoe de condities zijn, grote kans dat het slufter wordt.